Jeg også setter pris på et mangfold, og alle er ikke som meg som i en alder av 47 begynner med motocross, feks

Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Hehe , det kan du si. Men jeg kunne godt tenke meg å gjort det sammeZZR-Erling skrev:Selvfølgelig Bringisen!
Jeg også setter pris på et mangfold, og alle er ikke som meg som i en alder av 47 begynner med motocross, feks
Ja-a..hehe..MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønner.MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Hva man bedømmer som dårlig vei forandrer seg gjerne på en ADV ... og av en eller annen merkelig grunn så er det ganske gøy å kjøre på dårlig vei med en sykkel som takler det godt.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Ja det er jo ikke vanskelig. En veldig lav toppfart. Litt over 200 km/t er det mange år siden jeg hadde som toppfart på sykkelen. Mistenker og vær og fartsvind beskyttelse, men her kan jeg ta feil.Bringisen skrev:Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
På min 11000km tur i sommer til Tyrkia så var jeg aldri på skikkelig dårlig vei. Bortsett fra et strekk i Romania med masse huller i asfalten og opp på det fjellet i Hellas.jhn skrev:Hva man bedømmer som dårlig vei forandrer seg gjerne på en ADV ... og av en eller annen merkelig grunn så er det ganske gøy å kjøre på dårlig vei med en sykkel som takler det godt.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Siden du anser toppfart som en stor svakhet , hvor ofte med hånden på hjertet kjører du over 200 km/t. Vær og fartsvind beskyttelsen har vi jo diskutert før , den er god for en så oppreist kjørestilling. Kåpeglasset er nok høyere enn på de fleste sporttourerne og sylinderne på bokseren beskytter overraskende godt. Tanken er bred og håndtakbeskytterne gode. Jeg husker godt min gamle ZX10 (89 mod) kåpen var stor og god , men det måtte fart til for å få aerodynamikken til å lede vær og vind vekk fra kroppen.JohnnyTh skrev:Ja det er jo ikke vanskelig. En veldig lav toppfart. Litt over 200 km/t er det mange år siden jeg hadde som toppfart på sykkelen. Mistenker og vær og fartsvind beskyttelse, men her kan jeg ta feil.Bringisen skrev:Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
Utseende er nok en stor grunn for kjøp for disse som kjøper GS for å kjøre på asfalt. Italienerne som jeg tidligere har nevnt kjørte GS. De skulle til Istanbul og tilbake. Motorvei hele tiden. Sykklene hadde nok aldri vært på grus. Men BMW er flink med markedsføring og image bygging. Sykklene deres var lastet ned med alskens ekstrautstyr.MH434 skrev:Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg skjønner ditt valg av sykkel!
Men mitt innlegg var mer rettet til de som kjøper GS for aktiv veikjøring på asfalt.
De som skryter av GS sine overlegne kjøreegenskaper på allslags vei.
De som velger den pga utseende, ja det er greit....
Haha... Nå tar jeg en pils tell
Takk for det daMH434 skrev:Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg skjønner ditt valg av sykkel!
Men mitt innlegg var mer rettet til de som kjøper GS for aktiv veikjøring på asfalt.
De som skryter av GS sine overlegne kjøreegenskaper på allslags vei.
De som velger den pga utseende, ja det er greit....
Haha... Nå tar jeg en pils tell
Kom igjen her a!ZZR-Erling skrev:Ja-a..hehe..MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!