Selv om du ikke ser de siden de er i militæret og skal gå i ett med omgivelseneJohnnyTh skrev:Stemmer, for som sjåfør skal du kunne stoppe for en vær påregnelig fare.simpson skrev:Helt riktig.JohnnyTh skrev:For 15-20 år siden var en tropp med soldater på vei hjem fra skytebanen her på Lista. Ca halvveis ble de påkjørt bakfra av en bil. Bilen pløyde gjennom mesteparten av troppen. Mange ble hardt skadet og en ble lam.jhn skrev:For så vidt ikke uenig, men det skjer veldig ofte at det dukker folk opp av intet, uten refleks ... og det irriterer meg grenseløst. Man gjør jo det man kan for å unngå å kjøre de ned .. om det da er møtende trafikk så kan det skje store ting som ikke bare angår den usynlige.Voodoodoo skrev:Jeg skjønner også at det er mest fornuftig å bruke synlig tøy når en henger i veikanten...
Men at noen skal pålegge meg å bruke det, det vil jeg ha meg frabedt.
Jeg er stor gutt nå så jeg vil bestemme sjøl
I beste fall mister man bare lappen om man kjører på en slik figur.
En refleks hadde muligens forhindret ulykken.
Og husker jeg rett fra nyhetene ble bilføreren dømt selvom befalet brøt militært reglement om å bære refleks?
Og enkelte soldater gikk ut i media etter ulykken og var bitter mot bilføreren selv om de gikk i tussmøket med kamofalge/gronne klær, nedgangssol midt i mot, to i bredden uten påkrevd refelks?
Og befalet som brøt alle millitære regler for mars på offentlig vei slapp unna.