Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

Nei du skal ikke klage Hege!
Fin sykkel med med mye gromt utstyr.. :thumleft
Det du har av karbon, hvor er det kjøpt?
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut
Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)
:-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.
For ikke å snakke om hakk i platen når man slipper opp for argumenter ;-)

Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.

Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk :P :p

Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.

Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.

Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.

Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.

Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Så om VFR vinner på pris , må det i så fall være at den er dyrest.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Heisann :vs

Det er Hege her som låner Erling sin bruker - kutta min egen fordi je syntes det var too much pjatt her :-#
He? Bare seriøse folk og tråder her på mcsiden :knegg
Men uansett skjønner jeg at du bytta ut kawaen og kjøpte GSXR igjen.
Kanskje ikke typisk jentesykkel, men det gjør det hele bare tøffere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har jo sagt lenge at en tung ADV sykkel ikke kan være best, siden de gjør alt godt nok og ingenting best. Hvis vi trekker frem en 1200gs igjen så kan ikke den være best for en 800gs gjør jo det samme og noen ting bedre en 1200gs.
En ting kan vi ikke ta fra GS'en, det er den vanligste sykkelen å treffe langs veien. Idag vekker den ofte mindre oppmersomhet enn andre sykkeltyper.

En GSXR bør være langt opp på listen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Du må ikke prøve å endre premissene for debatten, for da blir du avslørt rimelig fort. Derfor spør jeg, hvor nevnte jeg teknikk? :)
Vi ser jo på signaturen din at det er et viktig moment for ditt sykkelvalg, men ikke tillegge meg ting jeg overhodet ikke har nevnt :lol
Forøvrig, så skal jeg verifisere din prisliste etterhvert, når jeg gidder.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut
Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)
:-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.
For ikke å snakke om hakk i platen når man slipper opp for argumenter ;-)

Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.

Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk :P :p

Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.

Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.

Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.

Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.

Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Så om VFR vinner på pris , må det i så fall være at den er dyrest.
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

Dyno av to orginale EU Spec sykkler!
(Blå)S1000RR og (rød)ZX10R
Bilde

Testen er utført av Fasbikesmag.
Her er link: http://www.fastbikesmag.com/2011/01/31/ ... -the-dyno/

Når jeg benkkjørte min i sommer klarte den 192.5hk på bakhjulet, men den har jo slip-on uten katalysator.
Sist redigert av MH434 den 27 des 2013, 17:35, redigert 1 gang totalt.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut
Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)
:-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.
For ikke å snakke om hakk i platen når man slipper opp for argumenter ;-)

Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.

Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk :P :p

Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.

Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.

Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.

Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.

Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Så om VFR vinner på pris , må det i så fall være at den er dyrest.
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.
Nå er vel ikke finn plassen du går hvis du skal bestille ny sykkel?
Tror også utvalget av ekstrautstyr er begrenset der også.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.
Nå er vel ikke finn plassen du går hvis du skal bestille ny sykkel?
Tror også utvalget av ekstrautstyr er begrenset der også.[/quote]

Hvorfor ikke det? Kan ikke se at det skulle være begrensninger på ekstrautstyr.

F.eks
http://www.finn.no/45693725" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Du må ikke prøve å endre premissene for debatten, for da blir du avslørt rimelig fort. Derfor spør jeg, hvor nevnte jeg teknikk? :)
Vi ser jo på signaturen din at det er et viktig moment for ditt sykkelvalg, men ikke tillegge meg ting jeg overhodet ikke har nevnt :lol
Forøvrig, så skal jeg verifisere din prisliste etterhvert, når jeg gidder.
Det er lett og glemme , det kan vi alle. Men det står og lese om V4 motorens fortreffelighet et par steder i tråden. Jeg antar at dette er teknikk , så avslør gjerne hvor premissene for diskusjonen er endret.

Og ja teknikk er et svært viktig moment for mitt sykkelvalg , det tror jeg at jeg aldri har lagt skjul på. Det er også en av grunnene for at jeg valgte min tredje GS.

Verifiser gjerne prislisten , den er for øvrig hentet fra Kellox og BMW Motorrad Norge. Siden min signatur er så kjedelig lesning , så er det vel ikke så interessant at jeg oppgir prisliste over min sykkel og valgt utstyr. Så vidt jeg husker så er vel priser generelt svært kjedelig lesning.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.

Bilde
Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig ut
Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)
:-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.
For ikke å snakke om hakk i platen når man slipper opp for argumenter ;-)

Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.

Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk :P :p

Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.

Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.

Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.

Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.

Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Så om VFR vinner på pris , må det i så fall være at den er dyrest.
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.
Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne kan du se hva ekstrautstyret koster ; over 40.000,- , men de gir det vekk hvis du vil ha sykkelen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;
He, he, du er ikke sann :lol
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;
He, he, du er ikke sann :lol
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
Setningen som skaper irritasjon , var faktisk ment som en setning som skulle skape irritasjon :vs Og når det er avklart , så er det også en kjensgjerning og skrevet i LØM fagene at en kampanje er et grep for å få salg.

Og det er vel ingen bombe for noen her inne at vi ser på VFR og GS med to helt forskjellige syn. Det samme er det vel heller ingen tvil om når det gjelder de pengene som det blitt en stor sak av.
Men det er jo kjempeflott for Honda at det finnes øyne som ser slik på saken , det trenger Honda.
Sist redigert av Bringisen den 27 des 2013, 18:10, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;
He, he, du er ikke sann :lol
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
GS har jo ikke engang automatgir :lol
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

KawaKjetil

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaKjetil »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;
He, he, du er ikke sann :lol
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
Overligger 2012 modell det der som de gir vekk en haug med ekstrautstyr for å bli kvitt skjiten!! Hver sin smak. Løp og kjøp :D

Svar