Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
simpson skrev: Nå er det ganske mange sykler som kopierer nebbdyret.
Men på GS har faktisk nebbet en funksjon siden det leder luft til oljekjøleren.
Jeg har en mistanke om at det i beste fall var en utilsiktet bieffekt ... de oppdaget sikkert litt tilfeldig at i høyere hastigheter ledet nebbet litt ekstra luft til kjøleren ... men det er vel ikke da en GS mest sannsynlig går varm? Den tåler gangfart i +40 i dagevis, tungt lastet og mye bannskap, da tror ikke jeg denne lille effekten av nebbet har betydning.
Du får ta en telefon til BMW ingeniørene og fortelle om mistanken :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Hvis jeg skal lage en 5 på topp liste så tror jeg den hadde blitt noe som dette.
1 Panigale 1199 R
2 BMW S 1000 RR HP 4
3 Aprilia RSV 4 Factory
4 Ducati Desmosedici
5 BMW K 1300S

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:Vil tro en stein i +200km/t også vil skade en GS radiator.
+200km/t er ikke noe særlig på en GS (veldig nære toppfarten). Om du har det så travelt er nok en sportstourer et mye bedre valg. I manualen står det at med toppboksen bør man ikke gå over 180.

Innaskjærs spiller dette ingen rolle men på autobahn (eller på andre "baner") er det nok ikke GS'er som glitrer :P :p .
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
simpson skrev:Det er tydelig at smaken er veldig forskjellig.
Hvis jeg skal ha en 5 på topp liste, er det nok ikke en japsesykkel på de plassene, kanskje ikke på 10 på topp liste heller når jeg tenker meg om.
Når jeg ser eks NR 750, som sikker går bra og har topp egenskaper, får jeg sånn Toyota MR2 følelse mens
en BMW s 1000RR er litt mer som BMW M3 eller MB AMG.
Eller en Ducati som er litt mer fyrrig og heit, kanskje mer spektakulær :scratch
MR2 er sikker en bra bil, men det er litt mer lidenskap bak de europeiske bilene...og syklene.
Og eierne er ofte mer lidenskapelige om sine merker også.
Japse er liksom noe du har for å kjøre sykkel, mens europeiske sykler har du for lidenskapen.
Men det er min oppfatning.
Veldig bra skrevet , og jeg er helt enig. Du sier det på en fin måte.
Jeg synes også at japsesykler kan ha gode ytelser, men for min del mangler det lille ekstra. Føler at de lett blir litt sjelløs. Litt samme følelsen som du sier med en MR2.
Jeg føler BMW motorsykler gir litt mer lidenskap akkurat som med bilene. Ducati er for meg Ferrari , full av lidenskap. Japsesyklene fungerer bra , men der stopper det , man får ikke mer. Greit for dem som har syklene som et fremkomstmiddel eller en bruksgjenstand.
Når jeg hadde HD'en var jeg imponert over hvor mye samhold og lidenskap det lå bak merket i folkene jeg traff. Dog var dessverre sykkelen umulig å ha med å gjøre for meg.
Litt av den samme lidenskapen merker jeg i BMW klubben og på BMW forumene. Man blir gjerne farget av hvor mye glede disse syklene gir. Men dette er min oppfatning da.
Hvis jeg skulle hatt en topp 5 liste ville nok det blitt en BMW på de første plassene fordi jeg elsker ADV sykler. Tror den hadde blitt som følger:

1. BMW R1200GS LC
2. BMW F800GSA
3. BMW R1200GSA LC (men synes den er for bred)
4. KTM Adventure
5. Ducati Multistrada GT

Hvis det dessverre ikke fantes ADV sykler (katastrofe) :P :p

1. BMW R1200RT LC
2. BMW K1300S
3. Ducati Panigale S
4. BMW S1000RR
5. KTM 1290 Super Duke
Mister ikke GS litt av sjelen og den lidenskapelige følelsen når gud og hvermann har en sånn? Ref. til mest solgte?
Hvis man følger logikken til flere så finnes det vel ikke en sykkel som er mer bruksgjenstand..
Nei , det styrker bare faktumet at det er en fantastisk sykkel. Flere og flere prøver og de aller fleste kjøper en igjen når de skal ha ny sykkel. Det er min tredje GS.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
simpson skrev:Det er tydelig at smaken er veldig forskjellig.
Hvis jeg skal ha en 5 på topp liste, er det nok ikke en japsesykkel på de plassene, kanskje ikke på 10 på topp liste heller når jeg tenker meg om.
Når jeg ser eks NR 750, som sikker går bra og har topp egenskaper, får jeg sånn Toyota MR2 følelse mens
en BMW s 1000RR er litt mer som BMW M3 eller MB AMG.
Eller en Ducati som er litt mer fyrrig og heit, kanskje mer spektakulær :scratch
MR2 er sikker en bra bil, men det er litt mer lidenskap bak de europeiske bilene...og syklene.
Og eierne er ofte mer lidenskapelige om sine merker også.
Japse er liksom noe du har for å kjøre sykkel, mens europeiske sykler har du for lidenskapen.
Men det er min oppfatning.
Veldig bra skrevet , og jeg er helt enig. Du sier det på en fin måte.
Jeg synes også at japsesykler kan ha gode ytelser, men for min del mangler det lille ekstra. Føler at de lett blir litt sjelløs. Litt samme følelsen som du sier med en MR2.
Jeg føler BMW motorsykler gir litt mer lidenskap akkurat som med bilene. Ducati er for meg Ferrari , full av lidenskap. Japsesyklene fungerer bra , men der stopper det , man får ikke mer. Greit for dem som har syklene som et fremkomstmiddel eller en bruksgjenstand.
Når jeg hadde HD'en var jeg imponert over hvor mye samhold og lidenskap det lå bak merket i folkene jeg traff. Dog var dessverre sykkelen umulig å ha med å gjøre for meg.
Litt av den samme lidenskapen merker jeg i BMW klubben og på BMW forumene. Man blir gjerne farget av hvor mye glede disse syklene gir. Men dette er min oppfatning da.
Hvis jeg skulle hatt en topp 5 liste ville nok det blitt en BMW på de første plassene fordi jeg elsker ADV sykler. Tror den hadde blitt som følger:

1. BMW R1200GS LC
2. BMW F800GSA
3. BMW R1200GSA LC (men synes den er for bred)
4. KTM Adventure
5. Ducati Multistrada GT

Hvis det dessverre ikke fantes ADV sykler (katastrofe) :P :p

1. BMW R1200RT LC
2. BMW K1300S
3. Ducati Panigale S
4. BMW S1000RR
5. KTM 1290 Super Duke
Mister ikke GS litt av sjelen og den lidenskapelige følelsen når gud og hvermann har en sånn? Ref. til mest solgte?
Hvis man følger logikken til flere så finnes det vel ikke en sykkel som er mer bruksgjenstand..
Nei , det styrker bare faktumet at det er en fantastisk sykkel. Flere og flere prøver og de aller fleste kjøper en igjen når de skal ha ny sykkel. Det er min tredje GS.
Ja, det er ikke alt man skjønner her i livet.. :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:
JohnnyTh skrev:Vil tro en stein i +200km/t også vil skade en GS radiator.
+200km/t er ikke noe særlig på en GS (veldig nære toppfarten). Om du har det så travelt er nok en sportstourer et mye bedre valg. I manualen står det at med toppboksen bør man ikke gå over 180.

Innaskjærs spiller dette ingen rolle men på autobahn (eller på andre "baner") er det nok ikke GS'er som glitrer :P :p .
Nei slik kjøring er i alle fall jeg ferdig med. Tror det var på slutten av 80 tallet jeg likte autostradakjøring i 200 + :redface
Nå skyr jeg slike veier som pesten fordi jeg synes det er uhyre kjedelig , dessuten alt for mange 4 hjulinger der.
Legger alltid ruten om til fylkesveier på landsbygden , eller over et fjell.
Hadde jeg fremdeles synes at motorveikjøring var kjekt , hadde nok valget heller falt på en K1300S eller en R1200RT LC.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
simpson skrev:Det er tydelig at smaken er veldig forskjellig.
Hvis jeg skal ha en 5 på topp liste, er det nok ikke en japsesykkel på de plassene, kanskje ikke på 10 på topp liste heller når jeg tenker meg om.
Når jeg ser eks NR 750, som sikker går bra og har topp egenskaper, får jeg sånn Toyota MR2 følelse mens
en BMW s 1000RR er litt mer som BMW M3 eller MB AMG.
Eller en Ducati som er litt mer fyrrig og heit, kanskje mer spektakulær :scratch
MR2 er sikker en bra bil, men det er litt mer lidenskap bak de europeiske bilene...og syklene.
Og eierne er ofte mer lidenskapelige om sine merker også.
Japse er liksom noe du har for å kjøre sykkel, mens europeiske sykler har du for lidenskapen.
Men det er min oppfatning.
Veldig bra skrevet , og jeg er helt enig. Du sier det på en fin måte.
Jeg synes også at japsesykler kan ha gode ytelser, men for min del mangler det lille ekstra. Føler at de lett blir litt sjelløs. Litt samme følelsen som du sier med en MR2.
Jeg føler BMW motorsykler gir litt mer lidenskap akkurat som med bilene. Ducati er for meg Ferrari , full av lidenskap. Japsesyklene fungerer bra , men der stopper det , man får ikke mer. Greit for dem som har syklene som et fremkomstmiddel eller en bruksgjenstand.
Når jeg hadde HD'en var jeg imponert over hvor mye samhold og lidenskap det lå bak merket i folkene jeg traff. Dog var dessverre sykkelen umulig å ha med å gjøre for meg.
Litt av den samme lidenskapen merker jeg i BMW klubben og på BMW forumene. Man blir gjerne farget av hvor mye glede disse syklene gir. Men dette er min oppfatning da.
Hvis jeg skulle hatt en topp 5 liste ville nok det blitt en BMW på de første plassene fordi jeg elsker ADV sykler. Tror den hadde blitt som følger:

1. BMW R1200GS LC
2. BMW F800GSA
3. BMW R1200GSA LC (men synes den er for bred)
4. KTM Adventure
5. Ducati Multistrada GT

Hvis det dessverre ikke fantes ADV sykler (katastrofe) :P :p

1. BMW R1200RT LC
2. BMW K1300S
3. Ducati Panigale S
4. BMW S1000RR
5. KTM 1290 Super Duke
Mister ikke GS litt av sjelen og den lidenskapelige følelsen når gud og hvermann har en sånn? Ref. til mest solgte?
Hvis man følger logikken til flere så finnes det vel ikke en sykkel som er mer bruksgjenstand..
Nei , det styrker bare faktumet at det er en fantastisk sykkel. Flere og flere prøver og de aller fleste kjøper en igjen når de skal ha ny sykkel. Det er min tredje GS.
Ja, det er ikke alt man skjønner her i livet.. :)
Endelig noe vi var enig i :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

simpson skrev:Hvis jeg skal lage en 5 på topp liste så tror jeg den hadde blitt noe som dette.
1 Panigale 1199 R
2 BMW S 1000 RR HP 4
3 Aprilia RSV 4 Factory
4 Ducati Desmosedici
5 BMW K 1300S
Ikke så værst den lista der, men er detta en liste for hva du: ville hatt, synes er fine, kjøreegenskaper, vise seg frem på, passer din kjørestil, osv...?
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

MH434 skrev:
simpson skrev:Hvis jeg skal lage en 5 på topp liste så tror jeg den hadde blitt noe som dette.
1 Panigale 1199 R
2 BMW S 1000 RR HP 4
3 Aprilia RSV 4 Factory
4 Ducati Desmosedici
5 BMW K 1300S
Ikke så værst den lista der, men er detta en liste for hva du: ville hatt, synes er fine, kjøreegenskaper, vise seg frem på, passer din kjørestil, osv...?
Det er noe jeg ville hatt pga ytelse, linjer og design.
De passer min kjørestil og er litt spesielle sykler. Ihvrtfall de fire øverste.
Alle fem er lekre å se på.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

simpson skrev:
MH434 skrev:
simpson skrev:Hvis jeg skal lage en 5 på topp liste så tror jeg den hadde blitt noe som dette.
1 Panigale 1199 R
2 BMW S 1000 RR HP 4
3 Aprilia RSV 4 Factory
4 Ducati Desmosedici
5 BMW K 1300S
Ikke så værst den lista der, men er detta en liste for hva du: ville hatt, synes er fine, kjøreegenskaper, vise seg frem på, passer din kjørestil, osv...?
Det er noe jeg ville hatt pga ytelse, linjer og design.
De passer min kjørestil og er litt spesielle sykler. Ihvrtfall de fire øverste.
Alle fem er lekre å se på.
De er lekre å se på ja, spesielt panigalen!
Du sier alle passer din kjørestil, men hp4'n og panigalen er jo i hver sin side av skalaen.
Bmw'n er romslig, jevn effektkurve, god å kjøre på veien og den har dempere som fungerer svært godt på gata.
Panigalen er pocketbike i sammenligning, trang, smal, ikke noe å holde seg fast i(slitsomt for hånledda og rygg), badstue for ræv og bein og en effektkurve som en av og på knapp!

Jeg hadde Duc'n som et alternativ når jeg handla, men etter en god prøvetur...nei.
Skulle jeg bare kjørt bane eller hatt så mye penger at jeg kunne hatt den som show off. Ja.

Blir litt som ei blond dame med store bryster, stram rompe og 50 i IQ. Du tar a med hjem å koser deg ei stund, men noe å ha i hus over tid er det ikke ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
poulet_cavalier skrev:
JohnnyTh skrev:Vil tro en stein i +200km/t også vil skade en GS radiator.
+200km/t er ikke noe særlig på en GS (veldig nære toppfarten). Om du har det så travelt er nok en sportstourer et mye bedre valg. I manualen står det at med toppboksen bør man ikke gå over 180.

Innaskjærs spiller dette ingen rolle men på autobahn (eller på andre "baner") er det nok ikke GS'er som glitrer :P :p .
Nei slik kjøring er i alle fall jeg ferdig med. Tror det var på slutten av 80 tallet jeg likte autostradakjøring i 200 + :redface
Nå skyr jeg slike veier som pesten fordi jeg synes det er uhyre kjedelig , dessuten alt for mange 4 hjulinger der.
Legger alltid ruten om til fylkesveier på landsbygden , eller over et fjell.
Hadde jeg fremdeles synes at motorveikjøring var kjekt , hadde nok valget heller falt på en K1300S eller en R1200RT LC.
Dere er rare. Er vel på grunn av det at dere bare kjører for fornøyelsens skyld. Hvis jeg har det travelt så blir det sykkel og raskeste vei for å komme frem. Og da leter jeg ikke etter en sidevei eller et fjell å kjøre over. Skjeldent jeg holder marsjfart på 200 men det er nå morro å vite at man har muligheten.
Alle snakker jo om så godt drag det er i denne GS'en, men en toppfart på litt over 200 var da merkelig lite. Tror jeg hadde blitt skuffet da. Enda en ting den gamle GTR'en min gjør bedre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Har ett par hundre mil på Panigale S.
Den er stiv som en planke og du står på fothvilerne over telehiv :knegg
HP 4 har samme demperne mener jeg å huske?
Men Panigale har en behagelig kjørestilling i forhold til tidligere Ducer.
Sete er en plankebit med trekk på, samme som på mon 1098. Men jeg bytta på den og den ble som en "Gold Wing" etterpå.
Akkurat Desmosedici hadde vel blitt litt for show off, da det er desidert noe av det grommeste som går på vei.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
poulet_cavalier skrev:
JohnnyTh skrev:Vil tro en stein i +200km/t også vil skade en GS radiator.
+200km/t er ikke noe særlig på en GS (veldig nære toppfarten). Om du har det så travelt er nok en sportstourer et mye bedre valg. I manualen står det at med toppboksen bør man ikke gå over 180.

Innaskjærs spiller dette ingen rolle men på autobahn (eller på andre "baner") er det nok ikke GS'er som glitrer :P :p .
Nei slik kjøring er i alle fall jeg ferdig med. Tror det var på slutten av 80 tallet jeg likte autostradakjøring i 200 + :redface
Nå skyr jeg slike veier som pesten fordi jeg synes det er uhyre kjedelig , dessuten alt for mange 4 hjulinger der.
Legger alltid ruten om til fylkesveier på landsbygden , eller over et fjell.
Hadde jeg fremdeles synes at motorveikjøring var kjekt , hadde nok valget heller falt på en K1300S eller en R1200RT LC.
Dere er rare. Er vel på grunn av det at dere bare kjører for fornøyelsens skyld. Hvis jeg har det travelt så blir det sykkel og raskeste vei for å komme frem. Og da leter jeg ikke etter en sidevei eller et fjell å kjøre over. Skjeldent jeg holder marsjfart på 200 men det er nå morro å vite at man har muligheten.
Alle snakker jo om så godt drag det er i denne GS'en, men en toppfart på litt over 200 var da merkelig lite. Tror jeg hadde blitt skuffet da. Enda en ting den gamle GTR'en min gjør bedre.
Det paradoksale er jo at jeg synes du også er rar. :D Det viser jo igjen at man er forskjellig , men man kan egentlig ikke gå rundt å mene at andre er rar fordi de ikke deler vår egen oppfatning.
Når det er sagt er det vel toppfarten ofret for å få drag der man trenger det på slike veier som du ikke leter etter. De veiene jeg leter etter er toppfart ikke et tema , det er jeg helt sikker på at du forstår. Det er vel ikke så merkelig ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Obs dobbelt post :redface
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

Har hørt den er mer komfortabel enn tidligere duc'er ja :P :p
Selve demperne er vel ikke så ulike, men jeg antar bmw'n er mer satt opp for komfort.
Har ikke kjørt HP4 før, men tenkte jeg skulle få prøvd den i 2014.

Hadde vært morro med en streetfighter også, men da blir zx10r'n bytta inn med en rein banesykkel først :scratch
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar