Bergen skrev:Ca 5-10 aktive debattanter i denne tråden. Tror ikke det er nok til å kåre beste sykkel Men god pms underholdning da!
Var gira på en Ducati Diavel. Men så fant jeg et Duc forum. Har ikke lyst på nå:)
Så jakten fortsetter for min del...
Sent from my SM-T310 using Tapatalk
Huff høres ikke bra ut Du var jo skikkelig giret på den Djevelen. Ikke sikkert alt som står i disse forumene er representativt med flertallet av syklene da ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
simpson skrev:Men det har vært mange debattanter som ikke har vært like opptatt av å mene hva de mener er best men har hvert flinke til å si hva de ikke mener er best.
Det er vel ganske naturlig ... det er jo ganske lett å mene at de syklene man har prøvd, og kanskje funnet noe som trekker ned, ikke er den beste. Har man f.eks prøvd 10 sykler, så er jo det et ganske tynt grunnlag til å kåre "verdens beste"
Jeg har aldri satt mine bein i en GS men mener at alle de andre som har gjort det vet bedre enn meg.
Men det er jo noen som mener og har sagt at GS ikke er best på noe, som ikke har kommet med noen sykkel som er bedre på alt eller som har kommet med forslag til noe annet alternativ.
Bergen skrev:Ca 5-10 aktive debattanter i denne tråden. Tror ikke det er nok til å kåre beste sykkel Men god pms underholdning da!
Var gira på en Ducati Diavel. Men så fant jeg et Duc forum. Har ikke lyst på nå:)
Selvfølgelig er det pms tråd hvor alle kan tømme seg, men det er mange som leser GS tråder og sier de ikke vil ha GS. Og mange som leser duc forum og ikke vil ha duc.
Sånn er det.
Men jeg synes dette har blitt den beste pms tråden i år, i fjor var det ett eller annet om adv.
Ja, for all del. Her er bare å kjøre på Helt klart beste pms tråden så langt!
For min del er planen å selge sykkelen fordi jeg har så sjukt lyst på noe nytt og spennende. Og noe helt annet enn GSA og ADV. Ikke at jeg ikke liker den, men har en jobb nå som gjør at 10 tusen+ km i året kanskje ikke er oppnåelig. Da er det bedre at GS'n får nytt hjem og jeg nytt leketøy
Å lese forumtråder har jeg erfart kan være nyttig før handel...
Det jeg da ser etter er brukererfaringer og gjentagende feil. Så er det viktig å lese mellom linjene. Finner ut mye da på kort tid.
simpson skrev:Jeg vil trolig ikke bli GS eier i nærmeste fremtid men kan vanskelig se noen andre sykler som er like allsidig, gjør det den gjør like godt, har like utprøvd motokonsktruksjon, like god teknikk og elektronikk osv.
At mange GS eiere er eldre herrer som ikke noen sinne vil kjøre på annet enn asfalt gjør den ikke til en dårlig sykkel.
Det sier vel litt om pris og status, eldre folk har ofte bedre økonomi og endelig skal de leve ut drømmen.
Slik jeg leser diverse forum så kan det se ut som om at dritten de selger på Jula går langt over BMW i kvalitet når det kommer til elektronikk
Men hva mener du kan kalles beste sykkel da?
Ikke bare si V4 for den er jo blitt avkledd ganske bra i denne tråden
VFR800, uten tvil. Journalister verden rundt har lovprist denne i en årrekke og har ikke gjengangerfeil. Den kan brukes som høyhastighetstog på autobanen like overbevisende som på svingete veier. Og føler du for en trackday, så takler den også det glimrende.
Motoren har jevn momentkurve, går silkemykt i hele turtallsregisteret og du slipper å putte plugger i ørene før du starter.
Høy annenhåndsverdi sammenlignet med de fleste andre sykler på markedet. Og VG kåret den til beste bruktkjøp av alle de som de vurderte i 2012.
Og en flott linjeføring og design.
Se der ja Jeg er faktisk enig i at det burde være en kandidat slik du ser på det. Men i følge PMS tråden i fjor har den alt for lite kubikk og for liten effekt.
Hadde jeg vært halvparten så gammel skulle jeg tildels sagt meg enig i det, men i min alder er det mer enn nok guffe i en VFR800 :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Hva med den nye KTM 1290 Superduke? Aprilia Tuono V4R? Nye Z1000? Nye S1000R?
Triumph Triple?
Tuono'n er en vass maskin! Den med best ytelser og tøffest lyd(subjektivt)
Superduke'n blir vel kanskje enda hvassere ytelses messig, men er såpass ny at en finner lite ang kjøreegenskaper ...osv
Z1000 og S1000R er jo også nye, så er tidlig med noe konklusjon der!
Skal aldri kjøpe noe annet, kvalitet kvalitet kvalitet
Det må du utdype.
Eneste kawa som kan måle seg er zx10
Alt annet er langt bak i rekken.
Uansett sykkeltype så vil en europeer ha bedre odds.
Den konklusjonen er vel ikke basert på fakta?
Hvis vi holder RR utenfor, har vel kawasaki mange gode sykler som ikke er noe dårligere enn noe annet?!
Bare fordi europeerne klasser på masse gimmikk, så gjør det ikke sykklene bedre av den grunn!
Z1000 feks har en veldig god motor som er bygget for streetfighter konseptet, altså ikke en motor som er tatt rett ifra RR'n og bytta innsug og med en annen mapping..
Motoren er konstruert mer for power nede i registeret, noe som mange liker på en gatesykkel.
For meg er ikke nødvendigvis det bedre, men for mange andre kanskje?
Så har de vel kanskje den beste sportstoureren? ZZR1400
MH434 skrev:
Oi.. Nå klarte ikke jeg holde kjeft igjen. ZZR er nok den beste SPORTtoureren, men GTR er The Grand Tourer og den beste sportTOUREREN til Kawasaki
Mer oppreist kjørestilling, bedre bagasjeløsning, kardang, justerbar vindskjerm, bedre lys(tror jeg, har ikke kjørt ZZR i mørket) og en motor som er tunet mer turvennlig gjør GTR til en bedre tourer.
Men så gpr jo ZZR som om styggen sjøl er etter den.
ZZR eiere mener gjerne en GTR er en tourer og ikke en sporttourer, GTR eiere er ikke enige
Jeg hadde mest lyst på en ZZR men så oppdaget jeg at jeg hadde blitt gammel og ryggen var ikke så sportslig lengre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Det må du utdype.
Hvis vi holder RR utenfor, har vel kawasaki mange gode sykler som ikke er noe dårligere enn noe annet?!
Bare fordi europeerne klasser på masse gimmikk, så gjør det ikke sykklene bedre av den grunn!
Z1000 feks har en veldig god motor som er bygget for streetfighter konseptet, altså ikke en motor som er tatt rett ifra RR'n og bytta innsug og med en annen mapping..
Motoren er konstruert mer for power nede i registeret, noe som mange liker på en gatesykkel.
Neida, kawa er ikke dårligere enn noe annet, men heller mer enn noe annet heller, hvis vi holder RR utenom.
De har gode motorer og bra kvalitete, men de er på de jevne japsenovået som de andre.
Zzr 1400 og Busa er vel de to eneste i en klasse som kun eksisterer for de to?
tommen30 skrev:jeg har sett den hos mc partner men ikke kjørt den.. sort med grønne flames hvis du skjønner hva jeg mener
den store kåpa, 200 hp osv. Aldri testa så heavy bike
Jeg har ikke kjørt ZZR1400 mye, men GTR som er enda tyngre har jeg litt erfaring med. For meg som kun har hatt eldre sykkler så oppleves den som lettkjørt. Vekten forsvinner når man er i gang.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Det må du utdype.
Neida, kawa er ikke dårligere enn noe annet, men heller mer enn noe annet heller, hvis vi holder RR utenom.
De har gode motorer og bra kvalitete, men de er på de jevne japsenovået som de andre.
Zzr 1400 og Busa er vel de to eneste i en klasse som kun eksisterer for de to?
Hvis man tenker kun effekt og toppfart er det kanskje sant. Men det er en sykkel til som er med i den klassen. Etter som jeg har lest så har den vunnet en del tester med disse to syklene. Bedre total egenskaper.
Å nei , slapp av folkens , jeg tenker ikke på GS
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.