Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
simpson skrev:Katana er fra en tid da japsene faktisk var innovative og nyskapende.
70-80 tallet var de helt i verdenstoppen når det gjaldt teknologi og hadde verdens beste sykler.
Men det har liksom stoppet der.
At GS har blitt laget i over 30 år sier ikke så rent lite. Det er ikke mange modeller som har samme merittliste. Gold Wing har jo blitt laget noen år, men hadde ett opphold noen år etter de la ned fabrikken i USA og før de bestemte å flytte produksjonen til Japan.
Opel Kadett ble og produsert i 30 år. Så om det er noe kvalitetsstempel vet jeg ikke.
Jo det vil jeg si , og det var vel en kamp mellom den og Golfen som produseres ennå under samme navn. Kadett navnet er blitt byttet ut med Astra. Men det var dette med at vi ikke skulle diskutere bil her da.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3521
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
Hvilke kåringer er det du henviser til, hadde vært morro å lese. Denne Taxien vår har desverre ikke vært så imponerende. Har vært endel verkstedbesøk kan man si.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
simpson skrev:Katana er fra en tid da japsene faktisk var innovative og nyskapende.
70-80 tallet var de helt i verdenstoppen når det gjaldt teknologi og hadde verdens beste sykler.
Men det har liksom stoppet der.
At GS har blitt laget i over 30 år sier ikke så rent lite. Det er ikke mange modeller som har samme merittliste. Gold Wing har jo blitt laget noen år, men hadde ett opphold noen år etter de la ned fabrikken i USA og før de bestemte å flytte produksjonen til Japan.
Opel Kadett ble og produsert i 30 år. Så om det er noe kvalitetsstempel vet jeg ikke.
Forskjellen er vel at kadett er en billig bil som mange hadde råd til, mens GS er absolutt noe av det dyrere du kan kjøpe men allikevel selger de godt i 30 år.
En annen ting er at bilmerkene bruker modellbetegnele mye lenger enn sykkelmerkene har for vane å gjøre.
Synes ikke dette var ett bra eksempel.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
Noen leser fakta som fanden leser bibelen. I følge tyske TUV så havner den beste BMW-bil først på 22 plass.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 13-2-3/309" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
Hvilke kåringer er det du henviser til, hadde vært morro å lese. Denne Taxien vår har desverre ikke vært så imponerende. Har vært endel verkstedbesøk kan man si.
At BMW ikke er bra bil er rart siden de selger som hakka møkk og er i øvre prisklsse.
Men hvorfor kjøpte du BMW hvis du synes det er en møkkabil på vinteren?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:At BMW ikke er bra bil er rart siden de selger som hakka møkk og er i øvre prisklsse.
Men hvorfor kjøpte du BMW hvis du synes det er en møkkabil på vinteren?
Rett og slett fordi noen lever i den villfarelse at det gir status. Dette syndromet ser man spesielt hos ferske kjøpere..
Det skal ikke forundre meg at det samme gjelder de som kjøper BMW motorrad..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3521
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
simpson skrev:Katana er fra en tid da japsene faktisk var innovative og nyskapende.
70-80 tallet var de helt i verdenstoppen når det gjaldt teknologi og hadde verdens beste sykler.
Men det har liksom stoppet der.
At GS har blitt laget i over 30 år sier ikke så rent lite. Det er ikke mange modeller som har samme merittliste. Gold Wing har jo blitt laget noen år, men hadde ett opphold noen år etter de la ned fabrikken i USA og før de bestemte å flytte produksjonen til Japan.
Opel Kadett ble og produsert i 30 år. Så om det er noe kvalitetsstempel vet jeg ikke.
Jo det vil jeg si , og det var vel en kamp mellom den og Golfen som produseres ennå under samme navn. Kadett navnet er blitt byttet ut med Astra. Men det var dette med at vi ikke skulle diskutere bil her da.
Hvor mange Opel Kadett og Astra har du hatt? Jeg har hatt endel av dem og mener fremdeles at det ikke er noe kvalitetsstempel at den er produsert lenge. Og golf har jeg og hatt noen av og mener det samme der. Men er lenge siden det. Siste kadett og golf jeg hadde var på nittitallet.

Synd at ikke BMW klarer å få overført litt av forspranget det har på motorsykkler til biler. Ofte på jobb i dårlig vær har jeg vurdert å hente privatbilen, for denne bmw'en kommer ikke frem.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3521
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

DrGreve skrev:
simpson skrev:At BMW ikke er bra bil er rart siden de selger som hakka møkk og er i øvre prisklsse.
Men hvorfor kjøpte du BMW hvis du synes det er en møkkabil på vinteren?
Rett og slett fordi noen lever i den villfarelse at det gir status. Dette syndromet ser man spesielt hos ferske kjøpere..
Det skal ikke forundre meg at det samme gjelder de som kjøper BMW motorrad..
Jeg har ikke kjøpt en BMW, jeg kjører en BMW taxi som en ekstrajobb. At folk kjøper bmw skjønner jeg godt for de er deilige å kjøre og ser flotte ut. Så lenge det ikke er snø eller is i nærheten.

Bmw er på syvendeplass på mest solgte biler i år, rett bak Audi. Langt bak folkswagen og Toyota. Men nå må jeg slutte med biler.
Sist redigert av JohnnyTh den 25 des 2013, 22:11, redigert 1 gang totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
Hvilke kåringer er det du henviser til, hadde vært morro å lese. Denne Taxien vår har desverre ikke vært så imponerende. Har vært endel verkstedbesøk kan man si.
Norsk kundebarometer og Autoindex. Les litt på NAF og Din side bil om du er interessert. Ellers er jo Google et fint sted å søke. Nå skulle vi vel ikke diskutere bil skulle vi ?
Eller så har vel vi fra jeg var barn og frem til for noen år siden hatt 1 Kaptein , 3 Kadetter , 1 Ascona , 2 Rekorder , 1 Omega, 2 Astraer , 2 Vectraer og 2 Corsaer. Vi har tidligere vært en skikkelig Opel familie :D Kan ikke huske vi har hatt noen problemer å snakke om , bortsett fra et eksos spjeld på Vectraen og en Airbag kontaktfeil på Corsaen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3521
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.

Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.

Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden

Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.

Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.
Hvilke kåringer er det du henviser til, hadde vært morro å lese. Denne Taxien vår har desverre ikke vært så imponerende. Har vært endel verkstedbesøk kan man si.
Norsk kundebarometer og Autoindex. Les litt på NAF og Din side bil om du er interessert. Ellers er jo Google et fint sted å søke. Nå skulle vi vel ikke diskutere bil skulle vi ?
Eller så har vel vi fra jeg var barn og frem til for noen år siden hatt 1 Kaptein , 3 Kadetter , 1 Ascona , 2 Rekorder , 1 Omega, 2 Astraer , 2 Vectraer og 2 Corsaer. Vi har tidligere vært en skikkelig Opel familie :D Kan ikke huske vi har hatt noen problemer å snakke om , bortsett fra et eksos spjeld på Vectraen og en Airbag kontaktfeil på Corsaen.
Heldig du som kan huske alle bilene dine. Det klarer nok ikke jeg. Husker endel problemer da. Jeg laget en liste for noen år siden og da passerte jeg 70 biler med smått og stort. Tøft at en av de første bilene dine var en Kaptain ( regner med det må ha vært en av de første for de sluttet jo å lage den for en god stubd siden). Ikke mange som har det som en av de første bilene, min var en Kadett.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

De fleste var nok mine foreldre sine , også Capteinen. Min første var en oransje 72' Rekord 1.9 S Berlina med sort vinyltak og sennepsgult velourinteriør :P :p
Men pokker, skal vi slutte å diskutere disse hersens bilene ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3521
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:De fleste var nok mine foreldre sine , også Capteinen. Min første var en oransje 72' Rekord 1.9 S Berlina med sort vinyltak og sennepsgult velourinteriør :P :p
Men pokker, skal vi slutte å diskutere disse hersens bilene ?
Dette var mye mer fredelig. Rekord har jeg og hatt. En C 1500 tror jeg det var, en 1900 et par 2 litere D fra 70 tallet. Og så en 2 liter E.

Ver jo litt problemer med dem da. Rust i reservehjulsbrønner og kanaler husker jeg spesielt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Suzuki katanaen ble designet av tyskere. :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

OPEL..!!!?? Nå mistet tråden siste rest av troverdighet.. :knegg :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bil...øhhh....PMS'en har de merkeligste effekter..... Kanskje noen heller kan si litt om Katanaens design, mao hvem designet den?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

ejs skrev::thumleft

Suzuki katanaen ble designet av tyskere. :knegg
Oooops......
Men det er jo så lenge siden at det betyr kanskje ikke noe lenger? :lol

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg vil ha noe konkret!
:twisted

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Huff ja , dette ble kjedelig....

Bil og Suzuki :sover

Får vel kikke litt på videoen om verdens beste sykkel , fin video i HD kvalitet. Får virkelig sett alle de flotte detaljene , fin natur og flotte steder.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Jeg vil ha noe konkret!
:twisted
Det var en reportasje i enten Bike eller MCavisa i år om Katana.
Og der sto også hele historien om sykkelen og opphavet til den og selvfølgelig navnet på prøyseren som var hjernen bak utseende.

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KrankenWagen »

Alle vet da dette??
Ikke bare Suzuki har kjøpt tjenester fra Target Design... BMW og :P :p

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Mange "morsomme" avtaler er gjort, som feks denne vedr K1600:
http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=r ... 7178,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Linken gir deg direkte nedlasting lokalt, pdf.

Link til firmaet
http://www.ricardo.com/ru-RU/Our-Market ... portation/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ZZR-Erling den 26 des 2013, 11:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KrankenWagen »

Samme mann, Hans-Georg Kasten,har da tegnet Katana 1100 og BMW R100GS Paris Dakar... :P :p

Hør hva han mener om BMWen; "to be honest – is quite ugly" ;-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

KrankenWagen skrev:Samme mann, Hans-Georg Kasten,har da tegnet Katana 1100 og BMW R100GS Paris Dakar... :P :p

Hør hva han mener om BMWen; "to be honest – is quite ugly" ;-)
Det er jo de aller fleste her på forumet enige i , men mannen skriver noe annet som er relativt viktig :

" In the late 1980s we did the BMW R100GS Paris Dakar, which – to be honest – is quite ugly. But ‘uglyness’ is the philosophy! It was the best sold BMW in the early 1990s and it is the mother of the big enduros of today. Normally, BMW does not give work outside for a complete motorcycle but we worked on smaller projects for this company."
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Og samtidig kom jeg over dette , denne GS'en har et ganske så tydelig nebb. Her ser man også tydelig luftingen som leder luften ned til oljekjøleren.

Bilde


Og her ser man hvor høyt oljekjøleren ligger , en fordel siden den er mindre utsatt for skade , men har en ulempe fordi der finne mindre kjøling.


Bilde


Som enkelt kan løses med et riktig utformet nebb.


Bilde
Sist redigert av Bringisen den 26 des 2013, 11:31, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar