Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev: Så sosiale antenner kan jeg ikke se skal være relativt i denne tråden.:D
Sosiale anyenner bør være relevant selv on det diskuteres på et nett forum
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Setningen som skaper irritasjon , var faktisk ment som en setning som skulle skape irritasjon :vs Og når det er avklart , så er det også en kjensgjerning og skrevet i LØM fagene at en kampanje er et grep for å få salg.

Og det er vel ingen bombe for noen her inne at vi ser på VFR og GS med to helt forskjellige syn. Det samme er det vel heller ingen tvil om når det gjelder de pengene som det blitt en stor sak av.
Men det er jo kjempeflott for Honda at det finnes øyne som ser slik på saken , det trenger Honda.
Bare slik at det ikke oppstår noen misforståelser, det er lite som irriterer meg til daglig, og ingenting av det som har blitt skrevet i denne tråden hittil har gitt meg et snev av irrita
sjon :)
Dette er en pms-tråd og ingenting annet :-)å
Akkurat , en PMS tråd, og i PMS tider så irriterer den minste ting. Det er jo helt åpenbart i denne tråden. Hvis det vi er vitne til ikke er irritasjon , så blir det i allefall oppfattet slik.
Det skal du ha. Du gjør så godt du kan:) rart hvis ikke norn blir irritert når man rakker ned på alle andre merker.
Det vil forundre meg sterkt om du kan bevise at noen sykler er rakket mer ned på med usaklige påstander enn GS i denne tråden.
Det snakkes til stadighet at GS eierne rakker ned på andres sykler , det virker meget merkelig om det vil si å rakke ned på andres sykler å påstå at vår egen sykkel er fantastisk.
Da undertegnede dristet seg til å beskrive min skuffelse over utviklingen til Japanske produsenter , fikk undertegnede virkelig vreden mot seg.
På den andre siden kan andre utsagn bli friskmeldt fordi negativiteten da går ut over en GS.
Undertegnede antok at man er likestilte på dette forumet uansett hvilken sykkel eller sykkeltyper man kjører, men dette er tydeligvis langt fra sannheten. Derfor blir slike tråder som dette ekstra morsomme.
Jeg kan ikke huske du har sagt noe posetivt om noe annet en GS. Kun negativt. Men jeg husker sikkert ikke riktig.
Jeg har heller ikke inntrykk av at du synes man er likestilt uansett hvilken sykkeltype :-k

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Hvordan er veltebøylene festet på 1200 gs? Har sett bilder av den dårlige løsningen på F800gs der veltebøylen er festet i motorblokka og faktisk har skadet motorblokken ved velt. Regner med BMW har funnet en bedre løsning.

En av de store fordelene med en ADV er i mine øyner at man kan henge på veltebøyler og div ekstrautstyr uten at det ødelegger utseendet.
Jeg vet ikke om det er de originale BMW bøylene du mener eller en av de 20 tredjepartsleverandørene.

Jeg hadde de originale veltebøylene til min F800GS fordi jeg synes de var de desidert peneste.
Jeg har også sett svært mange velt med disse veltebøylene uten at jeg har sett skader. Så jeg regner med det er uorginale bøylen du har sett.
Disse syklene blir ofte svært tøft behandlet så det er viktig at slike ting er riktig konstruert.
På min nye GS har jeg også valgt BMW sine originale motorbøyler siden de etter min mening passer sykkelen bedre enn noen av tredjepartsleverandørene.
Men jeg har også bestilt Touratech sin øvre veltebøyle fordi det etter min mening gjør sykkelen enda tøffere enn den er. (Noen vil nok irettesette meg her å si "enda styggere") :P :p
Valgte her Touratech sin fordi legeringen på metallet har lik farge og bøylene har lik dimensjon. Touratech har også fester til bøylene slik at de originale BMW LED ekstralyktene kan flyttes ned på bøylen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Setningen som skaper irritasjon , var faktisk ment som en setning som skulle skape irritasjon :vs Og når det er avklart , så er det også en kjensgjerning og skrevet i LØM fagene at en kampanje er et grep for å få salg.

Og det er vel ingen bombe for noen her inne at vi ser på VFR og GS med to helt forskjellige syn. Det samme er det vel heller ingen tvil om når det gjelder de pengene som det blitt en stor sak av.
Men det er jo kjempeflott for Honda at det finnes øyne som ser slik på saken , det trenger Honda.
Bare slik at det ikke oppstår noen misforståelser, det er lite som irriterer meg til daglig, og ingenting av det som har blitt skrevet i denne tråden hittil har gitt meg et snev av irritasjon :)
Akkurat , en PMS tråd, og i PMS tider så irriterer den minste ting. Det er jo helt åpenbart i denne tråden. Hvis det vi er vitne til ikke er irritasjon , så blir det i allefall oppfattet slik.
Da anbefaler jeg deg også å sjekke om det er mulig å kjøpe mer ekstrautstyr til jernhesten din og sosiale antenner ville passe godt i signaturen din :lol
Bare for å klargjøre, når jeg legger inn et emoticon som dette, :) så er det ment som et signal om at jeg skriver med et glimt i øyet :)
Å kjøpe ekstrautstyr til en GS er noe av det letteste man kan gjøre , det finnes et utall av produsenter som gjerne vi ha en bit av kaken. Så ekstrautstyr til en GS kan man finne i evigheter , enda en fantastisk ting med denne sykkelen.
Jeg kan ikke forstå hvordan mine sosiale antenner og signatur kan bli et tema i denne tråden. Jeg bor i Norges nest største by , har en relativt stor familie , en jobb og er aktivt med i flere foreninger både når det gjelder motorsykkel , fotografering , friluftsliv og rødekors. Så sosiale antenner kan jeg ikke se skal være relativt i denne tråden.
Når det gjelder emoticon som blir lagt inn i dine innlegg så er det med respekt å melde ikke lett å forstå seg på. Slik jeg kan se det så finnes det vel ca 50 stk av denne type. :lol igjennom hele tråden. Om de betyr et "et glimt i øyet" så må det innså fall være lynglimt :D
Jeg skal la deg få siste ordet ang. hva som misforståes og hvem som misforstår, siden det ikke bringer diskusjonen videre og er lite konstruktiv :)
En overligger av BMW GS koster 145 store, mens en Honda koster 130 tusen. I tillegg er det mere moment og mere hester i sistnevnte. Og vi snakker om en BMW GS som kun gjør de kvinnelige påsitterne våt i buksa, hvis du ikke rister inkontinens på deg, mot en Honda som går silkemykt over hele registeret og med ganske lineær momentkurve.
Derfor er VFR1200 en bedre kandidat til beste sykkel :)
Men en ADV type sykkel kan ikke være beste sykkel :)

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev: Så sosiale antenner kan jeg ikke se skal være relativt i denne tråden.:D
Sosiale anyenner bør være relevant selv on det diskuteres på et nett forum
Men er det et tema som kan diskuteres i denne tråden. På VG forumet kan nok sikkert noen finne det interessant , men sikkert ikke her. I så fall bør det opprettes en egen tråd.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

JohnnyTh skrev:Men en ADV type sykkel kan ikke være beste sykkel :)
Nei, men VFR1200 Crosstourer er et bedre valg sammenlignet med en GS hvis man absolutt må ha en slik adventuresykkel.
Ikke at jeg skjønner hvorfor :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:

Bare slik at det ikke oppstår noen misforståelser, det er lite som irriterer meg til daglig, og ingenting av det som har blitt skrevet i denne tråden hittil har gitt meg et snev av irrita
sjon :)
Det skal du ha. Du gjør så godt du kan:) rart hvis ikke norn blir irritert når man rakker ned på alle andre merker.
Det vil forundre meg sterkt om du kan bevise at noen sykler er rakket mer ned på med usaklige påstander enn GS i denne tråden.
Det snakkes til stadighet at GS eierne rakker ned på andres sykler , det virker meget merkelig om det vil si å rakke ned på andres sykler å påstå at vår egen sykkel er fantastisk.
Da undertegnede dristet seg til å beskrive min skuffelse over utviklingen til Japanske produsenter , fikk undertegnede virkelig vreden mot seg.
På den andre siden kan andre utsagn bli friskmeldt fordi negativiteten da går ut over en GS.
Undertegnede antok at man er likestilte på dette forumet uansett hvilken sykkel eller sykkeltyper man kjører, men dette er tydeligvis langt fra sannheten. Derfor blir slike tråder som dette ekstra morsomme.
Jeg kan ikke huske du har sagt noe posetivt om noe annet en GS. Kun negativt. Men jeg husker sikkert ikke riktig.
Jeg har heller ikke inntrykk av at du synes man er likestilt uansett hvilken sykkeltype :-k
Hvis man ikke husker så bør man være forsiktig med å uttale seg ;-)
Jeg har nok snakket pent om både Ducati , MotoGuzzi , Harley Davidson og andre BMW'er. Dette fordi der finnes sykler jeg liker godt. Jeg har nok også snakket positivt om en japsesykkel. Kawasaki er en sykkel jeg har hatt flere av før og som jeg har gode minner fra.
Ellers synes jeg du skal utdype din siste setning fordi jeg synes det er litt alvorlig. Her bør jeg virkelig bli satt på plass hvis du føler at jeg ikke likestiller deg som person.
Jeg mistenker at du har hengt deg opp i det forhatte innlegget der jeg sier noe om japsesykler og eierne. Er nok enig i at akkurat den setningen kunne vært unngått , men ofte så sier man ting rett ut i en slik PMS tråd. Det har jeg jo selv fått merke. Og som alle er enige i så skal man jo ikke ta alt som sies i en slik tråd seriøst. Det gjør i allefall ikke jeg.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Hvordan er veltebøylene festet på 1200 gs? Har sett bilder av den dårlige løsningen på F800gs der veltebøylen er festet i motorblokka og faktisk har skadet motorblokken ved velt. Regner med BMW har funnet en bedre løsning.

En av de store fordelene med en ADV er i mine øyner at man kan henge på veltebøyler og div ekstrautstyr uten at det ødelegger utseendet.
Jeg vet ikke om det er de originale BMW bøylene du mener eller en av de 20 tredjepartsleverandørene.

Jeg hadde de originale veltebøylene til min F800GS fordi jeg synes de var de desidert peneste.
Jeg har også sett svært mange velt med disse veltebøylene uten at jeg har sett skader. Så jeg regner med det er uorginale bøylen du har sett.
Disse syklene blir ofte svært tøft behandlet så det er viktig at slike ting er riktig konstruert.
På min nye GS har jeg også valgt BMW sine originale motorbøyler siden de etter min mening passer sykkelen bedre enn noen av tredjepartsleverandørene.
Men jeg har også bestilt Touratech sin øvre veltebøyle fordi det etter min mening gjør sykkelen enda tøffere enn den er. (Noen vil nok irettesette meg her å si "enda styggere") :P :p
Valgte her Touratech sin fordi legeringen på metallet har lik farge og bøylene har lik dimensjon. Touratech har også fester til bøylene slik at de originale BMW LED ekstralyktene kan flyttes ned på bøylen.
Fra tråden Radioman rides the world http://advrider.com/forums/showthread.p ... 4&page=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Han sier de var Altrider engine bars men festet på samme måten som BMW sine. Hvis du leser hans tråd så vil du se flere har opplevd det samme. Mulig du har hatt en annen årsmodell hvis dine var anderledes.
Uansett har sikkert BMW lært av denne konstruksjonssvakheten og forbedret det.
Det å feste en veltebøyle i aluminium motorblokk er nok ikke det smarteste de har gjort.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev: Ellers synes jeg du skal utdype din siste setning fordi jeg synes det er litt alvorlig. Her bør jeg virkelig bli satt på plass hvis du føler at jeg ikke likestiller deg som person.
Jeg mistenker at du har hengt deg opp i det forhatte innlegget der jeg sier noe om japsesykler og eierne. Er nok enig i at akkurat den setningen kunne vært unngått , men ofte så sier man ting rett ut i en slik PMS tråd. Det har jeg jo selv fått merke. Og som alle er enige i så skal man jo ikke ta alt som sies i en slik tråd seriøst. Det gjør i allefall ikke jeg.
Tror ikke jeg skal utdype dette mer for da måtte jeg satt meg ned og lest hele tråden igjen. Men selvsagt sitter jeg med inntrykket at du er nedlatende ovenfor oss andre sarte sjeler som ikke har skjønt det du har. Tror ikke vi skal rippe mer i det.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:

Fra tråden Radioman rides the world http://advrider.com/forums/showthread.p ... 4&page=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Han sier de var Altrider engine bars men festet på samme måten som BMW sine. Hvis du leser hans tråd så vil du se flere har opplevd det samme. Mulig du har hatt en annen årsmodell hvis dine var anderledes.
Uansett har sikkert BMW lært av denne konstruksjonssvakheten og forbedret det.
Det å feste en veltebøyle i aluminium motorblokk er nok ikke det smarteste de har gjort.
Dette har jeg ikke hørt om , og jeg vet heller ikke om dette gjelder de originale bøylene også. Jeg mener å huske at de var feste slik at en bøying ikke skal kunne skje. Mulig jeg tar feil.
Tror ikke det er noen forskjell på årsmodellene når det gjelder F800GS.
Har sett mye rart blandt disse syklene og hvordan de blir behandlet , så å uttale meg om denne saken regner jeg med at du ikke forlanger.
Men merkelig var det og det viser i allefall at det er viktig å bruke originalt ekstrautstyr. Da er det lettere å få dekket slike skader som dette i alle fall.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev: Ellers synes jeg du skal utdype din siste setning fordi jeg synes det er litt alvorlig. Her bør jeg virkelig bli satt på plass hvis du føler at jeg ikke likestiller deg som person.
Tror ikke jeg skal utdype dette mer for da måtte jeg satt meg ned og lest hele tråden igjen. Men selvsagt sitter jeg med inntrykket at du er nedlatende ovenfor oss andre sarte sjeler som ikke har skjønt det du har. Tror ikke vi skal rippe mer i det.
Jeg synes du skulle gjort det , og det mener jeg av den grunnen at det er lett å danne seg et bilde ut fra en spesiell uttalelse. Det er dessuten ikke jeg som ripper opp i det.
Selv føler jeg at jeg selv er blitt en hakkekylling og er blitt svært nedtalende behandlet. Men jeg klager ikke fordi jeg legger opp til det selv ved å være aktiv, og ha en litt annen synsvinkel en det som er forventet.
Jeg synes også det er synd at det er blitt så mye diskusjon rundt meg og personene som velger GS eller ADV sykler, og mindre rundt hvorfor en sykkel er verdens beste.
Etter oppfordring har jeg siden innlegg 1025 forsøkt å unngå det , men jeg må stadig vekk diskutere Bringisen og får sjelden høre noe om trådens tema. Det var et lysglimt da GSXR'en ble nevnt , men det varte dessverre ikke så lenge.

Hvis flertallet mener at Bringisen skal holde seg borte fra denne tråden fordi han mener ganske så hardnakket at en R1200GS LC er verdens beste sykkel , så vil jeg gjerne ha klar tale istedet for sutring.
Da skal jeg holde meg borte fra denne tråden :thumleft
Sist redigert av Bringisen den 27 des 2013, 20:14, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Det er nå blitt moro å se hvordan Bringisen forherligger GS og BMW..

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev: Men en ADV type sykkel kan ikke være beste sykkel :)

Hvorfor ikke?
Det er ikke noen annen sykkeltype som jeg kommer på som gjør tingene bedre.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Jeg synes du skulle gjort det , og det mener jeg av den grunnen at det er lett å danne seg et bilde ut fra en spesiell uttalelse. Det er dessuten ikke jeg som ripper opp i det.
Selv føler jeg at jeg selv er blitt en hakkekylling og er blitt svært nedtalende behandlet. Men jeg klager ikke fordi jeg legger opp til det selv ved å være aktiv, og ha en litt annen synsvinkel en det som er forventet.
Jeg synes også det er synd at det er blitt så mye diskusjon rundt meg og personene som velger GS eller ADV sykler, og mindre rundt hvorfor en sykkel er verdens beste.
Etter oppfordring har jeg siden innlegg 1025 forsøkt å unngå det , men jeg må stadig vekk diskutere Bringisen og får sjelden høre noe om trådens tema. Det var et lysglimt da GSXR'en ble nevnt , men det varte dessverre ikke så lenge.

Hvis flertallet mener at Bringisen skal holde seg borte fra denne tråden fordi han mener ganske så hardnakket at en R1200GS LC er verdens beste sykkel , så vil jeg gjerne ha klar tale istedet for sutring.
Det er vel ingen som gjør denne tråden mer underholdene enn deg.
Og bare fortsett å prat om GS :thumleft

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:

Det er vel ingen som gjør denne tråden mer underholdene enn deg.
Og bare fortsett å prat om GS :thumleft
Takk for det.
Jeg hadde jo virkelig trodd at mcsiden skulle være et forum der entusiastiske , oppriktige , engasjerte og lykkelige motorsyklister kunne få utrykke seg verbalt om sine egne preferanser. Selv om disse ikke alltid faller i god jord hos alle.
Jeg håper det ikke skal bli et forum der man blir diskutert som person når det verbale blir for sterk kost. Jeg vet at det er lett å gå i fellen , jeg ble selv arrestert for å ha blitt med på en slik karusell. Forsøkte å gjøre noe med det i mitt innlegg nr. 1025 i denne tråden.
Jeg er engasjert når det gjelder flere ting , en av dem motorsykkel. Og jeg synes det er befriende å sitte foran skjermen når det er full storm og regn, å diskutere på et forum noe jeg brenner for.
For noen er dette kanskje sterk kost når det attpåtil gjelder GS og BMW.

Men jeg synes slike tråder som dette er mer interessant enn å diskutere hva man hadde til middag , eller hva man hører på akkurat nå , osv. Sikkert koselig men ikke engasjerende.
Jeg håper at det er liv laga for slike tråder som dette også i fremtiden. Vi må passe oss for at ikke mcsiden blir et flowerpower forum , der bare nikkedukker diskuterer og er helt enige med hverandre.
Vi er alle forskjellige individer som mener de merkeligste ting , men vi må la disse individene få fortelle om sitt engasjement selv om vi ikke er enig. Så lenge engasjementet blir fortalt med en dose argumentasjon og dokumentasjon så er det vel bare flott. Kanskje vi lærer noe av det. :-)å

Svar