simpson skrev:Ser at greven klager på boksertwinen til BMW og mener at den er utdatert siden det er en 100 år gammel konstruksjon.
Men hva sier det? Jo at det er en genial konstruksjon som fortsatt i 2013 i aller høyeste grad er på høyden med alle andre konfigurasjoner av motorer.
Lurer på om Honda fortsatt bruker V4 etter 100 år, hvis i det hele tatt eksisterer etter en verdenskrig og fienden stjal hele fabrikken og måtte begynne helt på nytt.
Og lyden i en V4? Ja den hører ut som en gammel Saab eller en 17 M eller noe sånt
Motoren i Saab V4 er jo opprinnelig fra Ford, så det er naturlig at de låter nokså likt. Men pass på, DrGreve kommer sikkert drassende med den NR750 videoen. Han gjorde det da jeg sammenlignet Honda V4 med Saab sånn lydmessig.
Interessant lesning. Jeg ante ikke at V4 som stod i Saab var en Ford konstruksjon.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Ja , det nebbet , det nebbet. Lurer på om BMW ingeniørene hadde forutsett at en plastdel skulle kunne lage så mange diskusjoner og blir så kopiert som denne plastdelen.
Her en nebbete Honda og en ikke fullt så nebbete Moto Guzzi... :
Uten å være negativ , så hadde det vært utrolig artig å bare fått sett en Stelvio med et lignende nebb som en GS.
Jeg er overbevist om at i allefall jeg hadde likt det , jeg synes ellers at Stelvio er en fin konstruksjon , men den hadde blitt bedre med et nebb. Beklager , men det er min påstand.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
simpson skrev:Ser at greven klager på boksertwinen til BMW og mener at den er utdatert siden det er en 100 år gammel konstruksjon.
Men hva sier det? Jo at det er en genial konstruksjon som fortsatt i 2013 i aller høyeste grad er på høyden med alle andre konfigurasjoner av motorer.
Lurer på om Honda fortsatt bruker V4 etter 100 år, hvis i det hele tatt eksisterer etter en verdenskrig og fienden stjal hele fabrikken og måtte begynne helt på nytt.
Og lyden i en V4? Ja den hører ut som en gammel Saab eller en 17 M eller noe sånt
Ja jeg må si meg enig med det du sier om boxertwinnen til BMW , noe av det som fascinerer meg er historien og den spesielle konstruksjonen.
Det meste av det jeg tenker på med V4 motorer er at vi hadde den konstruksjonen i en påhengsmotor fra Evinrude en gang. Spesiell i og med at Evinrude var en Norsk oppdagelsesreisende som reiste til Amerika og oppfant påhmegsmotoren. At produsenten en gang konstruerte den første V4 påhengsmotor var jo også morsomt. Spesiell lyd og mer kompakt enn konkurrentene fra blandt andre Mercury som hadde rekkefirer som krevde en høy motorkonstruksjon. Japanske motorkonstruksjoner var det ikke mange som snakket om den gangen heller.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Stilig hvis det er Suzuki som var først ute med nebbet. Alle tror jo det var BMW som er kopiert og at de var først ute.
Jeg endte opp med å tappe luft ut av dekket for å få vekk steinen. Rimelig irriterende. Men det har bare skjedd en eneste gang på alle de kilometerne med grusvei jeg har kjørt. Så det er vel en stund til neste gang.
Kan godt være Suzuki synes det er stilig om de var først ute å serieprodusere et slikt nebb. Det som er synd for Suzuki i så fall , er at ingen snakker om det. Det er blitt glemt. Det som snakkes om er de som får ting til å skje , de som får ting til å selge og de som får entusiasmen og temperaturen til å stige.
Kan godt tenkes at Suzuki tenkte på det samme , ikke vet jeg. Men hos BMW var funksjonen optimalisering av luftstrømmen , som gjør at man kan bruke en mindre oljekjøler, og plassere den mindre utsatt til, noe som er en fordel ved kjøring "offroad".
En annen funksjon nebbet har, er å skjerme for vann/sølesprut som slår opp fra forhjulet, som den lave forskjermen ikke tar unna. Den lave skjermen dekker motor, mens den høye forskjermen dekker føreren og mc gener. I tillegg er den i dag utformet slik at luftstrøm også ledes bort fra sidene og fungerer som en kåpedel. Jeg skal ikke forundre meg om endel nakensykler hadde fått bedre vindbeskyttelse med et nebb montert
Jeg synes det er stilig hvis det faktisk er Suzuki som har designet noe som alle tror er kopiert fra BMW. Det er vel stort sett BMW eiere som prater om BMW.
Er ikke hele poenget med en nakensykkel at den skal være naken og ikke ha vindbeskyttekse?
Men en ting er vi faktisk enig om, Stelvioen hadde vært morro å se med er nebb. Den ser litt stutt ut der fremme
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Statens Vegvesen holder nå på å vurdere diverse statistikker for året som har gått. Spesielt viltpåkjørsler har gitt trafikkforskere litt hodebry. Derfor anbefaler de å utrede diverse årsaksforhold før en klar konklusjon kan legges fram.
Hvis man ser på hvilke typer motorsykler som har vært innblandet i møteulykker med vilt, er det oppsiktsvekkende at BMW sin adventuremodell GS ikke har vært innblandet i slike ulykker.
Vegsjef i avd. Nord, Torbjørn Naimaik sier i en kommentar at antagelsen om at utseende spesielt og motorlyd har noe å si, også kan ende opp som en konklusjon.
I de tilfeller der eiere av GS har rapportert inn til rapporteringstjenesten for veifeller, har de rapportert at viltet rett og slett har rømt til skogs når de har kommet kjørende mot viltet. Den samme konklusjonen viser diverse viltkameraer landet rundt.
Som alle vet så skremmer jevn motorlyd ikke vilt i særlig grad. Dette viser seg også erfaringer med snøscootere. Derfor er det ganske oppsiktsvekkende at denne spesielle motorsykkelen skremmer vannet av vilt langs norske veier.
På vår henvendelse til samferdselsminister Ketil Solvoll-Olsen om den foreløpige konklusjonen sier han at det er spesielt at utseende kan være årsaken til at vilt rømmer inn i skogen ved synet av den, men antyder at nebbet kan assosieres med en falk eller ørn. Uansett, dette er bare foreløbige antagelser, sier han.
Den norske representanten for BMW Motorrad sier i en kort kommentar at de vil be bedriftsledelsen sentralt å utvikle airbag til bruk på sine adventuremodeller da utseende ikke har så mye å si i mørket. Da er som kjent alle katter grå. Og som han sier, det kan jo for alt vi vet finnes svaksynt vilt som også er døve.
Og airbag tror representanten vil gjøre sykkelen mer lettsolgt. Norske middelaldrende menn i midtlivskrise er opptatt av sikkerhet og det er jo tross alt disse vi henvender oss mot når vi produserer disse syklene, avslutter han.
Victor Leeds Høgseth, Rana Blad 2013
Sist redigert av DrGreve den 25 des 2013, 14:40, redigert 2 ganger totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Statens Vegvesen holder nå på å vurdere diverse statistikker for året som har gått. Spesielt viltpåkjørsler har gitt trafikkorskere litt hodebry. Derfor anbefaler de å utrede diverse årsaksforhold før en klar konklusjon kan legges fram.
Hvis man ser på hvilke typer motorsykler som har vært innblandet i møteulykker med vilt, er det oppsiktsvekkende at BMW sin adventuremodell GS ikke har vært innblandet i slike ulykker.
Vegsjef i avd. Nord, Torbjørn Naimaik sier i en kommentar at antagelsen om at utseende spesielt og motorlyd har noe å si, også kan ende opp som en konklusjon. I de tilfeller der eiere av GS har rapportert inn til rapporteringstjenesten for veifeller har de rapportert at viltet rett og slett har rømt til skogs når de har kommet kjørende mot viltet. Den samme konklusjonen viser diverse viltkameraer landet rundt.
Som alle vet så skremmer jevn motorlyd ikke vilt i særlig grad. Dette viser seg også erfaringer med snøscootere. Derfor er det ganske oppsiktsvekkende at denne spesielle motorsykkelen skremmer vannet av vilt langs norske veier.
På vår henvendelse til samferdselsminister Ketil Solvoll-Nilsen om den foreløpige konklusjonen sier han at det er spesielt at utseende kan være årsaken til at vilt rømmer inn i skogen ved synet av den, men antyder at nebbet kan assosieres med en falk eller ørn. Uansett, dette er bare foreløbige antagelser, sier han.
Den norske representanten for BMW Motorrad sier i en kort kommentar at de vil be bedriftsledelsen sentralt å utvikle airbag til bruk på sine adventuremodeller da utseende ikke har så mye å si i mørket. Da er som kjent alle katter grå. Og som han sier, det kan jo for alt vi vet, svaksynt vilt.
Og airbag tror representanten vil gjøre sykkelen mer lettsolgt. Norske middelaldrende menn i midtlivskrise er opptatt av sikkerhet og det er jo tross alt disse vi henvender oss mot når vi produserer disse syklene, avslutter han.
Victor Leeds Høgseth, Rana Blad 2013
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
simpson skrev:Ser at greven klager på boksertwinen til BMW og mener at den er utdatert siden det er en 100 år gammel konstruksjon.
Men hva sier det? Jo at det er en genial konstruksjon som fortsatt i 2013 i aller høyeste grad er på høyden med alle andre konfigurasjoner av motorer.
Lurer på om Honda fortsatt bruker V4 etter 100 år, hvis i det hele tatt eksisterer etter en verdenskrig og fienden stjal hele fabrikken og måtte begynne helt på nytt.
Og lyden i en V4? Ja den hører ut som en gammel Saab eller en 17 M eller noe sånt
Motoren i Saab V4 er jo opprinnelig fra Ford, så det er naturlig at de låter nokså likt. Men pass på, DrGreve kommer sikkert drassende med den NR750 videoen. Han gjorde det da jeg sammenlignet Honda V4 med Saab sånn lydmessig.
Det er 2 forhold som ødelegger argumentet du og simpson framsetter. For det første så opererer Honda sin V-4 etter "waste cycle-prinsippet" og det andre er turtallet. Jeg tviler på at du fikk en Saab eller Ford 17M til å passere 11 tusen rpm :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
JohnnyTh skrev:Stilig hvis det er Suzuki som var først ute med nebbet. Alle tror jo det var BMW som er kopiert og at de var først ute.
Jeg endte opp med å tappe luft ut av dekket for å få vekk steinen. Rimelig irriterende. Men det har bare skjedd en eneste gang på alle de kilometerne med grusvei jeg har kjørt. Så det er vel en stund til neste gang.
Kan godt være Suzuki synes det er stilig om de var først ute å serieprodusere et slikt nebb. Det som er synd for Suzuki i så fall , er at ingen snakker om det. Det er blitt glemt. Det som snakkes om er de som får ting til å skje , de som får ting til å selge og de som får entusiasmen og temperaturen til å stige.
Kan godt tenkes at Suzuki tenkte på det samme , ikke vet jeg. Men hos BMW var funksjonen optimalisering av luftstrømmen , som gjør at man kan bruke en mindre oljekjøler, og plassere den mindre utsatt til, noe som er en fordel ved kjøring "offroad".
En annen funksjon nebbet har, er å skjerme for vann/sølesprut som slår opp fra forhjulet, som den lave forskjermen ikke tar unna. Den lave skjermen dekker motor, mens den høye forskjermen dekker føreren og mc gener. I tillegg er den i dag utformet slik at luftstrøm også ledes bort fra sidene og fungerer som en kåpedel. Jeg skal ikke forundre meg om endel nakensykler hadde fått bedre vindbeskyttelse med et nebb montert
Jeg synes det er stilig hvis det faktisk er Suzuki som har designet noe som alle tror er kopiert fra BMW. Det er vel stort sett BMW eiere som prater om BMW.
Er ikke hele poenget med en nakensykkel at den skal være naken og ikke ha vindbeskyttekse?
Men en ting er vi faktisk enig om, Stelvioen hadde vært morro å se med er nebb. Den ser litt stutt ut der fremme
I følge denne tråden snakker jo alle om BMW og da spesielt GS modellen. BMW tror jeg nyter godt av dette også.
Ellers vet jeg faktisk ikke hva som er poenget med nakensykler jeg. Men ser at endel produsenter monterer såkalte styrekåper for å gi noe aerodynamik.
Jeg har hatt en nakensykkel men solgte den etter en sesong , en av grunnene var null vindbeskyttelse.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Stilig hvis det er Suzuki som var først ute med nebbet. Alle tror jo det var BMW som er kopiert og at de var først ute.
Jeg endte opp med å tappe luft ut av dekket for å få vekk steinen. Rimelig irriterende. Men det har bare skjedd en eneste gang på alle de kilometerne med grusvei jeg har kjørt. Så det er vel en stund til neste gang.
Kan godt være Suzuki synes det er stilig om de var først ute å serieprodusere et slikt nebb. Det som er synd for Suzuki i så fall , er at ingen snakker om det. Det er blitt glemt. Det som snakkes om er de som får ting til å skje , de som får ting til å selge og de som får entusiasmen og temperaturen til å stige.
Kan godt tenkes at Suzuki tenkte på det samme , ikke vet jeg. Men hos BMW var funksjonen optimalisering av luftstrømmen , som gjør at man kan bruke en mindre oljekjøler, og plassere den mindre utsatt til, noe som er en fordel ved kjøring "offroad".
En annen funksjon nebbet har, er å skjerme for vann/sølesprut som slår opp fra forhjulet, som den lave forskjermen ikke tar unna. Den lave skjermen dekker motor, mens den høye forskjermen dekker føreren og mc gener. I tillegg er den i dag utformet slik at luftstrøm også ledes bort fra sidene og fungerer som en kåpedel. Jeg skal ikke forundre meg om endel nakensykler hadde fått bedre vindbeskyttelse med et nebb montert
Jeg synes det er stilig hvis det faktisk er Suzuki som har designet noe som alle tror er kopiert fra BMW. Det er vel stort sett BMW eiere som prater om BMW.
Er ikke hele poenget med en nakensykkel at den skal være naken og ikke ha vindbeskyttekse?
Men en ting er vi faktisk enig om, Stelvioen hadde vært morro å se med er nebb. Den ser litt stutt ut der fremme
I følge denne tråden snakker jo alle om BMW og da spesielt GS modellen. BMW tror jeg nyter godt av dette også.
Ellers vet jeg faktisk ikke hva som er poenget med nakensykler jeg. Men ser at endel produsenter monterer såkalte styrekåper for å gi noe aerodynamik.
Jeg har hatt en nakensykkel men solgte den etter en sesong , en av grunnene var null vindbeskyttelse.
Jeg tviler på at BMW hadde vært så mye omtalt hvis det ikke var BMW eiere her inne. Det er vel helt naturlig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Ja , det nebbet , det nebbet. Lurer på om BMW ingeniørene hadde forutsett at en plastdel skulle kunne lage så mange diskusjoner og blir så kopiert som denne plastdelen.
Her en nebbete Honda og en ikke fullt så nebbete Moto Guzzi... :
Uten å være negativ , så hadde det vært utrolig artig å bare fått sett en Stelvio med et lignende nebb som en GS.
Jeg er overbevist om at i allefall jeg hadde likt det , jeg synes ellers at Stelvio er en fin konstruksjon , men den hadde blitt bedre med et nebb. Beklager , men det er min påstand.
Har du tatt for mye Juleakevitt nå da Bringisen?
Tenk å foreslå noe så dumt som å ødelegge også den beste sykkelen :-)
Statens Vegvesen holder nå på å vurdere diverse statistikker for året som har gått. Spesielt viltpåkjørsler har gitt trafikkorskere litt hodebry. Derfor anbefaler de å utrede diverse årsaksforhold før en klar konklusjon kan legges fram.
Hvis man ser på hvilke typer motorsykler som har vært innblandet i møteulykker med vilt, er det oppsiktsvekkende at BMW sin adventuremodell GS ikke har vært innblandet i slike ulykker.
Vegsjef i avd. Nord, Torbjørn Naimaik sier i en kommentar at antagelsen om at utseende spesielt og motorlyd har noe å si, også kan ende opp som en konklusjon. I de tilfeller der eiere av GS har rapportert inn til rapporteringstjenesten for veifeller har de rapportert at viltet rett og slett har rømt til skogs når de har kommet kjørende mot viltet. Den samme konklusjonen viser diverse viltkameraer landet rundt.
Som alle vet så skremmer jevn motorlyd ikke vilt i særlig grad. Dette viser seg også erfaringer med snøscootere. Derfor er det ganske oppsiktsvekkende at denne spesielle motorsykkelen skremmer vannet av vilt langs norske veier.
På vår henvendelse til samferdselsminister Ketil Solvoll-Nilsen om den foreløpige konklusjonen sier han at det er spesielt at utseende kan være årsaken til at vilt rømmer inn i skogen ved synet av den, men antyder at nebbet kan assosieres med en falk eller ørn. Uansett, dette er bare foreløbige antagelser, sier han.
Den norske representanten for BMW Motorrad sier i en kort kommentar at de vil be bedriftsledelsen sentralt å utvikle airbag til bruk på sine adventuremodeller da utseende ikke har så mye å si i mørket. Da er som kjent alle katter grå. Og som han sier, det kan jo for alt vi vet finnes svaksynt vilt som også er døve.
Og airbag tror representanten vil gjøre sykkelen mer lettsolgt. Norske middelaldrende menn i midtlivskrise er opptatt av sikkerhet og det er jo tross alt disse vi henvender oss mot når vi produserer disse syklene, avslutter han.
Victor Leeds Høgseth, Rana Blad 2013
Man må vel kunne mistenke denne skribenten eller den som har diktet dette å være noe påvirket. Kan det tenkes at dette er en slik historie som fulle jegere diskuterer før de skyter på hverandre ?
Men om det skulle være et snev av sannhet er dette uansett svært gledelig nytt for meg
Når jeg kjører bil eller motorsykkel , spesielt om natten og i skumringen , er jeg livredd for dyrepåkjørsler.
Kjører man om natten blir man ofte vitne til kjøring på grensen til grisekjøring, dyr meies ned uten tegn til anger eller årevåkenhet.
For det første med hensyn til dyrene , men også til min egen sikkerhet. Som naturelsker og livsnyter som jeg er , vil jeg gjerne slå et slag for beskyttelse av alt som lever i naturen.
Heldigvis har statens vegvesen tatt dette litt alvorlig og tester ut diverse anorndinger for å hindre dyrepåkjørsler.
Hvis jeg som kjører GS kan være en pådriver og årsak til å få ned dyrepåkjørsler er jeg svært takknemlig , og jeg har funnet ennå en fantastisk egenskap til disse flotte syklene.
Da er det jo også bra at det er en MC som selger så bra. Kanskje det blir forbud mot andre motorsykler nær naturen , så får sportsyklene holde seg til europaveiene med høye viltgjærder.
Enda en fantastisk ting med denne motorsykkelen som gjør at den blir diskutert ennå mer og selger enda bedre.
Skal ikke forundre meg om andre kopierer dette også
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:De blir vel mest omtalt, også av det faktum at de er mest solgte modell i Norge.
Godt poeng. Og så lenge de ikke tenker oss mot alle dem andre så er de også den største eiergruppen. Så det er vel helt unaturlig. Jeg gleder meg til å prøvekjøre en.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Stilig hvis det er Suzuki som var først ute med nebbet. Alle tror jo det var BMW som er kopiert og at de var først ute.
Jeg endte opp med å tappe luft ut av dekket for å få vekk steinen. Rimelig irriterende. Men det har bare skjedd en eneste gang på alle de kilometerne med grusvei jeg har kjørt. Så det er vel en stund til neste gang.
Kan godt være Suzuki synes det er stilig om de var først ute å serieprodusere et slikt nebb. Det som er synd for Suzuki i så fall , er at ingen snakker om det. Det er blitt glemt. Det som snakkes om er de som får ting til å skje , de som får ting til å selge og de som får entusiasmen og temperaturen til å stige.
Kan godt tenkes at Suzuki tenkte på det samme , ikke vet jeg. Men hos BMW var funksjonen optimalisering av luftstrømmen , som gjør at man kan bruke en mindre oljekjøler, og plassere den mindre utsatt til, noe som er en fordel ved kjøring "offroad".
En annen funksjon nebbet har, er å skjerme for vann/sølesprut som slår opp fra forhjulet, som den lave forskjermen ikke tar unna. Den lave skjermen dekker motor, mens den høye forskjermen dekker føreren og mc gener. I tillegg er den i dag utformet slik at luftstrøm også ledes bort fra sidene og fungerer som en kåpedel. Jeg skal ikke forundre meg om endel nakensykler hadde fått bedre vindbeskyttelse med et nebb montert
Jeg synes det er stilig hvis det faktisk er Suzuki som har designet noe som alle tror er kopiert fra BMW. Det er vel stort sett BMW eiere som prater om BMW.
Er ikke hele poenget med en nakensykkel at den skal være naken og ikke ha vindbeskyttekse?
Men en ting er vi faktisk enig om, Stelvioen hadde vært morro å se med er nebb. Den ser litt stutt ut der fremme
I følge denne tråden snakker jo alle om BMW og da spesielt GS modellen. BMW tror jeg nyter godt av dette også.
Ellers vet jeg faktisk ikke hva som er poenget med nakensykler jeg. Men ser at endel produsenter monterer såkalte styrekåper for å gi noe aerodynamik.
Jeg har hatt en nakensykkel men solgte den etter en sesong , en av grunnene var null vindbeskyttelse.
Jeg tviler på at BMW hadde vært så mye omtalt hvis det ikke var BMW eiere her inne. Det er vel helt naturlig.
Jeg er nok uenig igjen, det finnes flere tråder der BMW blir en målestokk selv om man ikke snakker om personene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.