Tror de fleste vil bli overrasket over at vind værbeskyttelsen faktisk er så bra. Her kommer også bokserkonstruksjonen til hjelp. Varmt og tørt bar de digre sylinderne. Dessuten er kåpen høy og håndtak beskyttere på plass. Dette gjør at beskyttelsen oppleves som bedre enn på de aller fleste sport tourere, i alle fall under normale hastigheter der du ikke får hjelp av fartsvinden. På GSA er beskyttelsen enda bedre. Men igjen dette er min opplevelse.JohnnyTh skrev:Helt sikkert. Virker for meg som det er litt lite værbeskyttelse på den. Greit å sitte litt i le for regnet hvis man er på tur i Norge
Hva er den beste sykkelen?
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
Ingen over , ingen ved siden. Hva som kommer under er uinteressantjhn skrev::-#Bringisen skrev: ... En globetrotter uten rang :-)

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Et lite spørsmål Bringisen. Hvor langt/lenge og på hva slags
veier prøvekjørte du nye GS'n før du handlet i høst?
Å ikke minst, husker du hva slags dekk som satt på.
veier prøvekjørte du nye GS'n før du handlet i høst?
Å ikke minst, husker du hva slags dekk som satt på.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
jhn skrev::-#Bringisen skrev: ... En globetrotter uten rang :-)

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Fartsvind trodde jeg var en av ulempene på sånn sykkel. Har BMW løst det også?Bringisen skrev:Tror de fleste vil bli overrasket over at vind værbeskyttelsen faktisk er så bra. Her kommer også bokserkonstruksjonen til hjelp. Varmt og tørt bar de digre sylinderne. Dessuten er kåpen høy og håndtak beskyttere på plass. Dette gjør at beskyttelsen oppleves som bedre enn på de aller fleste sport tourere, i alle fall under normale hastigheter der du ikke får hjelp av fartsvinden. På GSA er beskyttelsen enda bedre. Men igjen dette er min opplevelse.JohnnyTh skrev:Helt sikkert. Virker for meg som det er litt lite værbeskyttelse på den. Greit å sitte litt i le for regnet hvis man er på tur i Norge
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Jeg tror det varierer mye ettersom hvor høy du er. For meg er det helt turbulensfritt og veldig lite vind.JohnnyTh skrev:Fartsvind trodde jeg var en av ulempene på sånn sykkel. Har BMW løst det også?Bringisen skrev:Tror de fleste vil bli overrasket over at vind værbeskyttelsen faktisk er så bra. Her kommer også bokserkonstruksjonen til hjelp. Varmt og tørt bar de digre sylinderne. Dessuten er kåpen høy og håndtak beskyttere på plass. Dette gjør at beskyttelsen oppleves som bedre enn på de aller fleste sport tourere, i alle fall under normale hastigheter der du ikke får hjelp av fartsvinden. På GSA er beskyttelsen enda bedre. Men igjen dette er min opplevelse.JohnnyTh skrev:Helt sikkert. Virker for meg som det er litt lite værbeskyttelse på den. Greit å sitte litt i le for regnet hvis man er på tur i Norge
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Helt klart at jeg nok blir overrasket. Trodde de var slitsome å kjøre i høy fart.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)

- DrGreve
He, he, det er lett å registrere når du mister fatningen. Jeg diskuterer sykkel og du diskuterer megBringisen skrev:Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)

Forøvrig, så er jeg ikke og kommer aldri til å bli gutten din. Det er jeg for gammel og erfaren til, både som motorsyklist og menneske.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Nå har jo en allerede påstått at han vet at V4 er den BESTE motoren og Gold Wing både har seks sylindre og er en boksermotor, som for øvrig samme mann sier er utdatert og fy fy, så da hjelper det lite med mye kåper, den kan ikke bli best da.ZZR-Erling skrev:Gold Wing har ennu bedre vindbeskyttelse
Sist redigert av simpson den 19 des 2013, 19:08, redigert 1 gang totalt.
- Bringisen
Du diskuterer nok person du også greve, men du kamuflerer det godtDrGreve skrev:He, he, det er lett å registrere når du mister fatningen. Jeg diskuterer sykkel og du diskuterer megBringisen skrev:Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)![]()
Forøvrig, så er jeg ikke og kommer aldri til å bli gutten din. Det er jeg for gammel og erfaren til, både som motorsyklist og menneske.

Men jeg skal forsøke å gi meg med å trekke din personlighet inn i diskusjonen jeg også. Føler at jeg har vært flink en stund nå , det blir bare litt vanskelig å diskutere flåsete utsagn basert på personlighet. Nok er nok....
- DrGreve
Du kan ikke slenge ut en påstand basert på hvordan du oppfatter ting. At du antar noe betyr ikke nødvendigvis at det er ment slik. Derfor ber jeg deg sitere det du mener er personangrep fra meg, kamuflert eller ikke?Bringisen skrev:Du diskuterer nok person du også greve, men du kamuflerer det godtDrGreve skrev:He, he, det er lett å registrere når du mister fatningen. Jeg diskuterer sykkel og du diskuterer megBringisen skrev:Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)![]()
Forøvrig, så er jeg ikke og kommer aldri til å bli gutten din. Det er jeg for gammel og erfaren til, både som motorsyklist og menneske.. Gammel er du kanskje men erfaren høres du ikke ut til å være , derfor litt barnslig språkbruk fra min side. Sykkel diskuterer du sjelden, du er nok mer opptatt av å sette din egen personlighet ut i lyset.
Men jeg skal forsøke å gi meg med å trekke din personlighet inn i diskusjonen jeg også. Føler at jeg har vært flink en stund nå , det blir bare litt vanskelig å diskutere flåsete utsagn basert på personlighet. Nok er nok....
Og det samme, hvor prøver jeg å få min personlighet ut i lyset?
Det du gjør her er et (dårlig) forsøk på å ro hurtigruta med strikkepinner

- Bringisen
Jeg gjør vel akkurat det samme som deg greve , ser du ikke denDrGreve skrev:Du kan ikke slenge ut en påstand basert på hvordan du oppfatter ting. At du antar noe betyr ikke nødvendigvis at det er ment slik. Derfor ber jeg deg sitere det du mener er personangrep fra meg, kamuflert eller ikke?Bringisen skrev:Du diskuterer nok person du også greve, men du kamuflerer det godtDrGreve skrev:He, he, det er lett å registrere når du mister fatningen. Jeg diskuterer sykkel og du diskuterer megBringisen skrev:Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)![]()
Forøvrig, så er jeg ikke og kommer aldri til å bli gutten din. Det er jeg for gammel og erfaren til, både som motorsyklist og menneske.. Gammel er du kanskje men erfaren høres du ikke ut til å være , derfor litt barnslig språkbruk fra min side. Sykkel diskuterer du sjelden, du er nok mer opptatt av å sette din egen personlighet ut i lyset.
Og det samme, hvor prøver jeg å få min personlighet ut i lyset?
Det du gjør her er et (dårlig) forsøk på å ro hurtigruta med strikkepinner