ZZR-Erling skrev:Jepp...da knuffa den jevnt og fint på..men Beemern går fint i et leeeengre register :-)
..mulig d var under 4000.
Det går en magisk grense på tre tusen.
Alle mine Ducer har fusket, skutt i eksosen og harket i innsuget under tre tusen.
Men jeg ligger aldri under tre uansett.
Vil si at registret går fra tre til ti tusen.
Men det er så bra moment at du ikke plages av det.
Tredjegiret går fra 40-210 kmt.
Det vet jeg ikke. Tror MTS har lavere moment enn min.
Min er nesten for brutal å kjøre hvis du ikke kjenner den. Fra 7-10000 omdreining skjer det ufattelig mye på veldig kort tid. Hjulspinn eller hjulløft i 200+ er ikke gøy hvis du ikke er forberedt.
Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
HALLO.....det der er jo den gamle GS'en og i ADV utgave Rett skal være rett...... 15 hk mindre , annen motorkarakter , tyngre og annen aerodynamikk. Testen er fra 2011.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
HALLO.....det der er jo den gamle GS'en og i ADV utgave Rett skal være rett...... 15 hk mindre , annen motorkarakter , tyngre og annen aerodynamikk. Testen er fra 2011.
Sorry, sånn går det når en skal forsøke å finne noe raskt på det store internettet.
Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.
Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!