Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gorbys Garage!

Legg inn av gorbys »

SuperMorten skrev:
gorbys skrev:Ja der sier du noe.
Og folkens, ikke Google "hegre" på bildesøk om du er på jobb. Noen av de bildene som dukker opp er ikke akkurat safe for work ;-)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Du sier noe... :-)å Måtte jo selvsagt :prop: :lol
hahaha :lol

Men ja, det var sikkert noen traner da :)

Hadde kanskje vert bedre om det hadde vert noen "hegrer" som lå neppå jordet og sola seg :jada:

Fikk forresten Givi sidevesker og festebrakketter idag men veskene jeg kjøpte(V35) passer ikke på de avtagbare festbrakkettene så da må jeg bytte vesker. Mulig det blir Trekker vesker da :)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

gorbys skrev:
Fikk forresten Givi sidevesker og festebrakketter idag men veskene jeg kjøpte(V35) passer ikke på de avtagbare festbrakkettene så da må jeg bytte vesker. Mulig det blir Trekker vesker da :)
Til V-Strom ikke sant? Ta gjerne bilder og legg ut. :prf Jeg har bare toppboks, og ser etter noe som er relativt greit å sette på og ta av. Vil ikke kjøre med sidekofferter til daglig, men er kjekke å ha på langtur.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

SuperMorten skrev:
Til V-Strom ikke sant? Ta gjerne bilder og legg ut. :prf Jeg har bare toppboks, og ser etter noe som er relativt greit å sette på og ta av. Vil ikke kjøre med sidekofferter til daglig, men er kjekke å ha på langtur.
Akkurat det jeg tenkte og. Til v-stromen ja. Skal få lagt ut et bilde eller to ja:-)

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Her ser man bilder av hvordan det er festet, så vrir man de trekant skruene en kvart omdreining og tar av hele greiene:-)
Jeg har en video jeg laster opp nå som viser hvordan det fungerer:-)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Sånn, det tok sin tid å laste opp. Men her ser dere hvor kjapt og enkelt det går å ta de av :)
Snudde mobilen etter et minutt så da får dere bare vri hodet deres også :lol

[video]http://www.youtube.com/watch?v=grsbl7reKdw[/video]

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Slik vart det med sidevesker, det vart ikke trekker veskene da de visstnok var dyrere og jeg hadde ikke råd til å betale mellomlegget... :| kjipt siden jeg kun mangla noen hundrelapper men sånn er det nå av og til...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Hadde min første "velt" idag, viss man kan kalle det det.
Jeg kjørte v-stromen på jobb idag og etter jeg var ferdig på jobb sånn i kveldinga tenkte jeg å finslipe kjørekunnskapene mine og bli litt bedre kjent med sykkelen. Vi har en kjempesvær parkeringsplass på jobb som er rimelig tom i helgene, lyktestolper er det der og.
Så jeg begynte å kjøre i åttetall rundt to lyktestolper, sakte og rolig, så sakte som mulig faktisk. Akkurat som i kjøregården... So far so good! :mk
Etter ei stund begynner jeg å få skikkelig tak på dette her og runder lyktestolpene på under bredden av to parkeringsplasser, kjempefornøyd :prf først rundt den ene(venstresving) så full aks og nedbremsing til den andre(høyresving) og det var da det gikk gale :sorry
Jeg greidde å kvele sykkelen idet jeg runder lyktestolpen, selfølgelig med sykkelen så langt ned som mulig for å få minst mulig radius på svingen. Sykkelen stopper, 210kg suzuki kaster meg pent inn lyktestolpen og legger seg selv i stabilt sideleie oppetter lyktestolpen! :-)å
Heldigvis var det salen som tok støyten, så ingen skader på sykkelen :notworthy:
Men jeg kjente det i høyrearmen da, og sykkelen fikk jeg nå løfta opp igjen og, så var det på an igjen ei lita stund før jeg tok litt større fart, mere nedlegg osv :prop:
Etter det vart det noen wheelieforsøk, et par riktig så høye løft og faktisk(det føltes iallefall sånn ut :redface ) og så puttra jeg hjem igjen noe sliten i kløtsjhånden... 8)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Gorbys Garage! Nær-velt-opplevelse! :0

Legg inn av SuperMorten »

Hvis det er noen trøst, hadde jeg også, for første gang sykkelen pent plassert på bakken uten støtte i dag. Hadde stoppet på gårdsplassen. Jeg må inn i gangen for å åpne garasjen. Tilbake på sykkelen, mister jeg balansen før jeg får satt den i gir, og bare legger den pent ned på høyre side. Hadde ikke tatt opp støtta en gang.. Heldigvis ingen skader (tror ikke engang naboen så meg..)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

SuperMorten skrev:Heldigvis ingen skader (tror ikke engang naboen så meg..)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Hehe! Det er vel av og til det som er det verste, at noen ser deg :lol

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Etter å ha nedlagt både min egen og kjøreskolen sin sykkel så regner jeg med at jeg er ferdig med slikt jeg..... :-J
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Merker jeg blir tøffere og tøffere for hver gang jeg drar av gårde på grusen og så det går vel i bakken en an gang:-P

Brukeravatar
gorbys

Re: Gorbys Garage! Ståa idag...

Legg inn av gorbys »

Tenkte jeg skulle oppdatere litt om hvordan ståa er per idag....
V-stromen vart solgt i Juli og jeg gikk resten av sesongen med abstinenser fordi jeg aldri gadd å skru sammen GS'en igjen. Fikk låne en yamaha xj900 diversion et par ganger da og det hjalp jo på. Må si det var en fin sykkel å kjøre, likte den litt mer sportslige fremoverlente stilen man fikk der. Men tilbake til GS'en da som nå har stått siden vinteren 12/13 fordi jeg gikk litt lei av å skru, grunnen til at jeg tok over denne sykkelen var fordi jeg 1.Fikk den gratis og 2.Fordi den var et bra utgangspunkt til en cafe racer...
Slik gikk det jo ikke da jeg ikke hadde samvittighet til å sette vinkelsliperen i modern's gamle sykkel, og så var det jo en ganske original og hel GS og.... Men nå blir jeg nok en gang mer og mer gira på å bygge cafe racer, men jeg slites fortsatt med kvaler om å kappe opp en original og det som etterhvert vart en nesten strøken GS.
Har sett meg om etter noe billige objekt på finn men uten hell, en annen ting er at man får bare kjørt en sykkel om gangen. Og så lenge jeg og dama jobber totalt ulike skift(type møtes i døra hverdag) og guttungen bare er 2 år så blir det ikke noe langturer eller lignende på en stund så da kan jeg vel like godt bare gå løs? Jeg prøvde jo praktisk, med v-stromen, men når man ser hvor lite det vart brukt så hadde det jo ikke noe hensikt alikevel.... Ikke kan man sitte to på den salen jeg har nå heller, så kan vel like greit korte inn og bygge noe gøy?

For den som ikke vet hva dette er eller hvordan det var, slik såg den ut ca mars/april i år:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... AG0673.jpg[/img]
Og det er slik den står nå også....

Jeg var igår nede på klubbhuset og tok litt mål, tenkte litt på tekniske løsninger og prøvde å finne en omtrentlig sittestilling med clubman styre eller clip-ons og tilbakeflytta fotkvilere og jeg må si det føltes helt ok :)

Når det gjelder sykkelen så pleier vel de fleste å bare kappe ramma sånn omtrent bak støtdemperfestet å slenge på et av de mange hundre "cafe racer seats" som finnes der ute. Omtrent sånn:
Bilde

eller sånn:
Bilde

You get the picture.... Men jeg er ikke helt solgt på den kulen der bak, heller ikke å ha det så inni granskauen kort.... Så det jeg vil gjøre er som følger(først et bilde av sykkelen)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... AG0481.jpg[/img]

Clubman styre eller clipons, røske vekk instrumentpanelet som er sprekt, styggt og falmet og erstatte det med et speedometer eller to 2.5" instrumenter(speedo og tach). Bort med de gigantiske blinklysa og inn med noe mindre og mer diskre...
Så til rosinen i pølsa, den bakre spoileren eller hva jeg skal kalle det(ducktail?) vil jeg flytte lenger fram samtidig som jeg lager en kortere sal. Vi snakker om en rundt 10-15cm. Samtidig vil jeg modifisere den slik at jeg kan flytte baklykta bak og inn i spoileren til den flukter med enden på spoileren for å gi en mye renere "look". Såkalt "Frenching".
Brakketten eller røra som holder fotkvilerene til passasjer og brakketten til eksospotta vil jeg også kappe vekk og lage en ny brakkett så jeg får flytta fotkvilerene litt lenger bak og opp, for en mer sporty kjørestil...

:-)å Tror det var alt, er dere fortsatt der? En lang post vart dette men jeg har mye på hjernen akkurat nå ;-)

Brukeravatar
gorbys

Re: Gorbys Garage! Rikets tilstand, frem med vinkelsliperen?

Legg inn av gorbys »

Har nå bestilt komplett pakningsett, tre ventilshims og litt annet småtteri for å få motor i topp stand. I tillegg bestillte eg ei kåpe. Fra ein Honda cb1100r :
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?fi ... 98766&ov=m" onclick="window.open(this.href);return false;
Spennende :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

gorbys skrev:Har nå bestilt komplett pakningsett, tre ventilshims og litt annet småtteri for å få motor i topp stand. I tillegg bestillte eg ei kåpe. Fra ein Honda cb1100r :
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?fi ... 98766&ov=m" onclick="window.open(this.href);return false;
Spennende :-)

Så du droppa caferacern ?
En 80-talls replicaracer kan være like tøff :thumleft Kanskje verdens første Suzuki med Honda-kåpe ?

Og nå MÅ du bare ha 4-1 anlegg ! Ikke noen moderne ølboks, men skikkelig megafondemper (trompet)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Jompa skrev: Så du droppa caferacern ?
En 80-talls replicaracer kan være like tøff :thumleft Kanskje verdens første Suzuki med Honda-kåpe ?

Og nå MÅ du bare ha 4-1 anlegg ! Ikke noen moderne ølboks, men skikkelig megafondemper (trompet)
Nja... tror det :) Blir ikke den første, det er en annen og: http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... 883708.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vurderte å handle den når den låg for salg, for å bruke kåpa på min egen og så bruke den andre til et caferacer prosjekt siden eikehjuler gjør seg rimelig bra i cafe-stuk. Men slik vart det ikke da...
Krangnes motor, som jeg har handlet av var ikke sikre på om det var en original Honda vare eller en bra kopi

Handla clipon styre og en brukt gsx framskjerm(plast) og siden kromfanger ikke kommer til å se så bra ut med lakkert kåpe-stuk.
Beholder 4-1eksosen min. Kommer fortsatt til å modde bakspoileren slik at baklykta blir litt mer skjult, mindre og mer diskre blinkere.

En annen ting jeg lurer på er om jeg skal prøve å få tak i ei 1100cc sylinderblokk og stempler, eventuellt nye høykomp stempler... Må bytte sylinderfotpakning alikevel så, hva tycks?? :twisted

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Var på handel i helga :
Bilde

Fra denne
Bilde

Kjøpt her:
BildeBildeBildeBilde

Sykler å deler stabla fra gulv til tak, i tillegg til en kjeller og et uthus :-o
Så trenger du noe brukt deler r det bare å ringe elpack :-P

Om bare kåpa og de andre delene kan komme nå snart!

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Fikk mail ifra Krangnes idag om at kåpa og de andre delene er klar til shipping så da burde det vel ikke ta så lang tid før jeg har de :D

Har og vert på ebay idag og bestillt meg to 50W 40kHz ultralydtransdusere og en 100W 40kHz signalgenerator. Noen som tør gjette hva jeg har planer om??? :scratch

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

gorbys skrev:Fikk mail ifra Krangnes idag om at kåpa og de andre delene er klar til shipping så da burde det vel ikke ta så lang tid før jeg har de :D

Har og vert på ebay idag og bestillt meg to 50W 40kHz ultralydtransdusere og en 100W 40kHz signalgenerator. Noen som tør gjette hva jeg har planer om??? :scratch
Du skal vel få shina opp noe nedgrodd aluminium, kanskje ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Har en forgasserrekke som skulle hatt seg en rens ja. Sleit jo endel med kaldstartinga på denne sykkelen det året den var i drift. Går alt etter planen så skulle eg ha en 6 liters ultralydrenser for under tusenlappen. Biltema selger en 2,5l på 70w til en tusenlapp som sikkert er passelig til slikt småtteri men det er jo noe med å laga sjølv ;-)

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Clipons og litt dilling og prøving med kåpa idag. Mye arbeid for ganske lite å montere clipons men det vart nå bra tilslutt. Instrumentet skal fjernes til fordel for noen mindre 2,5" instrumenter. Vi snakka og om å lage en telefon/gps holder der som originalstyre blir festa.
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Mere testings med kåpa idag og fikk et tilbakeslag da styre kolliderer med kåpa pga at styret er vinklet litt nedover. :-( så nå kommer jeg til å bestille et sett med tarozzi offset clipons som ikke er vinklet og som er litt høyere enn disse. Dersom noen vil kjøpe clip-on styret er det bare å ta kontakt. Passer 35mm forgaffel og er helt nytt. Kun prøvemontert som dere ser. Selges for 700.
Bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og nedtur nr2; greidde å miste vindskjermen i gulvet så den knakk :-( heldigvis har de ny på bikescreen.com men likevel kjipt...

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Alternativt kan jeg montere clip-on på oversiden av trippelen men da kommer fronten til å senkes tilsvarende og med tanke på hvor oppskrapa eksosrøra er fra før av så tror jeg ikke det er noe smart ide egentlig...

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Motoren er på plass igjen, det burde gjøre det enklere å få plassert kåpa riktig.
Skal også kjøpe et sett med tarozzi "hi-rise" clip-ons, de løfter styret ca 70mm høyere enn de som står der nå.

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0037.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0038.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 0039-1.JPG[/img]

Brukeravatar
gorbys

Re: Gorbys Garage! Ting begynner å skje :)

Legg inn av gorbys »

Copy/paste fra GS Resources siden jeg ikke orker å skrive alt dobbelt opp ikveld ;) Har vert på handle i helga. Forandring i planene. Kåpa skal på GSX, GS'en blir cafe/egosykkel.

So, I pulled the trigger on a tired looking cheapo GSX, with the plans being to bring it back to life and put the CB1100R full fairing I have on it and using it for two up riding with my GF. So away I went, picked it up and trailered it home...
After standing on the back of the trailer for 250km's of Norways finest salted roads both the car, trailer and bike was looking pretty bad....

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 0006-1.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0005.JPG[/img]

The owner was the type of guy who had lots of plans but never followed through, or just failed doing it right, that was my impression.
I'm pretty amazed at how people can just neglect basic maintenance like a wash and wax... I mean how many calories does it take you to just clean the bike once or twice a year?!!
Then maybe your footpegs wouldn't have ended up like this?!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0003.JPG[/img]

And seriously, woodscrews?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0002.JPG[/img]

If you brake it then fix it or buy new panels, this is just a hackjob and did more worse than good :/

But, there are some good things though:

-It starts and runs. Starts pretty easy actually
-There is a full set of bags.
-I got an oil filter, a bottle of brake fluid and a new seat cover with the bike
-New brake pads, new choke and throttle cable.

But that's pretty much it. Here comes the bad stuff, and this is only what I have found after about and hour of looking over the bike and a short testride.

-Somthing is seriously wrong with the throttle, you have to really muscle it to keep it at part throttle/cruise. My hand almost cramped up.
If you twist it all the way it will stick in that position.
Something probably needs lubing and a lot of it...(I'm thinking he replaced the throttle cable hoping that was the cure)

-Front brakes are real soggy, gonna need new brake lines. (also a reason why I think he bought new pads, thinking it would solve it)

-Rear brake drags, won't let up fully after use. I'm thinking the rear caliper needs an overhaul or replacing?

-Front brake switch needs adjusting. Easy one.

-Tacho won't go over 5000rpms, any ideas on that one?

-As stated earlier the engine fires and runs but it seems to not want to run on idle without a little bit of choke... I tried to adjust the idle up, all the way up to 2500rpms, but it would just slowly go back down to 1000 and then just die...
Looks like i'm in for a carb clean?? Or any other ideas?

-Also a carb issue i think, it shakes and shudders like a bucking horse when you apply part throttle under 3000rpms, like if you're cruising into an intersection,engine braking to about 1500-2000rpms, coast is clear so you slowly accelerate out of it. Real violent hesitation until you get up to about 2500-3000rpms, then its smooth sailing from there...

-Gonna need a new front fork seal.

-Oil temp gauge not working.

-Instrument lighting not working.

It's got that anti-dive front fork, is that a bad or a good thing?

So as you see it's got a fair few things that needs fixing, but all in all I think it will make a good bike with lots of elbow grease and help from all you great GS'ers ;)

And one last thing...... I dropped it.... :oops:
Was putting it on the sidestand but didn't fully extend the sidestand so it returned just as I leaned the bike over and by the time I realized what had happened the bike was to far gone and hit the ground with a solid bang...
Results; one cracked stator cover and a broken clutch lever.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0007.JPG[/img]

Brukeravatar
gorbys

Re: Gorbys Garage! CHANGE OF PLANS! (igjen...)

Legg inn av gorbys »

Ting som har ramla inn i det siste:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0010.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0011.JPG[/img]

Disse skal på GSX'en, i tillegg skal eg handle varmematter til bruk i setet slik at det virkelig blir koselig å kjøre sykkel når tempen ikke er helt optimal :)

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0009.JPG[/img]

Har fått installert Tarozzi Hi-Rise clipons på GS'en,

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 0008_4.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 0007_4.JPG[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... C_0006.JPG[/img]

Noen som vet om det har noe å si om vinkelen på bremsevæskereservoaret er som det er? Bortsett fra at det blir søl om jeg åpner lokket....

Svar