Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av L-NA »

L-NA skrev:
Bringisen skrev:
L-NA skrev:
ZZR-Erling skrev:Rent teknisk er det lengden på "dogbones" bak som endres, og foran tar man bare beina opp i broene.
Jeg merker ingen kjøreteknisk forskjell, men jeg er ingen ekspert på det..tror det er minimal forskjell.

Bilde

Skal man først si noe om hva men egentlig mener angående tittelen i denne tråden, så fortjener vel denne sykkelen her også en plass langt oppe på liste....veeeldig langt oppe :-)
Jeg er ikke like gode på disse sport syklene lenger , så det hadde vært artig med en argumentasjon på hva som gjør den til en av verdens beste. Da har man litt å diskutere på. Den har et godt "merkenavn" , det vet jeg. GSXR låter kjent fra slutten av 80 tallet.
Må nok innrømme at det er sterkt begrenset med egne kunnskaper også, som jeg kan tilføre i denne debatten, men min noe vage argumentasjon for denne sykkelen ligger vel 50% i en særdeles respektabl historie, som startet for snart 30 år siden(GSX-R 750 i 1985), samt at den i alle disse årene har holdt seg helt i toppen når det gjelder superbike sirkuset....og så hjelper det jo på at jeg rett å slett liker den :-)

Slenger på ett argument til :-)
http://www.cycleworld.com/2011/02/07/su ... sed-bikes/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

L-NA skrev:
Bringisen skrev:
L-NA skrev:
ZZR-Erling skrev:Rent teknisk er det lengden på "dogbones" bak som endres, og foran tar man bare beina opp i broene.
Jeg merker ingen kjøreteknisk forskjell, men jeg er ingen ekspert på det..tror det er minimal forskjell.

Bilde

Skal man først si noe om hva men egentlig mener angående tittelen i denne tråden, så fortjener vel denne sykkelen her også en plass langt oppe på liste....veeeldig langt oppe :-)
Jeg er ikke like gode på disse sport syklene lenger , så det hadde vært artig med en argumentasjon på hva som gjør den til en av verdens beste. Da har man litt å diskutere på. Den har et godt "merkenavn" , det vet jeg. GSXR låter kjent fra slutten av 80 tallet.
Må nok innrømme at det er sterkt begrenset med egne kunnskaper også, som jeg kan tilføre i denne debatten, men min noe vage argumentasjon for denne sykkelen ligger vel 50% i en særdeles respektabl historie, som startet for snart 30 år siden(GSX-R 750 i 1985), samt at den i alle disse årene har holdt seg helt i toppen når det gjelder superbike sirkuset....og så hjelper det jo på at jeg rett å slett liker den :-)
Ja det er jo et viktig poeng. Selv om den ikke er sterkest lenger og ikke lettest , så har den historien og merkenavnet. Så har jeg vel lest at det skal være en av de mest komfortable i klassen. Litt bedre sittestilling kanskje enn en del av konkurrentene , sammen med R1 ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jada, vi bruker GSXR'ene til Alpesykler. 750'en var sågar i Spanina :)
Glemte å si det, men denne har også Heli Bars Trackstar, dvs litt endrede vinkler på holkene.

Vedr effekt, GSXR'ene bygger effekt temmelig tidlig...går meget godt, feks mye bedre enn 1000RR Repsol fra den tida! Den er jo dau i forhold.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Liten tvil om at GSXR er ett ikon.
Den var jo den "første" R-sykkelen. Og den var vel like vanvittig når den kom som H2 var i sin tid.
Utseende på GSX 750 R var så rått at du fikk frysninger.
Men tiden har gått og dessverre lider jo også denne sykkelen under japsenes motvilje til å ta opp kampen mot europeerne og har ikke kommet med noe som kan måle seg med de.
Den har samme status som R1 og CBR og som Bike sa nå de testet superbiker at de ville ikke ta med noen japser siden det ikke har skjedd noen utvikling de 4-5 siste årene bortsett fra Kawa som faktisk har kommet med oppgraderinger og holder tritt med tysk/italiensk dominans.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Her er jeg spent på fortsettelsen , venter i spenning på hva du babler om her :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:Liten tvil om at GSXR er ett ikon.
Den var jo den "første" R-sykkelen. Og den var vel like vanvittig når den kom som H2 var i sin tid.
Utseende på GSX 750 R var så rått at du fikk frysninger.
Men tiden har gått og dessverre lider jo også denne sykkelen under japsenes motvilje til å ta opp kampen mot europeerne og har ikke kommet med noe som kan måle seg med de.
Den har samme status som R1 og CBR og som Bike sa nå de testet superbiker at de ville ikke ta med noen japser siden det ikke har skjedd noen utvikling de 4-5 siste årene bortsett fra Kawa som faktisk har kommet med oppgraderinger og holder tritt med tysk/italiensk dominans.
Smak og behag, -samt behov og interesser endre seg med tiden, og så også når det gjelder MC. GSX'n har alltid fascinert meg, og det kanskje mest pga. at det var en slik sykkel en av de "tøffe gutta" for rundt å freste på i "hine håre dager". Men selvfølgelig,- også for den fantastiske sykkel den faktisk er. (Kona fikk en GSX 650F til Jul i år :-) sannsynligvis det nærmeste jeg noen ganger kommer til å ha noe som ligner litt på en slik sykkel :-) ) Og mine kunnskaper ang. både Superbike og GSX er som sagt sterkt begrenset. Men tiden endrer seg, og det er vel ingen hemmelighet at Italienere har vel produsert mer for min smak en noen andre de siste åra, og da er vel en av de som har imponert meg mest vert MV Agusta sine R-sykler. Selv om dette er en sykel jeg aldri kommer til å kjøpe, samt et merke med mange flotte titler, (like gamle tittler som det jeg er 60 og tidlig 70 tall). Men da er det jo særdeles hyggelig å spennende å lese om nettopp dette merket sine planer for kommende sesong når det gjelder Racing :-) 2014 Here we come :-)
http://www.cycleworld.com/2013/11/25/ws ... 2014-team/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette kan bli spennende :thumleft

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:

Bilde
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:

Bilde
Her er jeg spent på fortsettelsen , venter i spenning på hva du babler om her :P :p
Det er vel strengt tatt du som babler siden du ikke ser at det er et spørsmålstegn i en setning i min kommentar. Et slikt tegn bruker man når en ønsker svar på et spørsmål. :)
Men for å fortsette, siden det kun er pris som GS er best (dårligst) på, så fjerner vi den fra debatten "beste sykkel" og finner andre alternativer?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:
DrGreve skrev:

Bilde
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut
Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)

Bilde

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft
:mk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

GSXR'en ligger greit ann effektmessig, men noen S1000RR er den da ikke, men billig er den :knegg

2012:
Bilde

2011:
Bilde

2012:
Bilde

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

Prøv heller å finn europeiske dynomålinger!
EU har mindre restriksjoner på sykklene enn de som blir solgt i USA.
Når det gjelder sykkelen min, så har den 15hk mer her enn i USA orginalt! :prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Heisann :vs

Det er Hege her som låner Erling sin bruker - kutta min egen fordi je syntes det var too much pjatt her :-#

Men.....fikk lyst til å si noen ord nå ettersom gubben har skrevet om gsxr 1000 og lagt inn bilde av biken
min her :D

Kanskje ikke helt overraskende at jeg er enig i at Suzuki GSXR bør være med i diskusjonen i forhold hvilken MC som er den beste. Dog skal det sies at hva som oppfattes som " best " kjem an på hvem du spør og hvilke preferanser vedkommende har.

Nå er dette min tredje gixxer - av i alt 11 store MC og min konklusjon er at ingen ved siden av - ingen over :thumleft

Gleden jeg opplever nå jeg setter meg på biken og legger ut på landeveien er enorm!!
Jeg flirer rundt inni hjelmen :prop:

Hvorfor? Fordi det bare er en utrolig digg maskin - ser jo j...vlig fin ut også. :D Så mye power, så lettkjørt, svingvillig, presis og ergonomisk riktig for meg og min kropp. Elsker å dra på langturer med denna biken.....og gubben :yeyeye

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

GSXR bør absolutt være med i debatten, selv om jeg mener at de har bommet litt med hekken på Hayabusaen.
Den vakreste GSXR "of all time" er slingshot :)
slingshot.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Bilde

Svar