Jeg har litt problemer med å skjønne logikken, hvorfor skulle noen være misunnelig for noe "alle" har? En GS blir jo ikke akkurat et samleobjekt..poulet_cavalier skrev:Det blir vel solgt flest GS'er så vi som har sånne må vel tåle en blanding av mobbing og missunnelse. Det er greit.
Sykkel med potensial som samleobjekt er Moto Guzzi Stelvio :-) .DrGreve skrev: Jeg har litt problemer med å skjønne logikken, hvorfor skulle noen være misunnelig for noe "alle" har? En GS blir jo ikke akkurat et samleobjekt..
Det blir og solgt mest av Justin Bieber.....poulet_cavalier skrev:Det blir vel solgt flest GS'er så vi som har sånne må vel tåle en blanding av mobbing og missunnelse. Det er greit.
Gs eiere er rimelig flinke til å angripe alle andre og :-)Bringisen skrev:Det som er saken er at vi GS eiere bare må innfinne oss med at når man har en så fantastisk sykkel blir man hele tiden utsatt for angrep. Vi er vant til dette så ikke bekymre dere for oss![]()
Denne karen er ikke helt enig med deg ang opplevd kvalitet og finish på div. detaljer.Bringisen skrev:Ser at mange drar frem utseende i denne diskusjonen. Dette er selvfølgelig en av de aller umuligste ting å diskutere. Når man ser på en kvinne, er de aller fleste enig i hva som er vakkert. En kvinnekropp er et vakkert tempel. Likevel ser man i en missekonkurranse at stemmingen er svært ulikt. Hva vi ser på som vakkert er ikke mulig å diskutere. Skal man kun trekke frem former kommer ikke jeg utenom enkelte Ducatier, de er linjelekre formene tatt i betraktning. Bland japsesyklene finnes det etter min mening lite som appellerer til det vakre. Suzuki og Yamaha har lite som er vakkert, Honda har ingen ting etter min mening. Ikke engang teknikken ønsker Honda og vise frem , de skjuler det aller meste av ingeniørkunst bak svære og lukkede plastdeksler og man forstår fort hvorfor. Jeg husker CBRen jeg hadde på 90 tallet, ingen spor av motor og teknikk kunne sees. Når jeg fjernet plastdekslene om vinteren forsto jeg hvorfor, makan til dårlig finnish. Sveiser, skruer og bolter var av svært dårlig finnish. Det som jeg synes er vakkert er teknikk og opplevd kvalitet. En spesiell motorkonstruksjon skal vises frem og finishen skal være flott. Brytere og hendler skal være pent utformet og man skal ha en god opplevd kvalitet når man ser og tar på dem. Instrumentpanel er også en del av sykkelens utseende. Som sagt teknikken og konstruksjonen skal synes etter min mening og har man et ikon og etterleve bør man kunne se slektskapet. Alle disse tingene er i varetatt etter min mening på den nye GSen. Detaljer er like mye vakkert som former. Men igjen som i missekonkurransene, mennesker mener forskjellig, og det er endelig godt at det finnes noe for enhver smak. Her ser dere en bildeserie med vakkert håndtverk![]()
![]()
Han peker jo på brytere som ikke imponerer han, stygge sveiser, raklete plast og blafrende vindskjermJohnnyTh skrev:Jeg tror ikke dekslene er der for å skjule dårlig håndtverk. Har vel mer med aerodynamikk å gjøre.
Dere som kjører GS hvor fort kan man kjøre før det blir ubehaglig? 100 km/t høres merkelig lite ut.
Dette er vel en britisk rørlegger som rasjonaliserer hvorfor han ikke skal oppgradere sin *gamle* GSA - og det ser ut som han har en dårlig dag.jhn skrev: Denne karen er ikke helt enig med deg ang opplevd kvalitet og finish på div. detaljer.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=iq2KfgYihgk[/video]
Jeg mener subjektivt at Ducati studerte NR750 nøye før de designet sin 916. At du er uenig respekterer jeg.simpson skrev:Vel greven......vet ikke helt hva jeg skal si.
Likheten er vel ikke slående, bortsett fra rødfargen.
Både RG 500 og RD 500 hadde også potter som kom ut i øvre del av hekken.
Så det er vel ikke noe bevis for en påstand om at 916 ligner på en NR 750?
Jeg mener at det er en hel verden mellom disse to syklene ang. design og at Ducatien har linjer og design som overgår NR 750.
Tror du skal ha veldig stor og livlig fantasi om du tror at Ducati har brukt NR 750 som utgangspunkt :-)å