JohnnyTh skrev:Hva er det som gjør at en ADV sykkel har så mye bedre sittestilling enn en god sportstourer? Jeg hører dette argumentet hele tiden men forstår det ikke helt.
Nå har det seg slik at dette faktum ikke er ubetinget. Ett annet faktum er at førerens design, kan ofte være like store forskjeller på som sykelen. De eneste sportsturere eg har prøvd en del er VFR 750, og GXX 650F. Begge to er sykkler jeg vurderer som, og blir vurdert i tester, og omtaler -som meget gode og behagelige sykler. Men når jeg da setter meg opp på disse, med mitt X-Bow design, stive lange bein, godt over 100kg. Ja så blir dette både ubehagelig å slitsomt. Men når derimot samme fremtoning skrever over Stelvio'n, ja da blir det en helt annen verden. Min lengste dags ettappe i Sommer var 1240 Km, (Sandnesjøen - Bømlo) jeg brukte 17 timer, og hadde været helt vert greit for meg og tatt turen tilbake, om noen hadde spurt om det neste dag. Jeg hadde svart med ett ubetinget JA.
Men for konemor, så er ikke Stelvion en gang kjørbar, mens GSX'n er en nytelse.
Men nå skal det sies, at som med alle andre segmenter så er ikke nødvendigvis alle en ADV'r heller like. På min gamle TDM var halve distansen nok til at jeg ikke ville se sykkelen på en uke etterpå. Selv om jeg var meget fornøyd med den sykkelen også.