Synes det er litt stille på forumet, så må få litt diskusjon igang. Selvsagt fordi jeg endelig har bestemt meg for noe nytt, og penga er i boks til Januar for en nyere bruktimport.
Jeg har hatt mye snåle tanker i huet, vært innom mindre sykler, større sykler, adventures og hele sulamitten. Og jeg har snevra det ned til først 4 stk...deretter ned til 2.stk
Jeg vil ha noe jeg kan banke alle unguttene på 1000 ccm når det svinger og går oppover, det er nemlig jævlig kult på toppen av passene når en småkorpulent helt gråhåra fyr drar av seg hjelmen etter å ha passert unguttene

Det har vært mye lesing, satt opp i mot hva budjettet er. Hvilket er nøyaktig 160 tusen. Dette er fullfinansiert med egne penger (Ikke banklån), og med salg av CBR for alt over 60 000...og den skinner som stjerne når den legges ut til salg :) Jeg går altså ikke en krone over det.Etter mye om og men datt jeg ned på følgende ( Husk jeg er en gammal kawamann) Kwak ZZR1400\GTR1400 fra 2008, Busa fra 2008. BMW K1300S fra 2009 og en 2010 VFR1200. Alle ligger innafor 160 tusen med henting i Tyskland
Outsiderne er eller Kwak Z1000SX, Triumph Sprint 1050 GT og disse er nå lagt vekk
Jeg har kjørt alle minus GTR og ny Busa, bare den gamle.
Jeg er ikke noen ung fyr lengre, det merker jeg, synes 100 mil er maks og trives mest med 60-75 mil om dagen når jeg sitter såpass foroverbøyd som jeg gjør på XXen. XX svakhet er lang tank, der du også får litt knep om de edlere delene når du kryper nærme tanken når du er sliten.
Etter enda mer lesing og synsing inni meg selv og enda mer lesing av tester ser det ut til at det står igjen 2 stk , nemlig disse 2 her :)
Merkelig nok Honda VFR1200 og BMW K1300S.
Begge disse 2 sies det at har bedre kjøreegenskaper en Busa og ZZR av de modellene jeg har råd til. Legger til at ingen av dem føles dårlige, i alle fall ikke sammenligna med XX som tross alt er fra 1996 konstruksjonsmessig.
Men jo, VFR overraska på å føles vannvittig lettkjørt tiltross for 267 kg Mer lettkjørt en BMW faktisk. Også satt jeg veldig fint og oppreist. På Busa blir jeg ganske krokete fordi jeg er bare 177, kanskje bare 176 nå i 50 årskrisa, enda verre bare 175 ???? ZZR er bedre en busa på sittestilling, omtrent som BMW som er nærmest VFR
Motormessig er det også lite som skiller, dynomålingene mellom tidlig K1300S og VFR utgjør under 1 hk, men litt mer på NM, målt på bakhjulet
Ang utseendet holder jeg en knapp på BMW, Busa og VFR og ZZR er styggpene avhengig av vinkel du ser de på. Men det blir som damene, øya som ser osv

Når det gjelder sminke og finish taler Hondaen for seg. Og alle modellene er bomesikre med relativt lite feil.
Men jeg har kommet over en del tester fra Canada, Australia som sier at VFR er utrolig underestimated, og har et ufortjent dårlig rykte. Og det er toppkjørere som sier at på enkelte områder er VFR bedre i realiteten en BMWen, altså på landevei, inspirert touring fordi veiholdninga er så bra, den har foresten også sykt gode bremser, bedre en BMW sies det.
Så dette har jeg da lett etter, er det flere som sier dette, og ja det er det...på enkelte områder så er VFR bedre. hmm så jeg tenkte ...dette må jo være en bra tråd fram mot jul
En av disse må det altså bli :[-o<
Og husk, maks 160 000 , og ikke kom med noe andre merker nå