hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR


hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR
Barbarozza skrev:hakhap skrev: Personlig synes jeg denne BMW R16-1930 er penere og tøffere en K1300 og VFR![]()
Du fyrer godt herDrGreve skrev:Jeg vet ikke hvor mange ganger verdens motorjournalister har utpekt VFR som den ultimate allrounderen som er god på alt. Den er som poteten, kan brukes på bane, gate og touring og motorkonfigurasjonen med tannhjulsdrevne kammer er bunnsolid og har ingen gjengangerfeil, bortsett fra kanskje litt krøll på ladesiden/regulatoren.
Og noen påstår at den er gammeldags og ikke noen nyvinning motormessig og noen av de som har utrykt dette er BMW-eiere. Ser man bort fra S1000RR er vel den konfigurasjonen BMW har på sine motorer snart hundre år gammel :)
He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?ZZR-Erling skrev:
Den har forøvrig aktiv fjæring ++
Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
ICA, EPO, BSA, EPA...harru drekki?DrGreve skrev:He, he, det er vel få mc-motorer som går så silkemykt og uten vibrasjoner som en Honda V-4?ZZR-Erling skrev:
Den har forøvrig aktiv fjæring ++
Honda? Hæææ..javel så har de greid å få VFR'en opp i 1200CCM og satt de bakre stemplene etterhverandre for å få den smalere, men så??
Ok, en ting skal de få Goldwingmaskinen går jævlig fint.
Og det tok altså BMW nesten 100 år før de skjønte at de måtte produsere en moderne motor som ikke høres ut som en Subaru....
Og S1000R er den eneste BMW lager som det går ann å hvile øynene på, men skjønner ikke tanken med å ha 2 asymetriske lykter som ser ut som det ene halvsover?
Og hvorfor legger dere alle disse bokstavene i signaturen, ICA, ABS, BSA, EPA, EPO, DSA, LTD eller hva alt er..? Er det en form for intern kode mellom BMW-eiere?![]()
Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?
Greven, jeg lover deg at VFR går bedre en XX min, og den får fæltDrGreve skrev:Jeg tror jeg har supet i meg 8 bokser øl i 2013 og de 2 siste i september :)
Har ikke Honda ordnet den rykkete effekten V-tec skapte på VFR800 eller er jeg like utdatert som BMW?
Og i følge deg er VFR1200 steindau og i følge Barbarossa sine diagrammer stiller BMW K1300 i samme klasse?
Og hvis man følger trådstarter sine preferanser for i hele tatt vurdere VFR1200 så er det ikke en sykkel som river armene av seg han var ute etter, eller har jeg misforstått noe?
He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)Bringisen skrev:Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?![]()
![]()
Skal jeg noen gang bytte sykkel, så blir det mest sannsynlig en rød VFR800 eller en XX, men så var det mitt prinsipp om å aldri lånefinansiere mc-kjøp, så da blir det tidligst i 2015..Barbarozza skrev::-)å Nå begynner det å bli litt temp her inne![]()
La meg dra det hele tilbake til begynnelsen. Først så er BMW K1300 en flott sykkel. Men lytefri er den ikke, like lite som VFR
Det jeg stiller spørsmål om er om VFR på noen områder...er bedre en BMW, og min påstand at på noen, ja så er den det.
Det gjelder først og fremst den manuelle girkassa, som er noe av det ypperste i bruk idag. Den får svært mye skryt. Alle BMW jeg har testa klunker, harde å bruke, og K1200 er kjent for svake kasser, endra i 2008\ og 1300 modellen. Men fortsatt er det ikke der det bør være i den klassen spør du meg. Tipper at de siste modellene er mye bedre.
VFR 1200 føles mer svingvillig en K serien pga 2 ting i enkelte tester, kortere wheelbase, ganske mye kortere også 62,4 " på BMW og 60,8" = 40,6 mm og litt brattere gaffel. ( håper talla er riktige nå, bare kjapt sjekka på nettet)
Og det er derfor betimlig å spørre om akkurat dette. Om den har noen små kvaliteter som ikke kommer fram overhodet.
VFR1200 lider av en ting, et ekstremt forventningspress, og en dårlig markedsføring i forkant av hva de skulle levere.
Men jeg tør hevde at det er en sykkel som fint kan hevde seg blant de andre, men den er annerledes og ikke like sporty\ rå som de andre. Og det får den unødvendig mye tyn for, spesiellt av de som ikke har satt ræva si ned på en engang. :-)å
Greia er jo ikke at noen prøver å dra BMW ned, men at BMW eiere er like gærne i huet som det enkelte Honda CBR xx eiere er, intet over, under eller i nærheten av :) Og jeg har alltid banna i kjerka og meldt meg ut for lenge sidenXX er en fin sykkel, men det er jammen mye annet fra den tia som er også
Og derfor mener jeg at VFR1200 er en knallgod sykkel som bør vurderes sammen med de andre
DrGreve skrev:He, he, det der kalles å dra ting ut av kontekst som på godt norsk kalles en hersketeknikk :)Bringisen skrev:Jeg mener svaret på det er ; ja, en god delDrGreve skrev: har jeg misforstått noe?![]()
![]()
Det jeg ikke har misforstått er at boxeren til BMW er utdatert uansett hvor mange bokstaver du legger inn i signaturen. Ledlys og led blinklys finner man jo på Biltema også![]()
![]()
Og bare sånn til opplysning, så må du bareså mye du lyster, jeg har ikke noe imot en verbal tenniskamp i mørketia