Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

Nå har jeg og flere med meg her inne dreid denne tråden over i vannkjølt vs. luftskjølt problematikken. For ikke å spore av enda mer, henvises videre meningsutveklsing om dette temaet til den tråden L-NA viste til, nemlig denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=141863#p141863" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Ikke helt enig AJ, hva som er beste sykkel er for så vidt ett ganske bredt tema. :thumleft
Og selvfølgelig omhandler det vannkjøling vs luftkjøling.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Jeg er bevisst med på å dreie tråden over på flere ting. Dette fordi tråden begynner å gå tom. Jeg har jo allerede sagt hva som er den beste sykkelen, så den saken var jo avgjort for mange innlegg siden :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Bringisen skrev:Jeg er bevisst med på å dreie tråden over på flere ting. Dette fordi tråden begynner å gå tom. Jeg har jo allerede sagt hva som er den beste sykkelen, så den saken var jo avgjort for mange innlegg siden :P :p

:sk? Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon..... :redface :knegg

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Ser ut til at jeg må legge inn denne linken i denne tråden også :[-X

Snublet over denne prøvekjøringen på tuben, å klarer ikke dy meg for å legge den ut :prf
Har du kjøpt katta i sekken Bringisen eller er du kansje en av disse unge yplingene
han snakker om :lol

Neida, jeg har prøvd den, du blir nok veldig fornøyd :mk

http://youtu.be/iq2KfgYihgk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

simpson skrev:Ikke helt enig AJ, hva som er beste sykkel er for så vidt ett ganske bredt tema. :thumleft
Og selvfølgelig omhandler det vannkjøling vs luftkjøling.
Selvfølgelig ingenting i veien for å framheve enkelte sykler med f.eks. luftkjøling som man mener er blant de beste. Og hvorfor nettopp den sykkelen anses som den beste.
Det jeg mener med avsporing er når diskusjonen går på det rent tekniske når det gjelder måtene å kjøle motoren på.

Slike diskusjoner synes jeg passer best i tråden som L-NA opprettet i sin tid og som han også henviste til.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Nå har en lest mange ganger i bla MCavisa, Bike osv at det er volumsalget av mopeder og lett mc i Asia og Afrika som finansierer produksjon og utvikling av store sykler hos Honda, Suzuki osv.
Men da lurer jeg på hvordan BMW, Ducati, Guzzi, Triump, Aprilia, Harley, som faktisk lager blant noen av verdens beste sykler kan overleve?
Ikke har de mopeder, ikke produserer de i millioner og de selger definitivt lite i Afrika og Asia. :scratch

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

ojda skrev:Ser ut til at jeg må legge inn denne linken i denne tråden også :[-X

Snublet over denne prøvekjøringen på tuben, å klarer ikke dy meg for å legge den ut :prf
Har du kjøpt katta i sekken Bringisen eller er du kansje en av disse unge yplingene
han snakker om :lol

http://youtu.be/iq2KfgYihgk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sykkelen ser jo ut som om at en rørelegger har gått berserk :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Det jeg lurer på er hvordan man skal definere "verdens beste sykkel"
I en tråd som i stor grad har dreid seg om nyutvikling, høyt effektuttak, gode kjøreegenskaper og andre ting man tenker på i forbindelse med "verdens beste..", så finner man denne setningen ... fra en Ducatist:
"Men da lurer jeg på hvordan BMW, Ducati, Guzzi, Triump, Aprilia, Harley, som faktisk lager blant noen av verdens beste sykler kan overleve?"
Mye kan sies om Harley, men lite av det passer i denne tråden.
Harley har vel overlevd mye pga heftig reklamering og forhærligelse av tobakk, alkohol, våpen og kriminelle organisasjoner.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

jhn skrev:Det jeg lurer på er hvordan man skal definere "verdens beste sykkel"
I en tråd som i stor grad har dreid seg om nyutvikling, høyt effektuttak, gode kjøreegenskaper og andre ting man tenker på i forbindelse med "verdens beste..", så finner man denne setningen ... fra en Ducatist:
"Men da lurer jeg på hvordan BMW, Ducati, Guzzi, Triump, Aprilia, Harley, som faktisk lager blant noen av verdens beste sykler kan overleve?"
Harley har vel overlevd mye pga heftig reklamering og forhærligelse av tobakk, alkohol, våpen og kriminelle organisasjoner.
Om ikke Harley er blant verdens beste, så er det jo en nisje sykkel som ikke lager hverken mopeder eller millioner av sykler. Hvorfor må japser være avhengig av volumet de er alene om for å utvikle og produserr store sykler når de ikke har utviklet stort de siste årene mens andre satster stort på utviklingen ikke er avhengig av det?

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

Detta er vel en knallsykkel!
Klarte seg iallefall godt under operasjon barbarossa :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

L-NA skrev:
Bringisen skrev:Jeg er bevisst med på å dreie tråden over på flere ting. Dette fordi tråden begynner å gå tom. Jeg har jo allerede sagt hva som er den beste sykkelen, så den saken var jo avgjort for mange innlegg siden :P :p

Jo takk det samme :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:

Det er jeg sikker på at jeg blir ;-)

Her er en video der flere mennesker får uttalt seg og sammenlignet med de største konkurrentene.
Liten tvil om at dette er "den beste sykkelen" :P :p

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
jhn skrev:Det jeg lurer på er hvordan man skal definere "verdens beste sykkel"
Om ikke Harley er blant verdens beste, så er det jo en nisje sykkel som ikke lager hverken mopeder eller millioner av sykler. Hvorfor må japser være avhengig av volumet de er alene om for å utvikle og produserr store sykler når de ikke har utviklet stort de siste årene mens andre satster stort på utviklingen ikke er avhengig av det?
Tror du er inne på noe Simpson , jeg tror forskjellen ligger i sykkelen sjel. De merkene som du har listet opp har etter min mening en annen historie og en annen sjel.
Ikke at "japsesykler" mangler sjel, men etter jeg "forlot" "japsesyklene" og forsøkte meg på Harley Davidsson og BMW fikk jeg en annen følelse. Man får lettere en merketilhørlighet på godt og vondt.

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Bringisen skrev:
L-NA skrev:

Jo takk det samme :P :p
:-)

Svar