Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Her fikk jeg fyr i gubbene igjen ja :P :p
Klart BMW har kjøpt Bike , MC Avisa , Motorrad , Inmoto , Motorciclismo , Motorevija og alle de andre...... :popcrn
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Vel så mye fyring ble det ikke :P :p

Sorry seint svar, måtte se The Fighter med Christian Bale i hovedrollen rettelse birolle, Mark Wahlberg har hovedrollen på NRK3,,fantastisk skupiller Bale fikk Oscar...jaja en liten digresjon det der...

Vel nå ikke jeg noe i mot BMW, men av alle NEBBETE sykler holder jeg en knapp på Ducati pga motor, og Triumph er vel heller ikke dårlig i siste støpning, så en slik lovprising her må jeg innrømme blir for teit for meg. Rett og slett fordi det høres ut som en brosjyre fra merkeleverandøren.

Og det synes jeg sier noe om Motorrad og journalisten og ikke så mye om sykkelen

Minner meg mye om diverse XX forum jeg er på, ingen under, over eller ved siden av...

XX er fortsatt det beste, gutta prøvekjører andre merker,,men neida...xx... :[-o<

Sorry, men det hele blir rett og slett for dumt, for overdrevet og i dette tilfelle så tror jeg nesten det skader BMW mer en det gagner...
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Mens vi snakker om aviser og mc-blad, en god venninne og sambygding er intervjuet i nyeste mc-avisa... Hun har nettopp anskaffet seg en MG Norge og fikk julegave fra en mc-sjappe på Brandu, en dag på bane. De syns sikkert synd på henne :-k :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

DrGreve skrev:Mens vi snakker om aviser og mc-blad, en god venninne og sambygding er intervjuet i nyeste mc-avisa... Hun har nettopp anskaffet seg en MG Norge og fikk julegave fra en mc-sjappe på Brandu, en dag på bane. De syns sikkert synd på henne :-k :lol
:lol
Memento mori

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Jeg forstår jo selvfølgelig at dere føler dere oppjaget.

Hadde det vært en Lada eller en Honda som en samlet presse skriver så mye delikat om, hadde det vært mer stille i fjøset.
Det er selvfølgelig sikkert frustrerende å lese så mye positivt om BMW til stadighet, nesten uansett hvilket magasin man åpner. Det er lett å bli lei av samme lesning, det forstår selv jeg som for lenge siden fant at BMW er så fantastisk. Jeg forstår også meget godt at MC pressen føler seg så henrykt over så mange modeller fra BMW, disse menneskene vet dessuten ofte hvordan følelser skal overføres til papiret. Trøsten til dere må være at det blir mye lettere å lese dette når man gir seg over til kongen :P :p
Hadde det som sagt vært en Lada eller en Honda ville det vært mer en sensasjon, fjøset hadde vært stumt av forundring. Da kunne man snakket om at journalistene ble betalt i form av penger eller valium.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

BMW har flotte sykkler ingen tvil om det. Problemet mitt med BMW er prisen og at jeg lar utseende styre litt mye. Er ikke mange av dem som er estetisk fine å se på for meg.
GS er jo så stygg at det blir tøft... Men så er det andre som er enda styggere og dermed tøffere.
Den beste sykkelen er nok den man selv vil ha.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:BMW har flotte sykkler ingen tvil om det. Problemet mitt med BMW er prisen og at jeg lar utseende styre litt mye. Er ikke mange av dem som er estetisk fine å se på for meg.
GS er jo så stygg at det blir tøft... Men så er det andre som er enda styggere og dermed tøffere.
Den beste sykkelen er nok den man selv vil ha.
Prisen er etter min mening ikke et problem om man ser hva man faktisk får :D Når jeg sammenlignet min sykkel med f.eks en tilsvarende KTM, så var prisen ganske lik og valget enkelt. En del andre konkurrenter mangler så mye at de ofte ikke er med i sammenligningen for min del.
Utseende er noe av det mest subjektive man kan diskutere, så der kan jeg ikke være med. Utseende er en annen ting jeg liker med GS, den skal ikke være "frøkenpen" som mange andre, men upolert og macho. Teknikk og motorikk skal skal vises ikke skjules, og design må ikke gå foran funksjonalitet. Men dette er bare min mening ;-)
Det siste du sier kan ingen være uenig i , selv om man ikke alle tar seg råd til det man vil ha. :D

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg må jo inrømme at jeg kunne godt tenkt meg en K1600, men 340 000kr er litt i overkant for en som tjener så dårlig som meg. Uansett hvor mye man får for pengene.
240 000kr for en GS er mer fornuftig i mitt hode og mer der jeg føler max beløpet for en sykkel er. Men så blir det jo ofte sånn at man vil gjerne ha det ultimate og da er det ikke morro å handle seg en økonomimodell på grunn av økonomien. Da får en heller finne seg noe annet.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:Jeg må jo inrømme at jeg kunne godt tenkt meg en K1600, men 340 000kr er litt i overkant for en som tjener så dårlig som meg. Uansett hvor mye man får for pengene.
240 000kr for en GS er mer fornuftig i mitt hode og mer der jeg føler max beløpet for en sykkel er. Men så blir det jo ofte sånn at man vil gjerne ha det ultimate og da er det ikke morro å handle seg en økonomimodell på grunn av økonomien. Da får en heller finne seg noe annet.
Hadde K1600 og GS byttet pris hadde jeg fortsatt endt opp med GS (men kontoutskriften hadde blitt mer våt av tårer..).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har nok ikke kjørt nok sykkler av GS type til å forstå hvorfor de er så bra. I mitt hode er de ikke best til det jeg bruker sykkelen til. Og så har jeg ikke klart å gi slipp på den sportslige følelsen. Mulig når jeg blir gammel(voksen)

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

1199 S Fighter :twisted

Kunne helt sikkert fått plass hjemme hos meg!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

:yeyeye
Hadde gleden av å ha en Panigale 1199S Tricolore på en ukes lån i sommer og jeg tror (eller vet) hva som er best, og dette er samme sykkel, bare avkledd.
Men Tricoloren kostet "bare" 399,000,- så det ble ikke aktuelt å handle da, men har planer i 2014, men ikke Tricolore.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Jeg har nok ikke kjørt nok sykkler av GS type til å forstå hvorfor de er så bra. I mitt hode er de ikke best til det jeg bruker sykkelen til. Og så har jeg ikke klart å gi slipp på den sportslige følelsen. Mulig når jeg blir gammel(voksen)
Nei , de fleste som uttaler seg negativt om GS har ikke det. Og at den ikke er best til akkurat det som du bruker sykkelen til er en viktig ting. Det som likevel er en greie med GS er at den er veldig god på alt og derfor blir mange overrasket. Jeg har en kamerat som går fra S1000RR via 800GS til nye R1200GS. Han er henrykt og veldig positivt overrasket over egenskapene. Han trekker spesielt frem den aktive fjæringen og komforten. En globetrotter uten rang :-)

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Helt sikkert. Virker for meg som det er litt lite værbeskyttelse på den. Greit å sitte litt i le for regnet hvis man er på tur i Norge

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev: ... En globetrotter uten rang :-)
:-# :knegg

Svar