Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

tommen30 skrev:Det baserer på opplevelse.

z1000 2014 er å dra den for langt, in my opinion.

jeg kjører z800 sort

z750 2006 modell = den beste z kawa
Hvor mange sykler har du kjørt?
Dette er vanlig påstander fra folk uten erfaring med andre sykler.
Du må få litt mer erfaring , ser med en gang at du er en unggutt med mye vilje og lite bagasje.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

Den beste sykkelen er kawasaki Z 1000.
Som BMW tviholdt på støtstangmotoren i gjennom flere årtier ble z 1000 laget med samme motor som originalen, Z1 900 i nesten 30 år.
Og om BMW GS er god på allroundegenskaper, er Z1000 like god.
2 ventiler pr cylinder og lufkjøling var nok til utallige seire i Superbike-racing, dragracing, bakkeløp og faktisk også godt nok for hverdagskjørere verden over.
At den også fremdeles blir brukt av politi verden sier litt om kvaliteten.

Denne sykkelen hadde krysset flere kontinenter lenge før den første GSen trillet ut fra de mørke skogene i Bayern.
Hvor mange motorsyklister krysser egentlig kontinentene ?
thCAT5XC24.jpg
th.jpg
Når kawasaki gjør noe, gjør de det skikkelig fra første stund, derfor varer en modell leenge, de trenger ikke å oppdatere modellene hvert år for å henge med.
Så den nye Z 1000 vil vi se i mange år fremover.
thCA2LP729.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:Og om BMW GS er god på allroundegenskaper, er Z1000 like god.
2 ventiler pr cylinder og lufkjøling var nok til utallige seire i Superbike-racing, dragracing, bakkeløp og faktisk også godt nok for hverdagskjørere verden over.
At den også fremdeles blir brukt av politi verden sier litt om kvaliteten.
Noen skryter av hvor fenomenal en GS er utenfor allfarvei. Jeg er gammel nok til å vite at når man presser grensene, så hender det at man bikker over på feil side av denne grensen. Derfor lurer jeg på om den vanlige mc-kjører som eier en GS bruker sykkelen til å presse sine grenser og hva er da mellom kostnader mot nytteverdi?
Jeg er også gammel nok til å vite at presser man grenser, så koster det. Hvordan er forsikringsprisen etter et par feilberegninger på grusveier med påfølgende bonustap og innbetalt egenandel?
Jeg er sterkt i tvil om den vanlige ADV-eier faktisk presser grensene med en ADV-sykkel i henhold til de egenskaper de skryter av at sykkelen har..
Jeg tror faktisk at jeg skal klare å kjøre på de samme veiene som for eksempel bringisen kjører på til vanlig, med min sykkel. Kanskje ikke like fort med vanlige touringdekk, da :)
Her tror jeg det er mye gimmick ute og går..?
Til sammenligning, en lokal forretningsmann eier en Hummer, men den bruker han mellom huset og kontoret... :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Jeg ser at GS blir sammenlignet med alt av motorsykler, og GS blir nevnt i nesten alle innlegg. Dette styrker virkelig dens posisjon som den beste motorsykkelen. :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Jeg ser at GS blir sammenlignet med alt av motorsykler, og GS blir nevnt i nesten alle innlegg. Dette styrker virkelig dens posisjon som den beste motorsykkelen. :P :p
Var det ubehagelige spørsmål siden du ikke ville svare på de? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Jeg ser at GS blir sammenlignet med alt av motorsykler, og GS blir nevnt i nesten alle innlegg. Dette styrker virkelig dens posisjon som den beste motorsykkelen. :P :p
Var det ubehagelige spørsmål siden du ikke ville svare på de? :)
Ååå , var det spørsmål til meg? Da må nesten spørsmålene bli rettet til meg.

Så om jeg skal svare på spørsmål i denne tråden er det bare å spørre :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Jeg ser at GS blir sammenlignet med alt av motorsykler, og GS blir nevnt i nesten alle innlegg. Dette styrker virkelig dens posisjon som den beste motorsykkelen. :P :p
Var det ubehagelige spørsmål siden du ikke ville svare på de? :)
Ååå , var det spørsmål til meg? Da må nesten spørsmålene bli rettet til meg.

Så om jeg skal svare på spørsmål i denne tråden er det bare å spørre :vs
Bringisen skryter av hvor fenomenal en GS er utenfor allfarvei. Jeg er gammel nok til å vite at når man presser grensene, så hender det at man bikker over på feil side av denne grensen. Derfor lurer jeg på om bringisen som eier av en GS, bruker sykkelen til å presse sine grenser og hva er da mellom kostnader mot nytteverdi?
Jeg er også gammel nok til å vite at presser man grenser, så koster det. Hvordan blir forsikringspremien til bringisen etter et par feilberegninger på grusveier med påfølgende bonustap og innbetalt egenandel?
Jeg er sterkt i tvil om om bringisen faktisk presser grensene med sin ADV-sykkel i henhold til de egenskaper han skryter av at sykkelen har..?
Jeg tror faktisk at jeg skal klare å kjøre med min Honda på de samme veiene som bringisen gjør til vanlig, ikke riktig så fort med touringdekk, da :)
Fornøyd?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Se her og nyyyyt :love

Skru gjerne lyden på :P :p

Dette er motorsykkel av høy klasse:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=bYQ5QF2Vjgo[/video]
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kmann »

Den beste sykkelen er vel antakeligvis min... :lol :-)å
Har hatt Honda CX500C engang på 80-tallet, den var jo bare kos helt til vi traff en lastebil på Biri...
En Honda CB750Four kom 20 år etter, så en Suzuki GS1100G, med windjammer og det hele. Så kom den første BMW i stallen, en K100RT fra 84. En ny æra startet... Etter noen år med den står nå Betty å venter på våren. En BMW R1150GS fra 2000. K'n får stå seg til å bli veteran :) Så jeg håper da at min Betty er verdens beste sykkel :)
Nå har vel flere det slik skal jeg tro. Men kjøregleden er der uansett. Har forresten en Baotian 50ccm tupperware moped og, men der går grensen for kjøreglede..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Var ute en liten tur i dag, og tenkte på denne diskusjonen mens jeg satt der. Kjente på sykkelen, og kunne ikke kjenne en eneste feil. Alt var bare deilig. Altså er min sykkel den beste :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Kmann skrev:Den beste sykkelen er vel antakeligvis min... :lol :-)å
Har hatt Honda CX500C engang på 80-tallet, den var jo bare kos helt til vi traff en lastebil på Biri...
En Honda CB750Four kom 20 år etter, så en Suzuki GS1100G, med windjammer og det hele. Så kom den første BMW i stallen, en K100RT fra 84. En ny æra startet... Etter noen år med den står nå Betty å venter på våren. En BMW R1150GS fra 2000. K'n får stå seg til å bli veteran :) Så jeg håper da at min Betty er verdens beste sykkel :)
Nå har vel flere det slik skal jeg tro. Men kjøregleden er der uansett. Har forresten en Baotian 50ccm tupperware moped og, men der går grensen for kjøreglede..
Litt historikk fra 1985 :)
Honda scoret en fulltreffer med F-II-utgaven,
som ble kåret til årets sportstourer i -85 av
det svenske MC-magasinet Bike.
Det eneste maskinen manglet, var kardang.
Likevel slo modellen Bmw med sine gode
all-round egenskaper det året. .
V4.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av DrGreve den 29 des 2013, 17:26, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Jeg ser at GS blir sammenlignet med alt av motorsykler, og GS blir nevnt i nesten alle innlegg. Dette styrker virkelig dens posisjon som den beste motorsykkelen. :P :p
Var det ubehagelige spørsmål siden du ikke ville svare på de? :)
Ååå , var det spørsmål til meg? Da må nesten spørsmålene bli rettet til meg.

Så om jeg skal svare på spørsmål i denne tråden er det bare å spørre :vs
Bringisen skryter av hvor fenomenal en GS er utenfor allfarvei. Jeg er gammel nok til å vite at når man presser grensene, så hender det at man bikker over på feil side av denne grensen. Derfor lurer jeg på om bringisen som eier av en GS, bruker sykkelen til å presse sine grenser og hva er da mellom kostnader mot nytteverdi?
Jeg er også gammel nok til å vite at presser man grenser, så koster det. Hvordan blir forsikringspremien til bringisen etter et par feilberegninger på grusveier med påfølgende bonustap og innbetalt egenandel?
Jeg er sterkt i tvil om om bringisen faktisk presser grensene med sin ADV-sykkel i henhold til de egenskaper han skryter av at sykkelen har..?
Jeg tror faktisk at jeg skal klare å kjøre med min Honda på de samme veiene som bringisen gjør til vanlig, ikke riktig så fort med touringdekk, da :)
Fornøyd?
I fare for å komme inn igjen på sporet "hvem har sagt hva og ikke" så skal jeg ikke dra den så langt. Men jeg kan ikke huske at jeg har drevet skryt der jeg sier at GS er fenomenal utenfor allfarvei. Men vis meg det gjerne så skal jeg ta det derfra.
Det jeg står inne for er at en GS er en fenomenal allrounder som også er god nok til å kjøres relativt sikkert og komfortabel også utenfor allfarvei.
Jeg er også gammel nok til å vite mine begrensninger , og har blitt mye mer reflektert over hvordan jeg kjører og behandler mine sykler nå enn før. Derfor synes jeg en GS er et godt valg for meg , den har det aller meste av sikkerhet og den har ikke en 150-200hk motor som får hornene til å vokse ut av hjelmen.
Så til spørsmålet ditt;
Jeg bruker aldri sykkelen til å presse mine grenser , jeg fikk i fjor passet mitt påskrevet fordi jeg mente at en 800ccm motor på 85 hk var mer enn nok.
Det jeg mener å sagt tusen ganger er at jeg bruker sykkelen min til rekreasjon og nytelse. Og her kommer alder og erfaring inn i bildet igjen. I løpet av alle disse årene siden 1986 har jeg funnet en sykkel som gir meg det jeg vil ha , uten at jeg har behov for å bryte noen grenser.
Forsikringspremien min er som følger; Full kasko , 75% bonus mer enn 6 år , pris ca 2500,- pr.år.
Når jeg er på Adventure Days i Sverige , der man kan presse sine grenser om man vil , så er det ingen økt egenandel eller forsikringspremie som man ofte må beregne når man kjører på asfaltbaner.
Håper "spørsmålene" er besvart tilfredsstillende.

At du kan kjøre din Honda på samme veiene som man kan kjøre en GS , har jeg ingen formening om å nekte for. Jeg har sett mye merkelig på youtube , så det tror jeg så gjerne.
Men igjen , så er det vel ikke det som er saken kjerne. Man kan klare nesten hva som helst med god viljestyrke. Men jeg er interessert i størst mulig komfort og sikkerhet. Så jeg vil tillate meg å mene at det ikke blir helt det samme på en Honda VF som på en GS.
Men bevares , man må få mene hva man vil :prf
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:At du kan kjøre din Honda på samme veiene som man kan kjøre en GS , har jeg ingen formening om å nekte for. Jeg har sett mye merkelig på youtube , så det tror jeg så gjerne.
Men igjen , så er det vel ikke det som er saken kjerne. Man kan klare nesten hva som helst med god viljestyrke. Men jeg er interessert i størst mulig komfort og sikkerhet. Så jeg vil tillate meg å mene at det ikke blir helt det samme på en Honda VF som på en GS.
Men bevares , man må få mene hva man vil :prf
Nå er det vel 27 år mellom din og min sykkel, så hvis ikke din GS er himmelhøyt over i komfort og handling, så bør du klage på prisen :)
Men greit, svaret var som jeg mistenkte..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:At du kan kjøre din Honda på samme veiene som man kan kjøre en GS , har jeg ingen formening om å nekte for. Jeg har sett mye merkelig på youtube , så det tror jeg så gjerne.
Men igjen , så er det vel ikke det som er saken kjerne. Man kan klare nesten hva som helst med god viljestyrke. Men jeg er interessert i størst mulig komfort og sikkerhet. Så jeg vil tillate meg å mene at det ikke blir helt det samme på en Honda VF som på en GS.
Men bevares , man må få mene hva man vil :prf
Nå er det vel 27 år mellom din og min sykkel, så hvis ikke din GS er himmelhøyt over i komfort og handling, så bør du klage på prisen :)
Men greit, svaret var som jeg mistenkte..
Svaret var som mistenkt , men ikke forstått tydeligvis ](*,)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Se her og nyyyyt :love

Skru gjerne lyden på :P :p

Dette er motorsykkel av høy klasse:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=bYQ5QF2Vjgo[/video]
Er det Bringisen som kjører her? Det var vel svar på spøsmålet over. Da må jeg bare bøye meg i støvet. Meget imponerende. Ser ikke ut som de er redd for verken sykkel eller forsikrings bonus :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar