Når jeg har for lite markklari g så tviler jeg på at en ADV heller ikke merker at den må redusere hastigheten. Da er det heller ikke mye til vei.ZZR-Erling skrev:JohnnyTh skrev:Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.Bringisen skrev:Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Nå..? Du har ikke mye til markklaring på din GTR..
Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selv

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hva er den beste sykkelen?
Stemmer nok det. Følte meg nok litt tøffere på V-Stromen enn på RT'njhn skrev: Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selv

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
JohnnyTh skrev:Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selvhvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
Nei, da vinner en hvilken som helst crosser. En GS is WAY TO BIG!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Her er det helt ok med en GSA. Satt Tourance EXP på begge syklene, men trengte egentlig skikkelig knast!

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men fart har aldri vært kriterier for meg. Klart at en ADV sykkel også må avpasse farten etter forholdene, noe annet ville jo vært galskap. For meg teller det bare hvordan sykkelen tar seg frem på hvilken som helst vei. Jeg vil gjerne kunne kjøre nesten hvorsomhelst så komfortabelt og trygt som mulig. Både for meg og sykkelen. Det er dette som gjør GS til verdens beste. Selvfølgelig finnes det en grense for GS'er også , men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.JohnnyTh skrev:Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selvhvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Får prøve å forklare mitt valg da: alt du sier er greie "kriterier", men, og for meg er det et nokså stort men... Jeg har nu min definisjon av hvordan en bike skal føles å kjøre, spesielt sporty. Den skal gi klare tilbakemeldinger på hvordan underlaget er, og for min del gjelder det å komme seg litt "over" fremhjulet, litt på "hugget" liksom. Slik liker jeg best å kjøre når jeg finner et godt stykke vei! Der blir en GS for "laydback", og i tillegg knuffer den ikke skikkelig til i motoren! Så, da kunne jeg valgt S1000RR? Joa, men, mitt behov for å ikke "gå helt bananas" og det faktum at jeg liker å kjøre med passasjer av og til, gjør at jeg fraskriver S1000RR, R1 og dess like. Nu har jo også K1300S en fin fin bagasjeløsning, og det liker jeg også...BMW har i grunn mye fint utstyr. Er blitt glad i ESA, ASC og varmeholker, dette finner jeg jo ikke på noen andre sport/turere. Nei, det måtte bli K1300S!Bringisen skrev:Men fart har aldri vært kriterier for meg. Klart at en ADV sykkel også må avpasse farten etter forholdene, noe annet ville jo vært galskap. For meg teller det bare hvordan sykkelen tar seg frem på hvilken som helst vei. Jeg vil gjerne kunne kjøre nesten hvorsomhelst så komfortabelt og trygt som mulig. Både for meg og sykkelen. Det er dette som gjør GS til verdens beste.JohnnyTh skrev:Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selvhvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg tror egentlig vi er enige. Vi bare drar den litt langt alle.
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Jeg påstår mange gjør mye av det GS'en gjør bra, enda bedre. Men så har en GS noen kvaliteter som andre sykkeltyper ikke når oppi, i det hele tatt i.Bringisen skrev: men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???

Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Den kan jeg skjønne...vel, da får vi ta føttern tel hjelp vi som kjører S/T.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
:-)
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det har da jeg også nesten sagtJohnnyTh skrev:Jeg tror egentlig vi er enige. Vi bare drar den litt langt alle.
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Jeg påstår mange gjør mye av det GS'en gjør bra, enda bedre. Men så har en GS noen kvaliteter som andre sykkeltyper ikke når oppi, i det hele tatt i.Bringisen skrev: men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.