Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:Ironi er noe som er veldig vanskelig å få til i skriftform.
Skriftlig ironi avgjøres av mottakeren.. :-k
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Har vært morro å diskutere med deg, men nå detter jeg av her. Er det virkelig så sort hvitt i din verden? Jeg er japseeier. Men åpen for alt annet. Jeg har japaner for jeg vet det er driftssikkert og så liker jeg utseendet. Jeg kjører tysk bil, men ikke på grunn av kvaliteten. Skulle det vært grunnen hadde det sikkert vært en Toyota.

Tror du har stått for mesteparten av oppgulpet nå.

Håper du aldri får problemer med BMW'en din. Nå som du har satt deg høyt oppe på rn pidestall
Hversågod å bannlys meg du. Min verden er faktisk utrolig fargerik , ironien likeså. Jeg et åpen for det meste og har hatt merker fra både Japan , USA og Tyskland. At det skal være sort og hvitt fordi jeg ikke vil velge japansk igjen synes jeg er rart. Italiensk eller Brittisk skal jeg ikke si at jeg aldri kommer til å velge , vet ikke hvor du har det i fra. Du kan gjerne halshugge meg fordi jeg i dine øyne er dum nok til å velge samme merket for tredje gang. Grunnen er faktisk ikke vanskeligere enn at jeg er fornøyd. Om jeg skulle være uheldig med min tredje av samme merket så får det være sjansen jeg tar. Jeg er av den oppfatning at man må satse noe for å få det man ønsker seg.
Det merkelige er faktisk at det var ingen som nevnte noe den gang jeg kjøpte 3 Kawasakier på rad. Kan det ha noe si tror du ;-)

Tilslutt er jeg sterkt uenig i det med oppgulpet , vær så snill å lese hele tråden en gang til. Gjør en liten innsats for å forstå denne tråden.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

At Tysk er bra er vel ikke folk uenig, men hvilke grunnlag har du å si at amerikanske sykler er bra? =;
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Du sa det, oppgulp :)
Er du en sånn kar som blir potte sur når naboen har kjøpt seg finere bil eller sykkel som du har? Grunnen til at jeg spør er fordi du i en tidligere kommentar gjør et poeng av hva sykkelen koster og det faktum at du kjøpte den uprøvd.
Jeg regner med at det er greit å spørre siden du allerede har åpnet for å bli personlig, selv om du gjør det på generelt (generalisering) grunnlag? (merket med blått). Jeg er nordlenning og går ikke rundt grøten :lol
Jeg er ikke av den typen , men er du ;-) Jeg har jo verdens styggeste sykkel sier du , og det var vel andre som gjorde et stort poeng ut av at jeg kjøpte den uprøvd. Her motsier du jo virkelig deg selv :lol
Og jeg er jammen ikke sikker på hvem av oss som gjør det største nummeret av hva sykkelen koster. Mener å huske det var noen som gjorde et stort nummer av at noen lånte penger til sykkel. Og at det å kjøpe ny sykkel var et tapsprosjekt. Men det var dette igjen med at noen faktisk finner på å ta andre valg enn deg selv , og de gjør jo selvfølgelig en stor feil.
Åpne for å bli personlig har vel denne tråden blitt for lenge siden har den ikke :erte
Så til den setningen du valgte så fint å farge blått. Jeg regner med at du gjerne vil ha det inn med teskje siden du gjorde et nummer av den. Jeg påstår at dem som sier at alle andre merker enn merker fra Japan er elendig , er ensporet og kjedelig. Er helt sikker på at du forstår dette, selv om du gjerne ikke har lyst.
Tilslutt vet du vel at vi Bergensere heller ikke er kjent for å gå rundt grøten :knegg Men jeg regner med at siden du er Nordlenning så takler du at andre også gjør det samme som deg.
Sist redigert av Bringisen den 23 des 2013, 20:59, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

MH434 skrev:At Tysk er bra er vel ikke folk uenig, men hvilke grunnlag har du å si at amerikanske sykler er bra? =;
Grunnlaget er at jeg har hatt en Harley Davidson selv , og at jeg har endel venner som har HD. Man kan tro det eller ei ligge mye i ordet bra.
Personlig synes jeg ikke sykkelen var spesielt bra å kjøre , det var derfor jeg solgte den. Men sykkelens karisma , lyd og blankpolerte deler var veldig bra. Som kafé sykkel var den utrolig bra. Solid virket den også , og merket har jo en bra historie og karkter. Miljøet gjør at man nærmest går inn i en livsstil når man skaffer seg en. Dette kan man med respekt å melde ikke si om japsesykler, beklager min menig her.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.

Er du en sånn kar som blir potte sur når naboen har kjøpt seg finere bil eller sykkel som du har? Grunnen til at jeg spør er fordi du i en tidligere kommentar gjør et poeng av hva sykkelen koster og det faktum at du kjøpte den uprøvd.
Jeg regner med at det er greit å spørre siden du allerede har åpnet for å bli personlig, selv om du gjør det på generelt (generalisering) grunnlag? (merket med blått). Jeg er nordlenning og går ikke rundt grøten :lol
Jeg er ikke av den typen , men er du ;-)
Og jeg er jammen ikke sikker på hvem av oss som gjør det største nummeret av hva sykkelen koster. Mener å huske det var noen som gjorde et stort nummer av at noen lånte penger til sykkel. Og at det å kjøpe ny sykkel var et tapsprosjekt. Men det var dette igjen med at noen faktisk finner på å ta andre valg enn deg selv , og de gjør jo selvfølgelig en stor feil.
Åpne for å bli personlig har vel denne tråden blitt for lenge siden har den ikke :erte
Så til den setningen du valgte så fint å farge blått. Jeg regner med at du gjerne vil ha det inn med teskje siden du gjorde et nummer av den. Jeg påstår at dem som sier at alle andre merker enn merker fra Japan er elendig , er ensporet og kjedelig. Er helt sikker på at du forstår dette, selv om du gjerne ikke har lyst.
Tilslutt vet du vel at vi Bergensere heller ikke er kjent for å gå rundt grøten :knegg Men jeg regner med at siden du er Nordlenning så takler du at andre også gjør det samme som deg.
For meg virker det som om at du har hukommelse som ei teflonpanne :lol
Jeg har aldri nevnt noe eller kritisert noen fordi de velger å låne penger. Det eneste jeg har nevnt er at jeg har som prinsipp å ikke låne penger til sykkel.
Og du har dårlig hukommelse når du påstår at jeg har kritisert tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler generelt. Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene, jeg har også sagt at den eneste ADV som jeg syns ser ut som en motorsykkel og har en fin motor er Tigern. Jeg har også skrevet at designet på S1000RR er meget bra, men liker ikke de asymetriske lyktene. Og til slutt, den desidert styggeste sykkelen med den desidert styggeste motoren er en GS med boxermotoren. Den har også den desidert styggeste motorlyden.
Så med respekt å melde, ikke drikk mer mjød, og ta deg tid til å legge bort skylappene, slik at du får med det som skrives av andre enn deg selv :lol :-)å
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

....men, de som ikke kjører GS, kan jo tenke på at de ikke kjøper den mest vanlige, mest utbredte, mest kjøpte biken, men ser seg om etter noe mer "spesielt" :-)

Brukeravatar
SuperMorten

ZZR-Erling skrev:....men, de som ikke kjører GS, kan jo tenke på at de ikke kjøper den mest vanlige, mest utbredte, mest kjøpte biken, men ser seg om etter noe mer "spesielt" :-)
Pokker.. jeg som tenkte å bytte til GS utpå våren. :prop: :lol

SKÅL..!! :bb_p: :cheers

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:

Jeg er ikke av den typen , men er du ;-)
For meg virker det som om at du har hukommelse som ei teflonpanne :lol
Jeg har aldri nevnt noe eller kritisert noen fordi de velger å låne penger. Det eneste jeg har nevnt er at jeg har som prinsipp å ikke låne penger til sykkel.
Og du har dårlig hukommelse når du påstår at jeg har kritisert tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler generelt. Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene, jeg har også sagt at den eneste ADV som jeg syns ser ut som en motorsykkel og har en fin motor er Tigern. Jeg har også skrevet at designet på S1000RR er meget bra, men liker ikke de asymetriske lyktene. Og til slutt, den desidert styggeste sykkelen med den desidert styggeste motoren er en GS med boxermotoren. Den har også den desidert styggeste motorlyden.
Så med respekt å melde, ikke drikk mer mjød, og ta deg tid til å legge bort skylappene, slik at du får med det som skrives av andre enn deg selv :lol :-)å
Det var denne jeg tenkte på. " bundet av lån og gud forby ".
DrGreve skrev:Jeg har ingen motforestillinger om det å låne for å realisere drømmer, så lenge man holder seg innenfor sin egen handlingsregel. Jeg har selv deltatt i denne galoppen med hus, hage, campingvogn, bil 1, bil 2, snøscooter og motorsykkel, men etter skillsmissen, hvor jeg overførte villaen til min eks fordi jeg anså det som viktigst at barna har en trygg hverdag, har jeg fått et annet syn på saken. Nå vil jeg ikke være med på dansen og har kun en gammel bil og en gammel motorsykkel og bor forholdsvis spartansk og trives veldig med det. Jeg kunne selvfølgelig lånt penger for å finne meg en nyere sykkel, men tviler på at trivselen vil øke noe. Grunnen til det er at for meg er det ikke bare kjøring som følger med det å være motorsyklist, men også gleden av å skru, oppgradere og fikse på den jeg har. Kall det gjerne en mani, men jeg finner stoor glede av å tråle ebay, finn, bike-teile, cmsnl og David Silver på jakt etter deler jeg trenger for å gjøre sykkelen bedre, eller penere. Jeg setter av en viss sum hver lønning gjennom vinteren og kjøper "den" delen jeg trenger når den oppsparte kapitalen er nok til å finansiere denne spesielle delen. Og når våren kommer er jeg ikke ruinert og kan nyte hver eneste dag det er såpass vær at jeg kan kjøre. Enten bare en dagstur, helgetur eller en lengre ukestur. Med en ny sykkel ville jeg være bundet av lån og gud forby, en garanti som forhindrer meg å nyte sykkelen, også på vinteren :)
Men jeg er spent på at du viser meg der jeg mener at du kritiserer tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler. Tror du har en tendens til å tro at alt jeg sier har med deg å gjøre.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev:Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene,
Se der, ja :D !
Endelig en som liker utseendet (med "skapelsen" regner jeg med at du mener designet på sykker'n... :8-[ ).
At du ikke er like begeistret for de utstikkende sylindrende får man leve med selv om disse er et ikke helt uvesentlig karaktertrekk ved nettopp Stelvio'en og ikke minst Moto Guzzi sånt generelt... ;-).

I all beskjedenhet er Stelvio en sterkt undervurdet sykkkel i ADV-segmentet. Selv om den taper alt av sammenligningstester... :sorry det betyr nå ikke så mye for oss som eier disse syklene (for øvrig ubeheftet med lån for egen del...).
Vi finner oss riktig så godt til rette på disse italienerne og etter langtur til opprinnelseslandet er det bare å fastlå for egen del, må jeg skynde meg å legge til, at dette antakelig er den beste sykkel man kan oppdrive :P :p .
Så kan det fort hende at deler av reisefølget som kjørte hver sin hvite Moto Guzzi Norge 1200, ikkke uten videre er enig i den påstanden.
Men hvem bryr seg om det :knegg .

Uansett så går det mot lysere tider :-) .
Gielas er den som har oversikt over antall dager til både bimmere og guzzier kan tas ut og sales opp igjen. Noe i underkant av 100 dager har jeg forstått på ham :scratch
Det får vi nok snart vite ganske nøyaktig, regner jeg med... :P :p

Ok...

Da lar jeg debatten fortsette om "Hva som er den beste sykkel".
Var det BMW 1200 GS, tro... :-k :scratch :dontknow

:mk

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:....men, de som ikke kjører GS, kan jo tenke på at de ikke kjøper den mest vanlige, mest utbredte, mest kjøpte biken, men ser seg om etter noe mer "spesielt" :-)
Vel , det er vel japsesykler på de 6 første plassene i verden skal man tro dette

http://blog.cycletrader.com/2013/06/top ... es-on.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers kan vel "spesielt" være så mangt , kan det ikke ;-)

Brukeravatar
SuperMorten

Bringisen skrev:
Vel , det er vel japsesykler på de 6 første plassene i verden skal man tro dette

http://blog.cycletrader.com/2013/06/top ... es-on.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror det der bærer preg av å være en amerikansk side.. R sykler for unggutta, og HD for gamlekara :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:

I USA ifølge den siden, ikke verden

But which makes and models are sold the most? Our friends at uShip put together a top ten list of the most popular motorcycle makes and models shipped across the United States over the past five years.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:

I USA ifølge den siden, ikke verden

But which makes and models are sold the most? Our friends at uShip put together a top ten list of the most popular motorcycle makes and models shipped across the United States over the past five years.
De amerikanerne altså , trodde de var patriotiske jeg :D

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Det var denne jeg tenkte på. " bundet av lån og gud forby ".
DrGreve skrev:Jeg har ingen motforestillinger om det å låne for å realisere drømmer, så lenge man holder seg innenfor sin egen handlingsregel. Jeg har selv deltatt i denne galoppen med hus, hage, campingvogn, bil 1, bil 2, snøscooter og motorsykkel, men etter skillsmissen, hvor jeg overførte villaen til min eks fordi jeg anså det som viktigst at barna har en trygg hverdag, har jeg fått et annet syn på saken. Nå vil jeg ikke være med på dansen og har kun en gammel bil og en gammel motorsykkel og bor forholdsvis spartansk og trives veldig med det. Jeg kunne selvfølgelig lånt penger for å finne meg en nyere sykkel, men tviler på at trivselen vil øke noe. Grunnen til det er at for meg er det ikke bare kjøring som følger med det å være motorsyklist, men også gleden av å skru, oppgradere og fikse på den jeg har. Kall det gjerne en mani, men jeg finner stoor glede av å tråle ebay, finn, bike-teile, cmsnl og David Silver på jakt etter deler jeg trenger for å gjøre sykkelen bedre, eller penere. Jeg setter av en viss sum hver lønning gjennom vinteren og kjøper "den" delen jeg trenger når den oppsparte kapitalen er nok til å finansiere denne spesielle delen. Og når våren kommer er jeg ikke ruinert og kan nyte hver eneste dag det er såpass vær at jeg kan kjøre. Enten bare en dagstur, helgetur eller en lengre ukestur. Med en ny sykkel ville jeg være bundet av lån og gud forby, en garanti som forhindrer meg å nyte sykkelen, også på vinteren :)
Men jeg er spent på at du viser meg der jeg mener at du kritiserer tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler. Tror du har en tendens til å tro at alt jeg sier har med deg å gjøre.
Og hvor leser du at jeg kritiserer de som velger å låne til sykkel? :)
Jeg bare forklarte hvor mitt ståsted er i forhold til det å finansiere sykkelkjøp og å mekke på de syklene jeg har.
Og mens jeg enda husker det, Ducati 916 1994 var på 3 plass av sykler jeg syns er flotte. Den er vel italiensk, er den ikke? :scratch
Og hvis du leser nøye det du siterte, så har jeg vært med på galoppen, men hoppet av. Min mening er at det norske folk er på det "sykeste" når naboen har kjøpt seg noe nytt. Jeg bare mistenker at du er en del av denne "sykdommen", men jeg kan jo ta feil, det gjør jeg stadig vekk :prop:
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar