Skal vi diskutere den beste personligheten, den beste syklisten, det beste menneske eller slikt trenger vi en ny tråd.
Her tror jeg noen må ha tunga rett i munnen. Å påpeke en faktafeil er noe helt annet enn å legge fram sin subjektive mening om en sykkel, og legg merke til at selv jeg innrømmer at min mening er subjektiv.simpson skrev:Er nok litt enig med bringisen greven.
Sa tidlig i tråden at du må ta ballen og ikke mannen.
Du gjorde ett stort nummer ut av at jeg ikke viste at Honda var fantasiløse og brukte samme navn på en sykkel med 15 års mellomrom og kom med ganske skarpe kommentarer, mens du allerede i en av dine første innlegg i denne tråden sier at jeg burde sjekke fakta før jeg kommer med påstand om at japser ikke selger mest.
Jeg postet linken og lot det være.
Du gikk rett på meg som person. Det kunne jeg også ha gjort men lot det gå.
hakhap skrev:Jeg synes dere må ha feil for den beste sykkelen "ever" må vare den sykkel som noen har brukt mest og lengst. Kan ikke bli mye bedre en det eller?
Det er i alle fall uten tvil en av de aller beste. Jeg har friskt i minnet prøveturen forrige sesong, quickshifter og den effekten var helt fantastisk.ZZR-Erling skrev:Ja, det er jo selvfølgelig BMW K1300S![]()
Ok, da står vi igjen med BMW R1200GS og BMW K1300SBringisen skrev:Det er i alle fall uten tvil en av de aller beste. Jeg har friskt i minnet prøveturen forrige sesong, quickshifter og den effekten var helt fantastisk.ZZR-Erling skrev:Ja, det er jo selvfølgelig BMW K1300S![]()
Hadde jeg hatt råd til en sykkel utenom GS'en hadde K1300S absolutt stått meget høyt i kurs. Men vi er jo alle forskjellige og setter ulike kvaliteter fremfor andre. Må jeg velge en sykkel, finnes det rett og slett ikke bedre valg enn R1200GS LC.
He, he, det jeg registrerer er at din argumentasjonsteknikk trenger å heve seg noen hakk (min mening)Bringisen skrev:Jeg gjør vel akkurat det samme som deg greve , ser du ikke denDrGreve skrev:Du kan ikke slenge ut en påstand basert på hvordan du oppfatter ting. At du antar noe betyr ikke nødvendigvis at det er ment slik. Derfor ber jeg deg sitere det du mener er personangrep fra meg, kamuflert eller ikke?Bringisen skrev:Du diskuterer nok person du også greve, men du kamuflerer det godtDrGreve skrev:He, he, det er lett å registrere når du mister fatningen. Jeg diskuterer sykkel og du diskuterer megBringisen skrev:Du kommer kanskje en gang til å forstå det gutten min. Og det er at vi som er menn, vi er ikke så opptatt av om noen snur seg etter oss. Vi er heller ikke så opptatt av om de dyre tekniske duppedittene vi kjøper får folk til å snu seg. Kvinnfolk og pusekatter derimot.......DrGreve skrev:Sykkelen er grei nok, i Indre Mongolia og i sentral-Afrika hvor det ikke bor folk. En av grunnene til det er funksjonaliteten i veiløse områder.. en annen grunn er at da slipper man i vise den fram til så mange! Må være trist å bruke såpass med penger og så oppdage at de fleste snur ryggen til når de ser den. :)![]()
Forøvrig, så er jeg ikke og kommer aldri til å bli gutten din. Det er jeg for gammel og erfaren til, både som motorsyklist og menneske.. Gammel er du kanskje men erfaren høres du ikke ut til å være , derfor litt barnslig språkbruk fra min side. Sykkel diskuterer du sjelden, du er nok mer opptatt av å sette din egen personlighet ut i lyset.
Men jeg skal forsøke å gi meg med å trekke din personlighet inn i diskusjonen jeg også. Føler at jeg har vært flink en stund nå , det blir bare litt vanskelig å diskutere flåsete utsagn basert på personlighet. Nok er nok....
Og det samme, hvor prøver jeg å få min personlighet ut i lyset?
Det du gjør her er et (dårlig) forsøk på å ro hurtigruta med strikkepinner
Jeg vet nok akkurat like mye, eller like lite, alt ettersom, som de fleste andre. Og boxermotoren i den form den har i GS er utdatert. Løsningen for framtiden vil aldri inneholde kun luftkjølte motorer, det tror jeg de fleste skjønner...simpson skrev:Nå har jo en allerede påstått at han vet at V4 er den BESTE motoren og Gold Wing både har seks sylindre og er en boksermotor, som for øvrig samme mann sier er utdatert og fy fy, så da hjelper det lite med mye kåper, den kan ikke bli best da.ZZR-Erling skrev:Gold Wing har ennu bedre vindbeskyttelse
Den er jo vannavkjølt..DrGreve skrev:Jeg vet nok akkurat like mye, eller like lite, alt ettersom, som de fleste andre. Og boxermotoren i den form den har i GS er utdatert. Løsningen for framtiden vil aldri inneholde kun luftkjølte motorer, det tror jeg de fleste skjønner...simpson skrev:Nå har jo en allerede påstått at han vet at V4 er den BESTE motoren og Gold Wing både har seks sylindre og er en boksermotor, som for øvrig samme mann sier er utdatert og fy fy, så da hjelper det lite med mye kåper, den kan ikke bli best da.ZZR-Erling skrev:Gold Wing har ennu bedre vindbeskyttelse
Og den høres jo ut som en Subaru, gjør den ikke? :)
Ja, der ser du hva jeg vet :)ZZR-Erling skrev:Den er jo vannavkjølt..DrGreve skrev:Jeg vet nok akkurat like mye, eller like lite, alt ettersom, som de fleste andre. Og boxermotoren i den form den har i GS er utdatert. Løsningen for framtiden vil aldri inneholde kun luftkjølte motorer, det tror jeg de fleste skjønner...simpson skrev:Nå har jo en allerede påstått at han vet at V4 er den BESTE motoren og Gold Wing både har seks sylindre og er en boksermotor, som for øvrig samme mann sier er utdatert og fy fy, så da hjelper det lite med mye kåper, den kan ikke bli best da.ZZR-Erling skrev:Gold Wing har ennu bedre vindbeskyttelse
Er den ikke basert på en flymotor? Så, da var det vel greit å videreføre den inn i en mc-ramme :)DrGreve skrev:Ja, der ser du hva jeg vet :)ZZR-Erling skrev:Den er jo vannavkjølt..DrGreve skrev:Jeg vet nok akkurat like mye, eller like lite, alt ettersom, som de fleste andre. Og boxermotoren i den form den har i GS er utdatert. Løsningen for framtiden vil aldri inneholde kun luftkjølte motorer, det tror jeg de fleste skjønner...simpson skrev:Nå har jo en allerede påstått at han vet at V4 er den BESTE motoren og Gold Wing både har seks sylindre og er en boksermotor, som for øvrig samme mann sier er utdatert og fy fy, så da hjelper det lite med mye kåper, den kan ikke bli best da.ZZR-Erling skrev:Gold Wing har ennu bedre vindbeskyttelse
Hvorfor i h...... har den da de elektriske motorene stikkende ut? ( sylindrene ser lik ut de motorene vi hadde på traverskranene på verket)