Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ducati er per idag ikke på høyde i sbk, men det ligger mye i at Duc ikke kjører full fabrikkstøtte.
I 2011 vant de(om jeg husker rett), da hadde de fabrikksteam.
Iår har det vært Kawa, Aprilia og BMW med noen få innslag av Honda og Suzuki som har dominert, altså kun 4'ere.
Det fine med v-twin i racing er at de er snille med dekka, de er ofte helt på høyde på slutten av løpa når 4'erne har spist opp sine..
I 2011 vant de(om jeg husker rett), da hadde de fabrikksteam.
Iår har det vært Kawa, Aprilia og BMW med noen få innslag av Honda og Suzuki som har dominert, altså kun 4'ere.
Det fine med v-twin i racing er at de er snille med dekka, de er ofte helt på høyde på slutten av løpa når 4'erne har spist opp sine..
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Da hadde de jo blitt frakjørtjhn skrev:Da burde de jo klart seg med samme ccm som konkurentenesimpson skrev: De som vinner uansett merke har den beste sykkelen, fører osv, ikke pga størst motor.

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Sorry, det tenkte jeg ikke på 

Sist redigert av jhn den 14 des 2013, 15:49, redigert 1 gang totalt.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ducati har ikke vunnet noe i år med Panigale i superbike, men i super Stock, som er bortimot en standard gatesykkel, har de nærmest dominert.MH434 skrev:Ducati er per idag ikke på høyde i sbk, men det ligger mye i at Duc ikke kjører full fabrikkstøtte.
I 2011 vant de(om jeg husker rett), da hadde de fabrikksteam.
Iår har det vært Kawa, Aprilia og BMW med noen få innslag av Honda og Suzuki som har dominert, altså kun 4'ere.
Det fine med v-twin i racing er at de er snille med dekka, de er ofte helt på høyde på slutten av løpa når 4'erne har spist opp sine..
Ingen bestrider at BMW er en super sykkel, men de har aldri vunnet superbike og trekker seg trolig fra hele sirkuset
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ducati har hatt en bra sykkel i superstock, men dominert er jo litt vel overdrevet!
Topp 5: 1 bmw, 2 ducati, 3 kawa
Topp 10: 2 bmw, 3 ducati, 5 kawa
Topp 15: 3 bmw, 3 ducati, 8 kawa
Barrier på bmw'n vant sammenlagt, kanskje ikke så rart siden bmw var det eneste fabrikks teamet i superstock.
I british sbk og superstock er det kun Kawa som gjelder, samme i spansk racing.
I Tyskland står bmw sterkt, men det er kanskje ikke så rart?
Når bmw'n kom i 2010 var det 5 stk sykkler som stilte til start i nm roadracing.
Med åra har det gradvis gått nedover, neste år er det ingen!
Kawa har 8stk til start neste sesong!
Topp 5: 1 bmw, 2 ducati, 3 kawa
Topp 10: 2 bmw, 3 ducati, 5 kawa
Topp 15: 3 bmw, 3 ducati, 8 kawa
Barrier på bmw'n vant sammenlagt, kanskje ikke så rart siden bmw var det eneste fabrikks teamet i superstock.
I british sbk og superstock er det kun Kawa som gjelder, samme i spansk racing.
I Tyskland står bmw sterkt, men det er kanskje ikke så rart?
Når bmw'n kom i 2010 var det 5 stk sykkler som stilte til start i nm roadracing.
Med åra har det gradvis gått nedover, neste år er det ingen!
Kawa har 8stk til start neste sesong!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Litt merkelig dette, for du er ikke på linje med hva jeg finner når jeg googler. Har du en link hvor det bekreftes at RVF750 ikke ble brukt i SBK, eller er det noe du tror?simpson skrev:I 1988 kom det nye regler i superbike, og da måtte de ha gatesykler som basismodell.DrGreve skrev:Nå vet jeg ikke hvem som sliter med historikken, om det er deg eller meg, men jeg mener å huske at Honda sin RVF ble brukt i SBK til 1999, eller tar jeg feil?simpson skrev:Vel, meningen med tråden var å få i gang litt temperatur.
Seriøsiteten trenger ikke å være så stor, det ser du når folk påstår at V-twin ikke har noe å gjøre i racing selv om de har tatt 16 av 26 VM titler i superbike. Og det er ikke bare Ducati som har vunnet med twinner der.![]()
http://no.wikipedia.org/wiki/Superbike" onclick="window.open(this.href);return false;
V4 er totalt fraværende bortsett fra Aprilia. Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88. Så hva sier det? :-)å
Underholdning trenger vi nå i mørketida. Håper ikke vi er ferdig md denne tråden enda.
Da kom VFR750R, siden RVF IKKE er en gatesykkel.
Men den ble brukt i Le Mans, Isle of man osv, men ikke i VM i superbike.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg vet dette. http://no.wikipedia.org/wiki/Superbike" onclick="window.open(this.href);return false;DrGreve skrev:Litt merkelig dette, for du er ikke på linje med hva jeg finner når jeg googler. Har du en link hvor det bekreftes at RVF750 ikke ble brukt i SBK, eller er det noe du tror?simpson skrev:I 1988 kom det nye regler i superbike, og da måtte de ha gatesykler som basismodell.DrGreve skrev:Nå vet jeg ikke hvem som sliter med historikken, om det er deg eller meg, men jeg mener å huske at Honda sin RVF ble brukt i SBK til 1999, eller tar jeg feil?simpson skrev:Vel, meningen med tråden var å få i gang litt temperatur.
Seriøsiteten trenger ikke å være så stor, det ser du når folk påstår at V-twin ikke har noe å gjøre i racing selv om de har tatt 16 av 26 VM titler i superbike. Og det er ikke bare Ducati som har vunnet med twinner der.![]()
http://no.wikipedia.org/wiki/Superbike" onclick="window.open(this.href);return false;
V4 er totalt fraværende bortsett fra Aprilia. Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88. Så hva sier det? :-)å
Underholdning trenger vi nå i mørketida. Håper ikke vi er ferdig md denne tråden enda.
Da kom VFR750R, siden RVF IKKE er en gatesykkel.
Men den ble brukt i Le Mans, Isle of man osv, men ikke i VM i superbike.
Men hvis du googler så finner du ikke en rvf i startfeltet i vm superbike.
VM i superbike startet i 1988.
Sist redigert av simpson den 14 des 2013, 15:13, redigert 1 gang totalt.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hvilken sykkel vant John Kocinski med i FIM Superbike World Championship 1997?simpson skrev:Jeg vet dette.DrGreve skrev:Litt merkelig dette, for du er ikke på linje med hva jeg finner når jeg googler. Har du en link hvor det bekreftes at RVF750 ikke ble brukt i SBK, eller er det noe du tror?simpson skrev:I 1988 kom det nye regler i superbike, og da måtte de ha gatesykler som basismodell.DrGreve skrev:Nå vet jeg ikke hvem som sliter med historikken, om det er deg eller meg, men jeg mener å huske at Honda sin RVF ble brukt i SBK til 1999, eller tar jeg feil?simpson skrev:Vel, meningen med tråden var å få i gang litt temperatur.
Seriøsiteten trenger ikke å være så stor, det ser du når folk påstår at V-twin ikke har noe å gjøre i racing selv om de har tatt 16 av 26 VM titler i superbike. Og det er ikke bare Ducati som har vunnet med twinner der.![]()
http://no.wikipedia.org/wiki/Superbike" onclick="window.open(this.href);return false;
V4 er totalt fraværende bortsett fra Aprilia. Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88. Så hva sier det? :-)å
Underholdning trenger vi nå i mørketida. Håper ikke vi er ferdig md denne tråden enda.
Da kom VFR750R, siden RVF IKKE er en gatesykkel.
Men den ble brukt i Le Mans, Isle of man osv, men ikke i VM i superbike.
Men hvis du googler så finner du ikke en rvf i startfeltet i vm superbike.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Hva er den beste sykkelen?
Honda RC45, den blei også kalt RVF, som sine forgjengere fra 80-tallet:DrGreve skrev:Hvilken sykkel vant John Kocinski med i FIM Superbike World Championship 1997?simpson skrev:Jeg vet dette.DrGreve skrev:Litt merkelig dette, for du er ikke på linje med hva jeg finner når jeg googler. Har du en link hvor det bekreftes at RVF750 ikke ble brukt i SBK, eller er det noe du tror?simpson skrev:I 1988 kom det nye regler i superbike, og da måtte de ha gatesykler som basismodell.DrGreve skrev:Nå vet jeg ikke hvem som sliter med historikken, om det er deg eller meg, men jeg mener å huske at Honda sin RVF ble brukt i SBK til 1999, eller tar jeg feil?simpson skrev:Vel, meningen med tråden var å få i gang litt temperatur.
Seriøsiteten trenger ikke å være så stor, det ser du når folk påstår at V-twin ikke har noe å gjøre i racing selv om de har tatt 16 av 26 VM titler i superbike. Og det er ikke bare Ducati som har vunnet med twinner der.![]()
http://no.wikipedia.org/wiki/Superbike" onclick="window.open(this.href);return false;
V4 er totalt fraværende bortsett fra Aprilia. Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88. Så hva sier det? :-)å
Underholdning trenger vi nå i mørketida. Håper ikke vi er ferdig md denne tråden enda.
Da kom VFR750R, siden RVF IKKE er en gatesykkel.
Men den ble brukt i Le Mans, Isle of man osv, men ikke i VM i superbike.
Men hvis du googler så finner du ikke en rvf i startfeltet i vm superbike.
http://world.honda.com/V4-story/05/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Så dere tenker på RVF fra 2 forskjellige tiår :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Siden starten av vm superbike, har det alltid vært gatesykler i produksjon som er utgangspunktet.
Som det blir sagt av kjellrf heter RC 45, men det er ikke den samme som het RVF på 80 tallet.
Hvis ikke du kan kjøpe sykkelen for gatebruk, kan du heller ikke starte i superbike.
Som det blir sagt av kjellrf heter RC 45, men det er ikke den samme som het RVF på 80 tallet.
Hvis ikke du kan kjøpe sykkelen for gatebruk, kan du heller ikke starte i superbike.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg vil bare få slått fast om hvorvidt Honda avsluttet sin historie med V-4-racing i SBK med RVF750 i 1999 og ikke som Simpson påstår, i 1988 med VFR750R? :)
Om sykkelen har navnet RC30 eller RC45 er uvesentlig siden spørsmålet var når Honda HRC sluttet å bruke V-4 motor i SBK..
Om sykkelen har navnet RC30 eller RC45 er uvesentlig siden spørsmålet var når Honda HRC sluttet å bruke V-4 motor i SBK..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Mulig det har sneket seg inn en faktafeil, med uansett har ikke Honda ikke brukt V4 på 15 år.DrGreve skrev:Jeg vil bare få slått fast om hvorvidt Honda avsluttet sin historie med V-4-racing i SBK med RVF750 i 1999 og ikke som Simpson påstår, i 1988 med VFR750R? :)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja, og her er mitt poeng, man kan ikke være såpass påståelig som du har vært uten å sjekket fakta først. Da kan man bli mistenkt for å bruke selektiv argumentasjon i håp om at man ikke blir fersket. :)simpson skrev:Mulig det har sneket seg inn en faktafeil, med uansett har ikke Honda ikke brukt V4 på 15 år.DrGreve skrev:Jeg vil bare få slått fast om hvorvidt Honda avsluttet sin historie med V-4-racing i SBK med RVF750 i 1999 og ikke som Simpson påstår, i 1988 med VFR750R? :)
To sitater fra deg, nr 1. "Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88. Så hva sier det?"
Nr 2. "Jeg vet dette".
Ergo, du visste ikke.
Men no hard feelings :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Det jeg svarte "jeg vet" på er at den RVF som Honda brukte på 80 tallet ikke har vært med i VM siden den ikke er en sykkel du kjøpe.
Reglementet gjorde at de kom VFR750R, som kun ble laget i ett meget begrenset antall, akkurat det som skulle til for å kunne kjøre VM.
Hvis du leser litt tilbake så ser du at jeg sier at den ikke var med siden den ikke var for salg, mens RC45 kunne du kjøpe.
Så det er litt misforståelse ute og går også.
Reglementet gjorde at de kom VFR750R, som kun ble laget i ett meget begrenset antall, akkurat det som skulle til for å kunne kjøre VM.
Hvis du leser litt tilbake så ser du at jeg sier at den ikke var med siden den ikke var for salg, mens RC45 kunne du kjøpe.
Så det er litt misforståelse ute og går også.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Dette skrev du: Til og med Honda har ikke brukt V4 siden RC30 tilbake til 88.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Og jeg sa også at det var en faktafeil.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Flott, da kan vi legge den ballen død og jeg kan innrømme at jeg hele tiden visste fasiten :)
http://www.honda-v4.com/sabmag/vfr-norge/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.honda-v4.com/sabmag/vfr-norge/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Men her kan du lese om den "originale" RVF 750.DrGreve skrev:Flott, da kan vi legge den ballen død og jeg kan innrømme at jeg hele tiden visste fasiten :)
http://www.honda-v4.com/sabmag/vfr-norge/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://world.honda.com/V4-story/05/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den har aldri vært lov til å bruke i Superbike, så derfor kom de med gatesykkelen VFR750R
Dette er årsaken til misforståelsen. At RC 45 også brukte samme betegnelsen 10-15 år senere var jeg ikke klar over.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Har vært mye mas om V4 motorer på slutten av denne tråden :-)å
Er det konklusjonen deres gutter ? At så lenge det finnes en V4 motor mellom to hjul så er det den beste sykkelen ?
Hadde vært spennende å dra nivået lenger å diskutere hvilke egenskaper sykkelen må ha for å gjøre den til "den beste sykkelen".
Er det en spesiell egenskap man er ute etter, eller er det flere ?
Er det utseende som er det viktigste , og hva er det i så fall med designen som må treffe for at det skal være den "beste sykkelen" ?
Er det teknologi som gjør sykkelen til "den beste sykkelen" , eller spiller teknikken ingen rolle for deg ?
Er topphastighet og 0-200 km/t viktig eller er det "roll-on" kvaliteter viktigere enn høyt turtall ?
Har prisen noe å si , eller betaler du det det koster for å få hva du ønsker ?
Vil du på død og liv ha en helt spesiell sykkel fordi få andre har den eller er egenskapene viktigst ?
Det er sikkert enda flere spørsmål som kan stilles i hodet vårt før vi kan konkludere......
Det er mange ting som kan avgjøre om en sykkel er "den beste sykkelen" og som denne tråden med flere viser så setter vi noen egenskaper foran andre i vår egen avgjørelse.
Ser frem til fortsettelsen av tråden, hvis vi nå er ferdig med disse V4 motorene og hvem som har gjort det best på konkurransebanen.
Er det konklusjonen deres gutter ? At så lenge det finnes en V4 motor mellom to hjul så er det den beste sykkelen ?
Hadde vært spennende å dra nivået lenger å diskutere hvilke egenskaper sykkelen må ha for å gjøre den til "den beste sykkelen".
Er det en spesiell egenskap man er ute etter, eller er det flere ?
Er det utseende som er det viktigste , og hva er det i så fall med designen som må treffe for at det skal være den "beste sykkelen" ?
Er det teknologi som gjør sykkelen til "den beste sykkelen" , eller spiller teknikken ingen rolle for deg ?
Er topphastighet og 0-200 km/t viktig eller er det "roll-on" kvaliteter viktigere enn høyt turtall ?
Har prisen noe å si , eller betaler du det det koster for å få hva du ønsker ?
Vil du på død og liv ha en helt spesiell sykkel fordi få andre har den eller er egenskapene viktigst ?
Det er sikkert enda flere spørsmål som kan stilles i hodet vårt før vi kan konkludere......
Det er mange ting som kan avgjøre om en sykkel er "den beste sykkelen" og som denne tråden med flere viser så setter vi noen egenskaper foran andre i vår egen avgjørelse.
Ser frem til fortsettelsen av tråden, hvis vi nå er ferdig med disse V4 motorene og hvem som har gjort det best på konkurransebanen.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Da må det isåfall kategoriseres, ellers blir det jo helt meningsløst
RR gate/bane
Adventure
Streetfighter
Custom
Sportstourer
Caferacer
Glemt noen?
Jeg kan jo prøve meg på RR
Gate:
Honda CBR 1000 RR
Bmw S1000RR
Kawa ZX10R
Ducati Panigale
Aprilia RSV4
Suzuki GSXR 1000
Yamaha R1
Bane:
Kawa ZX10R
Ducati Panigale
Honda CBR 1000 RR
BMW S1000RR
Aprilia RSV4 (raskest rett ut av butikken)
Suzuki GSXR 1000
Yamaha R1

RR gate/bane
Adventure
Streetfighter
Custom
Sportstourer
Caferacer
Glemt noen?
Jeg kan jo prøve meg på RR
Gate:
Honda CBR 1000 RR
Bmw S1000RR
Kawa ZX10R
Ducati Panigale
Aprilia RSV4
Suzuki GSXR 1000
Yamaha R1
Bane:
Kawa ZX10R
Ducati Panigale
Honda CBR 1000 RR
BMW S1000RR
Aprilia RSV4 (raskest rett ut av butikken)
Suzuki GSXR 1000
Yamaha R1
Sist redigert av MH434 den 21 des 2013, 19:08, redigert 2 ganger totalt.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nytter jo ikke å få til en konklusjon på temaet :) Men ser at mange tar ting veeeldig alvorlig da. Det er jo klart at alle vil forsvare sine valg og holdninger, inkl sine interesser og sykler :)
Skal du finne ut hva som er best for deg så spør deg hva du skal bruke den til.
Men alikevel velger vi jo i fra helt andre premisser. For å si det sånn, hvor mye av tiden kjører Bringisen på skikkelig dårlig grusvei ? Hvor ofte trenger jeg 170 HK ? Motorsykkel handler overraskende mye om følelser, mye mer en hva man skulle tro. Og det kan man jo se på disse trådene der vi har diskutert opp og ned og i mente det aller meste. Til sjuende og sist koker det jo ned at man skal ha det ålreit med det man har kjøpt seg, være seg at du må stå timer i garasjen (fin terapi) med en gammel V4 eller ha det nyeste fordi man ikke kan skru eller tar seg råd til det.
Folk er ymse, og velger ymse motorsykler, å bruke seg selv som utgangspunkt for å forstå andres valg er å be om trøbbel. Vi er skrudd sammen mye mer forskjellig en hva motorsyklene våre er :)
Derimot sier jeg nok en gang at det er befriende og diskutere, provosere og mene noe framfor at vi alltid går i takt.Det er mye læring i det. Men slenger man seg på en tråd må man tåle å få høre det også
Skal du finne ut hva som er best for deg så spør deg hva du skal bruke den til.
Men alikevel velger vi jo i fra helt andre premisser. For å si det sånn, hvor mye av tiden kjører Bringisen på skikkelig dårlig grusvei ? Hvor ofte trenger jeg 170 HK ? Motorsykkel handler overraskende mye om følelser, mye mer en hva man skulle tro. Og det kan man jo se på disse trådene der vi har diskutert opp og ned og i mente det aller meste. Til sjuende og sist koker det jo ned at man skal ha det ålreit med det man har kjøpt seg, være seg at du må stå timer i garasjen (fin terapi) med en gammel V4 eller ha det nyeste fordi man ikke kan skru eller tar seg råd til det.
Folk er ymse, og velger ymse motorsykler, å bruke seg selv som utgangspunkt for å forstå andres valg er å be om trøbbel. Vi er skrudd sammen mye mer forskjellig en hva motorsyklene våre er :)
Derimot sier jeg nok en gang at det er befriende og diskutere, provosere og mene noe framfor at vi alltid går i takt.Det er mye læring i det. Men slenger man seg på en tråd må man tåle å få høre det også

Memento mori
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
He, he, jeg har aldri sagt at "min" sykkel er verdens beste, siden den ikke er det og var det heller ikke når den var ny. Der mener jeg at VF1000R var bedre.
Og det finnes sykler med en V-4 som jeg syns har bommet designessig (min subjektive mening) og ST Pan-Euro er en av disse.
Men motoren er best fordi den blander det beste fra to verdener, V-Twin og rekke-4, siden motoren er en 4sylindret men tenningsrekkefølgen kan sammenlignes med en V-twin siden stempler på samme sylinderrekke jobber synkront, og som gir den flotte, knatrende lyden.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 87cccd.jpg[/img]
Her ser dere at begge sylindrene er på tdc samtidig.
Og det finnes sykler med en V-4 som jeg syns har bommet designessig (min subjektive mening) og ST Pan-Euro er en av disse.
Men motoren er best fordi den blander det beste fra to verdener, V-Twin og rekke-4, siden motoren er en 4sylindret men tenningsrekkefølgen kan sammenlignes med en V-twin siden stempler på samme sylinderrekke jobber synkront, og som gir den flotte, knatrende lyden.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 87cccd.jpg[/img]
Her ser dere at begge sylindrene er på tdc samtidig.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Neida Bringisen, her er det ingen konklusjon.
Jeg mener prisen er uvesentlig når jeg skal ha sykkel så lenge jeg er fornøyd med valget.
Jeg kjøper det jeg har lyst på uavhengig av hvilken motor som sitter i, hadde ikke kjøpt en spesiell sykkel bare for det at det satt en V4 i den.
For meg betyr driftskostnader og serviceutgifter null nada.
Da hadde jeg kjøpt noe helt annet.
Motorsykkel er en lidenskap hvor jeg ikke går med på noen kompromisser.
Vil heller være uten sykkel en periode enn å kjøre noe jeg ikke liker bare for det jeg kanskje ikke har råd til det jeg egentlig vil ha.
Det tre siste syklene mine har vært Ducatier, men har hatt alle de fire kjente japsene tidligere.
Jeg kan sier ikke at det alltid skal være Ducati, men jeg med stor sikkerhet at det ikke blir japse.

Jeg mener prisen er uvesentlig når jeg skal ha sykkel så lenge jeg er fornøyd med valget.
Jeg kjøper det jeg har lyst på uavhengig av hvilken motor som sitter i, hadde ikke kjøpt en spesiell sykkel bare for det at det satt en V4 i den.
For meg betyr driftskostnader og serviceutgifter null nada.
Da hadde jeg kjøpt noe helt annet.
Motorsykkel er en lidenskap hvor jeg ikke går med på noen kompromisser.
Vil heller være uten sykkel en periode enn å kjøre noe jeg ikke liker bare for det jeg kanskje ikke har råd til det jeg egentlig vil ha.
Det tre siste syklene mine har vært Ducatier, men har hatt alle de fire kjente japsene tidligere.
Jeg kan sier ikke at det alltid skal være Ducati, men jeg med stor sikkerhet at det ikke blir japse.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hvis den må kategoriseres så får man jo plutselig flere av "den beste sykkelen" , derfor er jeg enig i at hele spørsmålet "Hva er den beste sykkelen" er helt meningsløst :-)MH434 skrev:Da må det isåfall kategoriseres, ellers blir det jo helt meningsløst![]()
Men nå var jo ikke denne tråden ment som seriøst da

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg antar at jeg er helt enig med konklusjonen , vi er rett og slett for forskjellig til å kunne påberope seg retten til å fortelle andre "hva som er den beste sykkelen"Barbarozza skrev:Nytter jo ikke å få til en konklusjon på temaet :) Men ser at mange tar ting veeeldig alvorlig da. Det er jo klart at alle vil forsvare sine valg og holdninger, inkl sine interesser og sykler :)
Skal du finne ut hva som er best for deg så spør deg hva du skal bruke den til.
Men alikevel velger vi jo i fra helt andre premisser. For å si det sånn, hvor mye av tiden kjører Bringisen på skikkelig dårlig grusvei ? Hvor ofte trenger jeg 170 HK ? Motorsykkel handler overraskende mye om følelser, mye mer en hva man skulle tro. Og det kan man jo se på disse trådene der vi har diskutert opp og ned og i mente det aller meste. Til sjuende og sist koker det jo ned at man skal ha det ålreit med det man har kjøpt seg, være seg at du må stå timer i garasjen (fin terapi) med en gammel V4 eller ha det nyeste fordi man ikke kan skru eller tar seg råd til det.
Folk er ymse, og velger ymse motorsykler, å bruke seg selv som utgangspunkt for å forstå andres valg er å be om trøbbel. Vi er skrudd sammen mye mer forskjellig en hva motorsyklene våre er :)
Derimot sier jeg nok en gang at det er befriende og diskutere, provosere og mene noe framfor at vi alltid går i takt.Det er mye læring i det. Men slenger man seg på en tråd må man tåle å få høre det også
Som oftest kjøper man den beste sykkelen om man har råd til det

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.