Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer...?
Det skjer mye på kjøretøyfronten for tida både når det gjelder MC og biler.
På MC-sida overrasker Kawasaki med denne skapningen:
Mer å lese her: http://www.pocket-lint.com/news/125283- ... ok-amazing" onclick="window.open(this.href);return false;
Så hva tror folket her inne? Er dette noe som man ser for seg som realistisk i ikke altfor fjern framtid eller er det rett og slett en våt ingeniørdrøm?
Og hva med andre konsepter der ute?
Artig om vi kan samle ulike uvanlige MC-konsept i denne tråden. Også eldre konsept gått ut på dato som det ikke ble noe av...
På MC-sida overrasker Kawasaki med denne skapningen:
Mer å lese her: http://www.pocket-lint.com/news/125283- ... ok-amazing" onclick="window.open(this.href);return false;
Så hva tror folket her inne? Er dette noe som man ser for seg som realistisk i ikke altfor fjern framtid eller er det rett og slett en våt ingeniørdrøm?
Og hva med andre konsepter der ute?
Artig om vi kan samle ulike uvanlige MC-konsept i denne tråden. Også eldre konsept gått ut på dato som det ikke ble noe av...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
En motorsykkel skal ha to hjul..
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Veldig enig med ZZR-Erling
Men fint for handikappede kanksje
Men fint for handikappede kanksje
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- JanK
- Innlegg: 727
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Det samme tenkte jeg.. Den kawa'n der er ikke noe MC. Det er en bil, eller i beste fall en ATV..ZZR-Erling skrev:En motorsykkel skal ha to hjul..
Jeg tror vel ikke vi får noen revolusjon på designfronten i nær fremtid. Se på utviklingen de siste f.eks 30 år, med tanke på utseende/design. Det er ikke så mye som har forandret seg. Noen har kanskje blitt litt mer nebbete, og linjene blitt litt mer moderne, men prinsippene er de samme. Det er så vidt jeg vet laget en masse prototyper som utfordrer det klassiske designet, men få eller ingen som har kommet i produksjon.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Enig med ZZR-Erling om at en MC skal ha to hjul.
Når det gjelder fremtiden så tror jeg at vi vil få se mer elektrisk etter hvert. Mulig ikke med en gang siden vårt marked med lave strømpriser er i undertall enda.
Men alternative drivkilder tror jeg vi vil se. Noen er allerede i gang.
Når det gjelder fremtiden så tror jeg at vi vil få se mer elektrisk etter hvert. Mulig ikke med en gang siden vårt marked med lave strømpriser er i undertall enda.
Men alternative drivkilder tror jeg vi vil se. Noen er allerede i gang.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jongsanim
- Innlegg: 1007
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Kan ikke se at det er særlig behagelig å bremse med det første bildet her, man vil jo skli rett frem og av "sykkelen", er jo ingen tank som stanser deg.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Ser foreløbig ut som en ingentinggjørdrøm.
Noen som har sett eller hørt noe mer om ROSKVA en norsk bygd el motorsykkel?
http://www.aftenposten.no/webtv/Produse ... 51140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen som har sett eller hørt noe mer om ROSKVA en norsk bygd el motorsykkel?
http://www.aftenposten.no/webtv/Produse ... 51140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- jongsanim
- Innlegg: 1007
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Ser ut til at det har vært veldig laber aktivitet på bloggen, nettsiden og facebooksiden deres siden 2012. Ikke et godt tegnKawagutten skrev:Ser foreløbig ut som en ingentinggjørdrøm.
Noen som har sett eller hørt noe mer om ROSKVA en norsk bygd el motorsykkel?
http://www.aftenposten.no/webtv/Produse ... 51140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Ble vel for dyrt for de å gjennomføre kanskje men men kunne vært moro å se det ferdige produktet selv om det ikke ville erstattet en vanlig mc.jongsanim skrev:Ser ut til at det har vært veldig laber aktivitet på bloggen, nettsiden og facebooksiden deres siden 2012. Ikke et godt tegnKawagutten skrev:Ser foreløbig ut som en ingentinggjørdrøm.
Noen som har sett eller hørt noe mer om ROSKVA en norsk bygd el motorsykkel?
http://www.aftenposten.no/webtv/Produse ... 51140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
En av de som var med å utvikle ROSKVA er inunf, om jeg ikke husker feil...
En stund siden han har vært innom her, men om han leser dette kan han helt sikkert komme med utfyllende info.
En stund siden han har vært innom her, men om han leser dette kan han helt sikkert komme med utfyllende info.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Per K
- Innlegg: 26
- Registrert: 23 mai 2012, 14:19
- Motorsykkelen din: Kawasaki H1 500, 1974
- Sted: Holmestrand
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Jeg er ingeniør selv men har i hvert fall ikke slike drømmer.
Dette ligner mer på de våte drømmene til unge designer spirer.
Du veit, disse fri-tenkende formgiverne med null teknisk innsikt som tror form er viktigere enn funksjon.
Dette ligner mer på de våte drømmene til unge designer spirer.
Du veit, disse fri-tenkende formgiverne med null teknisk innsikt som tror form er viktigere enn funksjon.
- Erik.H.M
- Innlegg: 559
- Registrert: 09 aug 2012, 20:32
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
- Sted: Sarpsborg
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Leste et sted (husker ikke i farta hvor ) at noen av disse syklene skal komme med girElolz skrev:Likte veldig godt denne her, spesielt at den er vedlikeholdsfri og at kraften alltid er der. Men det må være ekstremt rart å kjøre mc uten å gire og revmatche når en girer ned, lurer på om det gjerne kan bli litt kjedelig med elektrisk etterhvert Største problemet er jo helt tydelig: ingen Ducati lyd For en som er såpass glad i den lyden som meg, og 2sylindre generelt, så vet jeg ikke om dette kan være mulig å akseptere :-)åJanK skrev:Dette er nok framtidas mc i vår livstid.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=WypZvsIj8-k[/video]
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- JanK
- Innlegg: 727
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
Denne har 5 gir.Erik.H.M skrev:Leste et sted (husker ikke i farta hvor ) at noen av disse syklene skal komme med gir
JanK skrev:Tacita, elektriske offroadere fra Italia!
http://www.tacita.it/en/
[video]http://www.youtube.com/watch?v=p9gPQLBRYkY[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
-
- Innlegg: 193
- Registrert: 29 mar 2011, 16:47
- Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
- Sted: Bergen
Re: Framtidas motorsykler eller urealistiske ingeniørdrømmer
"Sykkelen" i førstepost ser ut som den er designet av en komite av ikke-motorsyklister.