MC i media / nyhetene
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Hei i natten, Dette kan skje alle. Jeg kjører Mc stort sett hver dag. Bor i Nannestad jobber i Oslo. Opplever nesten dagelig farlige situasjoner.Kjører også mye bil. Må bare si en ting HVER OPMERKSOM, ALT KAN SKJE. HA EN FIN MC-SOMMER. Har kjørt MC siden 1974.
Hilsen cb 900f -81
Hilsen cb 900f -81
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Nyttig påminnelse, så absolutt!l-k-p skrev:Hei i natten, Dette kan skje alle. Jeg kjører Mc stort sett hver dag. Bor i Nannestad jobber i Oslo. Opplever nesten dagelig farlige situasjoner.Kjører også mye bil. Må bare si en ting HVER OPMERKSOM, ALT KAN SKJE. HA EN FIN MC-SOMMER. Har kjørt MC siden 1974.
Hilsen cb 900f -81
Trist hver gang jeg leser om disse ulykkene...
Og velkommen til Forumet, l-k-p!
Hender vel at du tar deg en og annen avstikker til Hadeland, kanskje? Langs Randsfjorden, f.eks.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Hei.Jeg og naboen kjører mange veier. Forrige lørdag kjørte vi Hurdal-Lygnasæter-Gjøvik og langs Mjøsa Feiring-Minnesund. Fin tur med ett par skikkelige regnskurer. Det blir sikkert tur over R 35 til Hadeland og videre en lørdag eller søndag i det nærmeste.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Kjørt mye der selv. Fine turer, detl-k-p skrev:Hei.Jeg og naboen kjører mange veier. Forrige lørdag kjørte vi Hurdal-Lygnasæter-Gjøvik og langs Mjøsa Feiring-Minnesund. Fin tur med ett par skikkelige regnskurer. Det blir sikkert tur over R 35 til Hadeland og videre en lørdag eller søndag i det nærmeste.
Kan hende vi kan møtes på Roa en gang eller to i løpet av sesongen?
Men ikke til helga, da er det nemlig Norgestreffet i Evje
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Lane-splitting?
MC-forbikjøring i kø: - Ren risikosport
Er det ikke nettopp dette som er en av fordelene med å kjøre MC i kø?
MC-forbikjøring i kø: - Ren risikosport
Er det ikke nettopp dette som er en av fordelene med å kjøre MC i kø?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Klasiker :)
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W0VoYaBWG-8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/W0VoYaBWG-8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W0VoYaBWG-8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/W0VoYaBWG-8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Apropos fildelinga i videoen over
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 094199.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 094199.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Var jo den jeg linket i posten ovenfor...Ragnhild skrev:Apropos fildelinga i videoen over
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 094199.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Følger du ikke med...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Nei ble så imponert over at en sånn Yahama kunne brukes til fildeling
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Skulle bare mangle, sku' jeg mene! På en 'sånn' Yamaha har produsenten sørget for å samle sylindrene i en smal fin enhet og ikke breiet dem unødvendig ut til sidene...Ragnhild skrev:Nei ble så imponert over at en sånn Yahama kunne brukes til fildeling
Smal og fin i formen og lane-splitting går som en drøm
:-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Jeg syntes noen MC holder svær fart når de driver med dette jeg. Selv holder jeg køen til den stopper og da tusler jeg pent og rolig forbi i saaaaakte fart. I Oslo tunnelen er det mange som kjører mellom køene i svær fart, det tør ikke jeg.
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Jeg som alltid har trodd at det var bredden og høyden som var utslagsgivende, for de skvetter jo til sides, som om de aldri skulle gjort no anna når ørkendyret kommer mellom fileneAJ skrev:Skulle bare mangle, sku' jeg mene! På en 'sånn' Yamaha har produsenten sørget for å samle sylindrene i en smal fin enhet og ikke breiet dem unødvendig ut til sidene...Ragnhild skrev:Nei ble så imponert over at en sånn Yahama kunne brukes til fildeling
Smal og fin i formen og lane-splitting går som en drøm
:-
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Liz og Bikeport har stadig no nytt å fortelle
http://www.bikeport.no/article.php?id=788" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeport.no/article.php?id=788" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Har inntrykk av at mange i byene kjører som gærne,denne uvanen tar de også med seg på landet,der hvor det er gøy (?)
Gruer meg til at Brumunddal og Moelv blir byer ,da kommer vi til å bli mobba da..........
Gruer meg til at Brumunddal og Moelv blir byer ,da kommer vi til å bli mobba da..........
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dagens avis-utklipp (MC-relatert!)
Og der har de vel rett ? Selv føler jeg veldig sjeldent det store "behovet" for å kjøre som en gærning, antagelig fordi jeg ikke får et kick av det. Og dessuten så kan det bli veldig dyrt å kjøre fort og jeg er en gjerrigknark påstår Haus Gestapo. Jeg slutter aldri å bli forundret over hvordan enkelte neglisjerer fartsgrensene. Det hjelper nok fælt å ikke ha så mye hk også.Ragnhild skrev:Liz og Bikeport har stadig no nytt å fortelle