Fin sykkel med med mye gromt utstyr..

Det du har av karbon, hvor er det kjøpt?
:-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.DrGreve skrev:Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)jhn skrev:Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig utDrGreve skrev:Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.
Honda VFR1200 Crosstourer slår den på effekt, torque OG pris :)
He? Bare seriøse folk og tråder her på mcsidenZZR-Erling skrev:Heisann![]()
Det er Hege her som låner Erling sin bruker - kutta min egen fordi je syntes det var too much pjatt her :-#
Du må ikke prøve å endre premissene for debatten, for da blir du avslørt rimelig fort. Derfor spør jeg, hvor nevnte jeg teknikk? :)Bringisen skrev:Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.Bringisen skrev::-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.DrGreve skrev:Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)jhn skrev:Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig utDrGreve skrev:Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
BMW og Triumph begynner best med godt moment også under 4000 rpm. Men har minst effekt på topp. Veldig jevne alle sammen.
For ikke å snakke om hakk i platen når man slipper opp for argumenter![]()
Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.
Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk![]()
![]()
Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.
Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.
Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.
Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Så om VFR vinner på pris , må det i så fall være at den er dyrest.
Nå er vel ikke finn plassen du går hvis du skal bestille ny sykkel?JohnnyTh skrev:Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.Bringisen skrev::-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.DrGreve skrev:Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)jhn skrev:Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig utDrGreve skrev:Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
Det er dessuten virkelig vanskelig å vite når subjektive meninger skal få "lov" å uttales eller ikke.
Men hvis vi nå skal diskutere harde fakta , så vil jeg driste meg til i alle fall å gjøre et forsøk![]()
![]()
Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Jeg har forsøkt å finne noen sammenligningstester der VFR 1200 C er med , men finner lite. Det er derfor vanskelig å sammenligne effekt/kraft kurver med de andre som er vist i grafene over her. Jeg regner med at det er fordi den ikke helt strekker til eller fordi den ikke er spennende nok. Honda gjør vel hva de kan med noen krampaktige forsøk ved å hive på den en "automatgir". Sikkert spennende for noen det også.
Hvis vi ser på kalde fakta så kan man lese i denne tråden og de fleste steder på nett at VFR 1200 C har 129hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 126Nm v/6500 rpm.
Siden det her er dratt frem GS som sammenligning har den 125hk v/7750 rpm og har et dreiemoment på 125Nm v/6500 rpm.
Som det antydes her så slår VFR'en, GS'en med 4 hk og 1 Nm ved samme turtall hvis vi ser på kalde fakta. Men ser man på kurvene i grafene over er det slett ikke sikkert at det er avgjørende selv om man har mer effekt eller dreiemoment tilgjengelig på papiret.
Når man i tillegg ser på hvilken flodhest VFR'en er med sine 275 kg mot GS'en sine 238 kg (fully loaded) så kan man jo se at VFR virkelig trenger de 4 hk og den ene Nm mer enn GS.
Ser man på pris , som det antydes at VFR er bedre på så kan man se i prislisten fra 2013 at en standard VFR 1200C koster 229.990,- Veskesett koster 13989,- , toppboks 7413,-.hovedstøtte 2170,- og tankpad 395,-. VFR er en enkel sykkel slik at utstyrslisten ser ut til å stoppe der.
En R1200GS koster 228.925,- (230.300,- i 2014) Veskesett koster 8600,- toppboks 4000,- , hovedstøtte er std , tankpad er std. Dessuten kan man i forskjell fra VFR får så mye utstyr man bare kan drømme om. Største utstyrspakke koster ca 17000,- Hvis noen er interessert kan jeg selvfølgelig liste opp hva man får her.
Nå er vel ikke finn plassen du går hvis du skal bestille ny sykkel?simpson skrev:
Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.
Det er lett og glemme , det kan vi alle. Men det står og lese om V4 motorens fortreffelighet et par steder i tråden. Jeg antar at dette er teknikk , så avslør gjerne hvor premissene for diskusjonen er endret.DrGreve skrev:Du må ikke prøve å endre premissene for debatten, for da blir du avslørt rimelig fort. Derfor spør jeg, hvor nevnte jeg teknikk? :)Bringisen skrev:Det nevnes igjen at denne Honda VFR 1200 Cossoveren slår det meste i både teknikk , effekt , dreiemoment og pris.
Vi ser jo på signaturen din at det er et viktig moment for ditt sykkelvalg, men ikke tillegge meg ting jeg overhodet ikke har nevnt
Forøvrig, så skal jeg verifisere din prisliste etterhvert, når jeg gidder.
Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :JohnnyTh skrev:Hvor får du de prisene fra? De ligner ikke veldig på det jeg finner på Finn.Bringisen skrev::-)å Jeg skal ikke forundre meg om navnet Bringisen har blitt nevnt flere ganger enn navet GS i denne tråden.DrGreve skrev:Tja, hvis man ikke skal diskutere harde fakta, men den opplevde kvaliteten, burde vi ikke da eksludere eierne fra å mene noe(subjektive oppfatninger)? Ikke for det, bringisen har jo ikke prøvd den enda :)jhn skrev:Er det hk, Nm og kr som definerer verdens beste sykkel? Det høres ikke riktig utDrGreve skrev:Slik jeg ser det, så kan man avskrive GS som verdens beste sykkel. Den er jo slått av sykler det er naturlig å sammenligne med. Det eneste GS slår de andre på er vel prisen?Bringisen skrev:Her er en sammenligning , litt dårlig , men tatt med mobil rett utfra Bike bladet. Dette er Bike sine egne målinger da og alle effekter er målt på bakhjulet.
![]()
He, he, du er ikke sannBringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;
Setningen som skaper irritasjon , var faktisk ment som en setning som skulle skape irritasjonDrGreve skrev:He, he, du er ikke sannBringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
GS har jo ikke engang automatgirDrGreve skrev:He, he, du er ikke sannBringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45454828" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Så når man av en eller annen årsak får oppgraderingspakker med på kjøpet, så er det for å bli kvitt skjiten?
Slik jeg ser det, så får man langt mer for pengene når man velger en Crosstourer sammenlignet med din GS til 277 tusen kroner.
I tillegg får man en momentsterk V-4 som går silkemykt i alle turtallsområder og det uten vibrasjoner, what so ever.
I mine øyne er en VFR1200 Crosstourer et langt bedre kjøp og dermed et hestehode foran din GS :)
Overligger 2012 modell det der som de gir vekk en haug med ekstrautstyr for å bli kvitt skjiten!! Hver sin smak. Løp og kjøpDrGreve skrev:He, he, du er ikke sannBringisen skrev:Nei på finn.no regner jeg ikke med at du finner det. Jeg fant dem enklest hos importøren. Honda = Kellox og BMW = BMW Motorrad Norge. De har vel de mest riktige veiledende priser. BMW er sjelden på tilbud , men Honda kan man kanskje til stadighet finne kampanjepriser på hos enkelte forhandlere. Som her på finn.no Her gir de deg det meste gratis for å få solgt disse syklene :