Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TomB
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av TomB »

Prøver å følge med på det teknogreiene dine, men trur jeg holder meg til å kjøre motorsykkelen jeg :scratch
Båndrag?

Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Prøver å følge med på det teknogreiene dine, men trur jeg holder meg til å kjøre motorsykkelen jeg :scratch
Ja vi har vær våre utfordringer har jeg forstått :)

Brukeravatar
TomB
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:Prøver å følge med på det teknogreiene dine, men trur jeg holder meg til å kjøre motorsykkelen jeg :scratch
Ja vi har vær våre utfordringer har jeg forstått :)

Jupp :lol
Båndrag?

Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Lurer på hvordan det høres ut om jeg skrur alle mikrofonene på opptakeren på full guffe før jeg trer skinkene nedtil og slipper en voksen promp...
Blir kanskje litt for sykt og prøve noe slikt...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, appropo promp og fanteri...

I dag fikk jeg Drift HD Ghost i posten og denne er nå festet til hjelmen ved hjelp av en av festene som fulgte med. Det gikk som smurt og den remote kontrollen fungerer mye bedre enn den til GoPro. Videokvaliteten er jeg usikker på ennå da jeg ikke har fått testet dette i dagslys, men dte sies jo at det er svært få som slår GoPro på det punktet.

Jeg føler vertfall at GoPro på en måte er "gokameraet" man tar med seg ved spesielle annledninger for best mulig kvalitet, mens Drift Ghost HD blir mer ett verktøy som rett og slett funker bedre. Man klipser den til hjelmfestet og klikker record. Etter justering vil kameraet alltid befinne seg i riktig posisjon. Batterilevetiden skal jo også være markedsledende på rundt 3 timer. La osssi 2.5 timeri praksis. Det er over en time mer enn det GoPro klarer, selv om dette punktet ikke er noe problem for meg lenger siden jeg har ett pat kraftige batteribanker.

Drift HD virker rett og slett mer gjennomtenkt og som sagt så føler jeg dette er mer et verktøy.

Men som sagt, videokvaliteten skal testes så fort jegfår mulighet :)

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Er det kun 1,5 time batteritid på hero 3?

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:Er det kun 1,5 time batteritid på hero 3?

Sent from my HTC One
Ja, det er vertfall ikke noe mer. 1.5 timer gjelder i beste fall i følge mine erfarinegr så langt. Enda mindre hvis du bruker LCD backpack og eller fjernkontroll etc.

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Jaja, appropo promp og fanteri...

I dag fikk jeg Drift HD Ghost i posten og denne er nå festet til hjelmen ved hjelp av en av festene som fulgte med. Det gikk som smurt og den remote kontrollen fungerer mye bedre enn den til GoPro. Videokvaliteten er jeg usikker på ennå da jeg ikke har fått testet dette i dagslys, men dte sies jo at det er svært få som slår GoPro på det punktet.

Jeg føler vertfall at GoPro på en måte er "gokameraet" man tar med seg ved spesielle annledninger for best mulig kvalitet, mens Drift Ghost HD blir mer ett verktøy som rett og slett funker bedre. Man klipser den til hjelmfestet og klikker record. Etter justering vil kameraet alltid befinne seg i riktig posisjon. Batterilevetiden skal jo også være markedsledende på rundt 3 timer. La osssi 2.5 timeri praksis. Det er over en time mer enn det GoPro klarer, selv om dette punktet ikke er noe problem for meg lenger siden jeg har ett pat kraftige batteribanker.

Drift HD virker rett og slett mer gjennomtenkt og som sagt så føler jeg dette er mer et verktøy.

Men som sagt, videokvaliteten skal testes så fort jegfår mulighet :)
3 stimer stemmer ganske bra med min erfaring med kameraet ihvertfall :)
Fjernkontrollen er bare genial
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Epylypzon
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Bjerknez skrev:

Sent from my HTC One
Ja, det er vertfall ikke noe mer. 1.5 timer gjelder i beste fall i følge mine erfarinegr så langt. Enda mindre hvis du bruker LCD backpack og eller fjernkontroll etc.

Det er ikke mer nei. Hmm. Nå må jeg gjøre en test på mine hero 2 før jeg sier noe bestemt. Men mener dem har 2-2,5 timer. Jeg er som deg, elsker å "mikke" med duppeditter og dingsebomser :)

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:

Sent from my HTC One

Det er ikke mer nei. Hmm. Nå må jeg gjøre en test på mine hero 2 før jeg sier noe bestemt. Men mener dem har 2-2,5 timer. Jeg er som deg, elsker å "mikke" med duppeditter og dingsebomser :)

Sent from my HTC One
2 timer er vel det Gopro skryter på seg, så over det tror jeg ikke du skal håper på :)

Husk at man i virkeligheten slå kameraet av og på samt trykker litt i menyer etc. også. Blir ikke helt rettferdig å slå det på og la det gå til det stopper. Bruk gjerne fjernkontrollen inni mellom også. Min klarte litt over to timer med nyoppladet batteri uten wifi/LCD backpack etc. i strekk uten av/på slåing. I real life aå har jeg aldri fått den over 1.5 timer med litt wifi/fjernkontroll/app styring etc.

Brukeravatar
Epylypzon
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Bjerknez skrev:
Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:

Sent from my HTC One

Sent from my HTC One
2 timer er vel det Gopro skryter på seg, så over det tror jeg ikke du skal håper på :)

Husk at man i virkeligheten slå kameraet av og på samt trykker litt i menyer etc. også. Blir ikke helt rettferdig å slå det på og la det gå til det stopper. Bruk gjerne fjernkontrollen inni mellom også. Min klarte litt over to timer med nyoppladet batteri uten wifi/LCD backpack etc. i strekk uten av/på slåing. I real life aå har jeg aldri fått den over 1.5 timer med litt wifi/fjernkontroll/app styring etc.

Husk at hero 2 ikke har noen wifi innebygget ;)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Har aldri sett helt poenget med den ad-hoc wifi løsningen på disse kameraene (Gopro, Drift etc) annet enn en fenomenal måte å tappe batteriet på. :scratch
Telefonen blir også helt ubrukelig om den kobles mot denne, da telefonen forventer en internett tilkobling og kutter ut sin egen 3/4G for å heller bruke Wifi'en.

EDIT; Om Gopro bruker wifi for fjernkontrollen, da er det nesten unnskyldt. Men det er isåfall litt hårete løsning, når en heller kunne brukt low-power bluetooth til jobben.
Sist redigert av Snikendeugle den 28 nov 2013, 14:09, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:
Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:

Sent from my HTC One

Sent from my HTC One

Uansett så er Gopro uten wifi og dermed også uten fjernkontroll nermest ubrukelig til mitt bruk.

Bare så synd at det er mørkt når jeg er hjemem fra jobb, for da får jeg jo ikke testet Drift HD Ghost'en mens det er lyst...
men har jo uansett sett nok videoer på Youtube som bekrefter at GoPro Hero 3 Black slår Drift (og de fleste andre for den skas skyld) med tanke på videokvalitet. En Drift Ghost HD med Gopro sin videokvalitet hadde vert det ultimate actionkameraet :)

PS! Regner med at du har lest postene mine tidligere i tråden angående batteribank, altså hvis du er missfornøyd med batteritiden, så kan en batteribank til 300,- gi deg minst 10 timer med sammenhengende video. Bakdelen er at batteribanken må være koblet til kameraet. Har testet varigheten på min GoPro Hero 3 Black med en 6000mAh batteribank og den holdt liv i GoProen i 10t og 4min. sammenhengende. LCD skjerm sto på ca. 30min. av denne tiden og minnekortet ble formatert tre ganger. (for å gi plass til mer video)
Husk at hero 2 ikke har noen wifi innebygget ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Har aldri sett helt poenget med den ad-hoc wifi løsningen på disse kameraene (Gopro, Drift etc) annet enn en fenomenal måte å tappe batteriet på. :scratch
Telefonen blir også helt ubrukelig om den kobles mot denne, da telefonen forventer en internett tilkobling og kutter ut sin egen 3/4G for å heller bruke Wifi'en.

EDIT; Om Gopro bruker wifi for fjernkontrollen, da er det nesten unnskyldt. Men det er isåfall litt hårete løsning, når en heller kunne brukt low-power bluetooth til jobben.
Det som er så genialt med Drift, er at den vel bruker radiofrekvens og ikke Wifi?
Den har ikke like lang rekkevidde. Tror det er ca. 3-4 meter. Men responsen er langt kjappere og forbindelsen er mer pålitelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fått montert Drift Ghost HD på hjelmen og det gikk som en lek. :)
Måtte lime fast klipset litt på skrå for å få kameraet lengst mulig frem. Fungerer som bare det, og fjernkontrollen virker pålitelig. Jeg er mest spent på batterilevetiden på fjernkontrollen i praksis...

Her er ett par bilder av hjelmen med kamera montert:
20131128_154129.jpg
20131128_153943.jpg
Tok også å laget en liten uhøytidelig sammenligningsvideo mellom GoPro Hero 3+ Black og Drift Ghost HD. Selvom ikke Drift Ghost HD gir dårlig videokvalitet (alt er relativt) så ser man at GoPro gjør en langt bedre jobb her. Hvirbalansen til GoPro er mer riktig og Gopro tilpasser seg kjappere til omgivelsene. Grunnen til det blå lyset i førsten er for at jeg gikk fra innelys til dagslys.

Se også på trærne/greinene i bakgrunnen helt på slutten av videoen. Drift HD leverer langt mer grums enn Gopro. I innebelysning så kan jeg love dere at Drift'en har langt mer kornete bilder enn GoPro'en også. Så konklusjonen min er at GoPro vinner ganske greit med tanke på videokvalitet. Faktisk så irriterer dette meg litt, for en Drift HD med GoPro sin videokvalitet ville vært the best of the best. Menyer/funksjonalitet/batterilevetid/Pris/LCD skjerm på kameraet/fjernkontroll taler i Drift HD sin favør. Den vinner klart på alle felt. Mye lettere og bruke.

Det er kun to grunner til at jeg beholder Gopro (begge to) og det er videokavlitet, og ergonomi. GoProen passer aller best rent ergonomisk og feste i sele på brystet.

Her er sammenligningsvideoen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=UY6EvM1 ... BoK9HEB7Rw[/video]

EDIT:
Slenger med en video jeg nettopp satt sammen som viserkameravinkelen jeg fikk etter montering av Drift Ghost HD til min Schuberth C3 Pro hjelm.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fasb_IN5 ... BoK9HEB7Rw[/video]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar