

Denne delen har vist seg svært vanskelig å få tak i. Jeg har hørt atma n kanb ruke saltsyre, men funker det med farris?FJZZR skrev:Insisteres det på Cola, så bruk ihvertfall Cola Zero, for å unngå sukker.
Men hva med farris, for den løser rust bedre og er mindre klissete.
Heldigvis for deg er Yamaha deler oftest rimelige og lette å få tak i.
Så dere tror ikke jeg kan redde de delene jeg allerede har? Hvis ikke så må jeg jo kjøpe alle delene på nydt, med unntak av del nr. 18, 16, 17, 198 og alt annet som hører til akslingen.DrGreve skrev:Sorry, jeg har visstnok misforstått.. :)
De viktigste delene:
Drev, nr 11, 2482513511
drev, nr 13, 2482513811
Clutch, nr 17, 1832514900
Camshaft, nr 22, 2RH2535100
Klarer du å få delene ut uten å skade de, så er jo alt bare velstand, og må du kjøpe nytt, så blir du ikke ruinert. Tror drev og tannhjul koster rundt 30 euro hos http://www.cmsnl.com/" onclick="window.open(this.href);return false;ThemotorsykkelGuy skrev:Så dere tror ikke jeg kan redde de delene jeg allerede har? Hvis ikke så må jeg jo kjøpe alle delene på nydt, med unntak av del nr. 18, 16, 17, 198 og alt annet som hører til akslingen.DrGreve skrev:Sorry, jeg har visstnok misforstått.. :)
De viktigste delene:
Drev, nr 11, 2482513511
drev, nr 13, 2482513811
Clutch, nr 17, 1832514900
Camshaft, nr 22, 2RH2535100
Det er bare ett problem og det er at tannhjulet sitter bom fast, og det blir surt å måtte bytte ut hele trommeln.
Men problemet er at jeg ikke greier å få det ut... Hvilke verktøy burde jeg bruke, hvordan burde jeg starte?DrGreve skrev:Klarer du å få delene ut uten å skade de, så er jo alt bare velstand, og må du kjøpe nytt, så blir du ikke ruinert. Tror drev og tannhjul koster rundt 30 euro hos http://www.cmsnl.com/" onclick="window.open(this.href);return false;ThemotorsykkelGuy skrev:Så dere tror ikke jeg kan redde de delene jeg allerede har? Hvis ikke så må jeg jo kjøpe alle delene på nydt, med unntak av del nr. 18, 16, 17, 198 og alt annet som hører til akslingen.DrGreve skrev:Sorry, jeg har visstnok misforstått.. :)
De viktigste delene:
Drev, nr 11, 2482513511
drev, nr 13, 2482513811
Clutch, nr 17, 1832514900
Camshaft, nr 22, 2RH2535100
Det er bare ett problem og det er at tannhjulet sitter bom fast, og det blir surt å måtte bytte ut hele trommeln.
Først må du få bort segringen/låseringen som holder tannhjulet på plass. For meg så ser det ut slik på øverste bilde i tråden at segringen er løsningen.ThemotorsykkelGuy skrev:Men problemet er at jeg ikke greier å få det ut... Hvilke verktøy burde jeg bruke, hvordan burde jeg starte?DrGreve skrev:Klarer du å få delene ut uten å skade de, så er jo alt bare velstand, og må du kjøpe nytt, så blir du ikke ruinert. Tror drev og tannhjul koster rundt 30 euro hos http://www.cmsnl.com/" onclick="window.open(this.href);return false;ThemotorsykkelGuy skrev:Så dere tror ikke jeg kan redde de delene jeg allerede har? Hvis ikke så må jeg jo kjøpe alle delene på nydt, med unntak av del nr. 18, 16, 17, 198 og alt annet som hører til akslingen.DrGreve skrev:Sorry, jeg har visstnok misforstått.. :)
De viktigste delene:
Drev, nr 11, 2482513511
drev, nr 13, 2482513811
Clutch, nr 17, 1832514900
Camshaft, nr 22, 2RH2535100
Det er bare ett problem og det er at tannhjulet sitter bom fast, og det blir surt å måtte bytte ut hele trommeln.