Lurer på om det er noen her inne som har noe greie på hvordan reglene på mellomtung mc er?
Jeg har googla litt, men funnet mange forskjellige svar.

Jeg lurer særlig på hvor mange hk jeg kan ha
Der sa du noe, men du kan også kjøre sykler som ble nedtrimmet til 25KW før disse reglene kom, eller tar jeg feil?Elolz skrev:En viktig ting mange overser er denne:
"...motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt"
Altså må sykkelen ha under 70kW originalt før struping!
Puh, var bare 99% sikker på dette, godt å få bekreftetElolz skrev:Ja, det er eneste måten å få en 600 racing sykkel nå som mellomtung (siden de har langt over 70kW originalt). Så da må en finne en som er registrert som mellomtung før de nye reglene.JK95 skrev:Der sa du noe, men du kan også kjøre sykler som ble nedtrimmet til 25KW før disse reglene kom, eller tar jeg feil?Elolz skrev:En viktig ting mange overser er denne:
"...motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt"
Altså må sykkelen ha under 70kW originalt før struping!
Så mye kubikk som ønskelig, bare den ikke har mer enn 48hk(35KW), ikke mer enn 0,2KW pr. kg, og ikke mer enn 70KW max, med mindre den er regga som mellomtung med 34hk(25KW) før disse nye reglene komErik.H.M skrev:Takk for svar!![]()
Har hørt at man kan ha maks 600cc.
Stemmer dette? eller holder det med at sykkelen har 48 hk så lenge man har max 0,2kW pr kg?
Ikkeno problemErik.H.M skrev:Den er grei! Takk for raskt svar
Ingen kubikk restriksjoner!Erik.H.M skrev:Takk for svar!![]()
Har hørt at man kan ha maks 600cc.
Stemmer dette? eller holder det med at sykkelen har 48 hk så lenge man har max 0,2kW pr kg?
Det er mulighet for det ja :-) Er usikker på hvordan sykkel jeg skal kjøpe, men jeg har lyst på en offroaderJK95 skrev:Ikkeno problemErik.H.M skrev:Den er grei! Takk for raskt svarUt av ren nyskjerrighet, blir det større sykkel neste år?
Tøft!Erik.H.M skrev:Det er mulighet for det ja :-) Er usikker på hvordan sykkel jeg skal kjøpe, men jeg har lyst på en offroaderJK95 skrev:Ikkeno problemErik.H.M skrev:Den er grei! Takk for raskt svarUt av ren nyskjerrighet, blir det større sykkel neste år?
Nice. Kule sykler detJK95 skrev:Tøft!Erik.H.M skrev:Det er mulighet for det ja :-) Er usikker på hvordan sykkel jeg skal kjøpe, men jeg har lyst på en offroaderJK95 skrev:Ikkeno problemErik.H.M skrev:Den er grei! Takk for raskt svarUt av ren nyskjerrighet, blir det større sykkel neste år?
Godt å høre at det blir flere unge som fortsetter med MC
![]()
Selv har jeg avtalt å kjøpe et søskenbarns Suzuki GSX-R 600