Min forutinntatthet sier at det er mange mc-folk som også spiller instrumenter, uten at jeg har noe utfyllende grunnlag om dette faktisk stemmer.
Har lyst på en tråd hvor vi kan poste, kommentere på hverandres innlegg, instrumenter, videoer og alt som måtte falle innenfor her!
Så da er mitt spørsmål til dere;
Hvilket instrument(eller hvilke) spiller du?
Hvor lenge har du spilt?
Hvor mye tid legger du i det?
Hva slags musikk foretrekker du å spille?
Spiller du i band, eller ønsker å spille i band? Eller foretrekker du å spille for deg selv?
Dere må gjerne slenge ved bilder av instrumentene deres, og gjerne også video hvor dere trakterer dem. Skryte-posting dette her med andre ord!

--
Jeg spiller gitar, i all hovedsak elgitar. Begynte vel å fatte interessen for gitaren da jeg var 12-13 år, og begynte i det små med akustisk gitar fordi det var det faren min drev med. Tok ikke noe særlig av, og dabbet litt av igjen før jeg kjøpte meg elgitar da jeg var rundt 16 år, men tok aldri helt av da heller, på tross av at jeg deltok på et gitarkurs. Jeg startet å øve seriøst da jeg begynte på folkehøyskole(musikkproduksjon-linja på Manger fhs), men følte meg ikke så veldig god. Ble sakte men sikkert bedre i løpet av skoleåret(09-10), og litt etterpå. Så har det vært stille i bortimot et år nå, hvor interessen dabbet litt av igjen. Jeg fattet plutselig kraftig interesse igjen for omtrent en måned siden, og har øvd oppmot 5-6 timer enkelte dager nå. Ferdighetsnivået har økt betraktelig, og jeg begynner å få litt selvtillit på det!
Så da kan jeg vel si at hvor mye tid jeg legger i det er litt variabelt, men forhåpentligvis blir det nok et par timer om dagen fremover, så jeg kan fortsette læringskurven.
Jeg spiller i all hovedsak metall, og sikter meg inn mot progmetal/progrock-sjangeren så fort jeg blir god nok til å takle hvor fort det kan gå noen ganger. Holder på å prøve å starte et band for tiden, blir nok noe litt simplere enn prog, men heller noe av den hardere typen metal.
Utstyret jeg har vært stabil med i et par år nå;

Gitarer:
Ibanez RGT-42DX med Bare Knuckle Painkiller-humbuckere (Hvite) <- Denne jeg bruker aller mest
Ibanez RGA-7 med Seymour Duncan Blackout-humbuckere
Epiphone Les Paul Custom med Seymour Duncan Distortion humbuckere(den i midten er dummy, og den i neck-posisjon funker ikke fordi jeg ikke er noe flink til å lodde

LTD M-II, har ikke så mye info om den, kjøpte den billig av en kar på et forum. Den er god å spille på i det minste!
En Morgan-akustisk som ikke blir brukt.
Forsterker:
Laboga The Beast(8/15 watt)
Harley Benton G212-kabinett med V30-høyttalere.
Også slenger jeg ved en liten skrytevideo eller to, fordi jeg liker å vise meg frem.
Sangen jeg øver på for tiden, bandet som fikk meg til å fatte stor interesse for gitaren igjen nylig:
Protest The Hero - Clarity (første 1,5 minutt ca)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=WDU9yThfp40[/video]
Og et par litt eldre, hvor jeg ikke var like flink:
Gojira - Mouth Of Kala
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AM9X87-BZd0[/video]
Alcest - Percées De Lumière
[video]http://www.youtube.com/watch?v=K2hBszPD7e4[/video]
(Jeg kan ikke gjøre et opptak uten å spille feil et par ganger)
..Så. Deres tur!