Tråden kan slettes Potte er kommet i hus
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Tråden kan slettes Potte er kommet i hus
Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800GS
Sist redigert av Jarle den 22 okt 2014, 20:13, redigert 1 gang totalt.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Jeg har jo forsåvidt ei strøken potte som kun satt på i 1 mnd før den ble bytta ut.
Men det er vel best å ha den liggende i tilfelle man skulle selge sykkelen etterhvert. Selv kommer jeg nok aldri til å montere den igjen.
Fant noen på Ebay for deg.
http://www.ebay.com/itm/BMW-F800GS-F650 ... 5d4696254a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/BMW-F650GS-F700 ... r#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;
Den siste står det at man må kontakte selger for å høre om frakt til norge.
Men det er vel best å ha den liggende i tilfelle man skulle selge sykkelen etterhvert. Selv kommer jeg nok aldri til å montere den igjen.
Fant noen på Ebay for deg.
http://www.ebay.com/itm/BMW-F800GS-F650 ... 5d4696254a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/BMW-F650GS-F700 ... r#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;
Den siste står det at man må kontakte selger for å høre om frakt til norge.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Har du byttet til Akrapovic?
Synes du effekt mesig at det merkbar forskjell?
Jeg vurderer å kjøpe ekstra potte, kappe den i 2, rive ut innmaten og sette den sammen igjen på en slik måte at jeg kan bruke det til oppbevaring av verktøy etc til en litt lengre tur.
Synes du effekt mesig at det merkbar forskjell?
Jeg vurderer å kjøpe ekstra potte, kappe den i 2, rive ut innmaten og sette den sammen igjen på en slik måte at jeg kan bruke det til oppbevaring av verktøy etc til en litt lengre tur.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Jarle skrev:Har du byttet til Akrapovic?
Synes du effekt mesig at det merkbar forskjell?
Jeg vurderer å kjøpe ekstra potte, kappe den i 2, rive ut innmaten og sette den sammen igjen på en slik måte at jeg kan bruke det til oppbevaring av verktøy etc til en litt lengre tur.
Ja det har jeg.
Tja, nei det tror jeg ikke. Men tørr ikke påstå noe sikkert, da jeg bare hadde hatt sykkelen 1 mnd før jeg bytta.
Og med ny sykkel og innkjøringsperiode ble det ikke de værste pådragene i starten.
Det jeg vet er at den er noen kg lettere, så da gjør det ikke så mye at jeg monterer på litt ekstrautstyr

Fikk den også ganske billig(2500,-)
Da er det vel billigere å kjøpe en tooltube?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Ja, men det hadde blitt ganske stilig sånn utseendemesig også med 2 potter :-)Epylypzon skrev:Jarle skrev:Har du byttet til Akrapovic?
Synes du effekt mesig at det merkbar forskjell?
Jeg vurderer å kjøpe ekstra potte, kappe den i 2, rive ut innmaten og sette den sammen igjen på en slik måte at jeg kan bruke det til oppbevaring av verktøy etc til en litt lengre tur.
Ja det har jeg.
Tja, nei det tror jeg ikke. Men tørr ikke påstå noe sikkert, da jeg bare hadde hatt sykkelen 1 mnd før jeg bytta.
Og med ny sykkel og innkjøringsperiode ble det ikke de værste pådragene i starten.
Det jeg vet er at den er noen kg lettere, så da gjør det ikke så mye at jeg monterer på litt ekstrautstyr![]()
Fikk den også ganske billig(2500,-)
Da er det vel billigere å kjøpe en tooltube?
Dvs jeg tror det.
Det er jo ikke sikkert andre synes det men det betyr jo ikke så mye :-)
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Hvor mye vedder du på detEpylypzon skrev:Jeg har jo forsåvidt ei strøken potte som kun satt på i 1 mnd før den ble bytta ut.
Men det er vel best å ha den liggende i tilfelle man skulle selge sykkelen etterhvert. Selv kommer jeg nok aldri til å montere den igjen.
...

Fra 2016 er blir det jo EU-kontroll på MC og moped også. Da kan det hende det blir en årlig øvelse for alle som har uoriginal potte å montere på den originale før kontrollen...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
`RuneMC skrev:Hvor mye vedder du på detEpylypzon skrev:Jeg har jo forsåvidt ei strøken potte som kun satt på i 1 mnd før den ble bytta ut.
Men det er vel best å ha den liggende i tilfelle man skulle selge sykkelen etterhvert. Selv kommer jeg nok aldri til å montere den igjen.
...![]()
Fra 2016 er blir det jo EU-kontroll på MC og moped også. Da kan det hende det blir en årlig øvelse for alle som har uoriginal potte å montere på den originale før kontrollen...
Er det sikkert at EU-kontroll på MC og moped blir innført,eller ?


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
Tja, da får jeg plugge i db killeren før visning da :)RuneMC skrev:Hvor mye vedder du på detEpylypzon skrev:Jeg har jo forsåvidt ei strøken potte som kun satt på i 1 mnd før den ble bytta ut.
Men det er vel best å ha den liggende i tilfelle man skulle selge sykkelen etterhvert. Selv kommer jeg nok aldri til å montere den igjen.
...![]()
Fra 2016 er blir det jo EU-kontroll på MC og moped også. Da kan det hende det blir en årlig øvelse for alle som har uoriginal potte å montere på den originale før kontrollen...
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: Ønsker å kjøpe en brukt original eksospotte til BMW F800
@Intruder - ja, det ser dessverre ut som om oddsen er i MC'ens disfavør. Moped litt mer usikkert og først fra 2018. Kun hvis en undersøkelseskommisjon kommer til et annet resultat for MC innen 2016, kan det være at de ombestemmer seg (i forhold til vedtaket fra i sommer). Har liten tiltro til at denne kommisjonen er spesielt MC-kyndig eller MC-vennlig. Selv ikke nordisk klima teller for byråkratene i EU. Står forrestene at EU-kontroll av tilhengere over 750kg - dvs campingvogner blir innført også - selv om det innrømmes at dette vil kunne skape kluss for ferieplanleggingen til folk.
http://www.europeanvoice.com/article/im ... 77746.aspx
Kanskje miljø-aspektet kunne brukes som argument? Tross alt har EU vedtatt at baklykter på nye biler ikke trenger lyse, bare pga at det sparer miljøet. (Selv om f.eks. lastebilnæringen kan vise til 7% mindre påkjørsler når de har markørlys på sine doninger). Hvis en tenker på at millioner av MC'er som knapt brukes må inn til kontroll hvert år så er det jo en betydelig ekstra belastning for miljøet...
...og når noe vedtas i EU - ja, da viser historikken at Norge er flinkere enn mange EU land til å følge opp. Sikkert politikere som ønsker "stjerne i boka" for egen vinning senere.
http://www.europeanvoice.com/article/im ... 77746.aspx
Kanskje miljø-aspektet kunne brukes som argument? Tross alt har EU vedtatt at baklykter på nye biler ikke trenger lyse, bare pga at det sparer miljøet. (Selv om f.eks. lastebilnæringen kan vise til 7% mindre påkjørsler når de har markørlys på sine doninger). Hvis en tenker på at millioner av MC'er som knapt brukes må inn til kontroll hvert år så er det jo en betydelig ekstra belastning for miljøet...
...og når noe vedtas i EU - ja, da viser historikken at Norge er flinkere enn mange EU land til å følge opp. Sikkert politikere som ønsker "stjerne i boka" for egen vinning senere.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#