Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Ok.
Spørsmålet i trådtittelen er kanskje en smule drøyt .
Uansett kan man jo lure nå som Yamaha synes å ta skrittet inn i bilverdenen med liten kjøyregreie for vanlige folk.
At MC-produsenten tidligere har utviklet racerbilmotorer med 12 sylindre, til alt overmål! blir noe annet enn hva som er i ferd med å skje nå.
Så er spørsmålet: kan dette bety at Yamaha ønsker å tone ned MC-utviklingen og heller satse på et marked som utvilsomt har et større potensial?
Ikke minst sett i lys av at MC som kjøretøy, ikke lenger greier å tiltrekke seg mange nok yngre folk...
Mer å å lese her om Yamahas nye konseptbil, som antakelig bare er starten på noe nytt (og spennende?) fra Yamaha:
http://www.motorauthority.com/news/1088 ... -car-video" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 42db6658d4" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OK-4LVqpueo[/video]
Spørsmålet i trådtittelen er kanskje en smule drøyt .
Uansett kan man jo lure nå som Yamaha synes å ta skrittet inn i bilverdenen med liten kjøyregreie for vanlige folk.
At MC-produsenten tidligere har utviklet racerbilmotorer med 12 sylindre, til alt overmål! blir noe annet enn hva som er i ferd med å skje nå.
Så er spørsmålet: kan dette bety at Yamaha ønsker å tone ned MC-utviklingen og heller satse på et marked som utvilsomt har et større potensial?
Ikke minst sett i lys av at MC som kjøretøy, ikke lenger greier å tiltrekke seg mange nok yngre folk...
Mer å å lese her om Yamahas nye konseptbil, som antakelig bare er starten på noe nytt (og spennende?) fra Yamaha:
http://www.motorauthority.com/news/1088 ... -car-video" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 42db6658d4" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OK-4LVqpueo[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Er vel naturlig for dem siden flere andre Hapanske motorsykkelprodusenter gjør det samme. Trenger ikke bety de toner ned MC produksjonen. Bmw har jo ikke tonet ned MC produksjonen :)
Når kommer den flrste Kawasaki bilen??
Når kommer den flrste Kawasaki bilen??
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6982
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Det er jo en konseptbil, foreløpig i et nisjemarked med små kostnadseffektive og miljøvennlige bybiler.
Men denne biltypen er strekt voksende over hele verden. Sikkert ikke noe dumt sjakktrekk dette.
Men denne biltypen er strekt voksende over hele verden. Sikkert ikke noe dumt sjakktrekk dette.
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Det der må jo være en knallbra bil for skinnmagre metroseksuelle menn med håndveske og skjerf... mye bedre at slike kjører en Yamahabil enn en Yamaha MC....
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Går som det blir nevnt her, nok fint an for Yamaha å prøve noe nytt mens de har nåværende MC produksjon oppegående. Tror ikke det er noen mangel på profitt i det selskapet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Kommet for lengst !!JohnnyTh skrev:Er vel naturlig for dem siden flere andre Hapanske motorsykkelprodusenter gjør det samme. Trenger ikke bety de toner ned MC produksjonen. Bmw har jo ikke tonet ned MC produksjonen :)
Når kommer den flrste Kawasaki bilen??
http://thekneeslider.com/kawasaki-factory-auto-racing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6982
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Yamaha har slitt tungt de siste årene. Etter at tsunamien mørkla flere fabrikker ble det veldig stille, særlig på utvikling av nye modeller. De er nå tungt tilbake, dette synes jo tydelig med flere nye modeller og nye motorer i år.Snikendeugle skrev:Går som det blir nevnt her, nok fint an for Yamaha å prøve noe nytt mens de har nåværende MC produksjon oppegående. Tror ikke det er noen mangel på profitt i det selskapet.
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Yamaha lager og volvomotoren som sitter i Noble M600.Jompa skrev:Kommet for lengst !!JohnnyTh skrev:Er vel naturlig for dem siden flere andre Hapanske motorsykkelprodusenter gjør det samme. Trenger ikke bety de toner ned MC produksjonen. Bmw har jo ikke tonet ned MC produksjonen :)
Når kommer den flrste Kawasaki bilen??
http://thekneeslider.com/kawasaki-factory-auto-racing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Er vel ikke noe værre å gå fra MC til bil enn fra musikkinstrumenter til MC.
Yamaha er jo i utgangspunktet en instrument produsent, derav de tre stemmegafflene i logoen (også på MC)
Yamaha er jo i utgangspunktet en instrument produsent, derav de tre stemmegafflene i logoen (også på MC)
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
.....og formel 1 motorer fra 1989 til 96, og det ble aldrig noen suksess.JohnnyTh skrev:Yamaha lager og volvomotoren som sitter i Noble M600.Jompa skrev:Kommet for lengst !!JohnnyTh skrev:Er vel naturlig for dem siden flere andre Hapanske motorsykkelprodusenter gjør det samme. Trenger ikke bety de toner ned MC produksjonen. Bmw har jo ikke tonet ned MC produksjonen :)
Når kommer den flrste Kawasaki bilen??
http://thekneeslider.com/kawasaki-factory-auto-racing/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.grandprix.com/ft/ft00231.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
BMW...HONDA...SUZUKI....SIKKERT FLERE MED....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Intruder skrev:BMW...HONDA...SUZUKI....SIKKERT FLERE MED....
så det er nok itte trua det kjæm an på,tru je....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Neida, slett ikke.Kwak skrev:Er vel ikke noe værre å gå fra MC til bil enn fra musikkinstrumenter til MC.
Yamaha er jo i utgangspunktet en instrument produsent, derav de tre stemmegafflene i logoen (også på MC)
Men, det kan også tolkes som et tegn på at en av de som har vært rimelig innovative på MC-fronten ser en urovekkende trend som gjør at de sikter seg mer og mer inn mot andre markeder...
Instrumentproduksjon og produksjon av annet utstyr til å formidle lyd, er nok rimelig konstant, vil jeg tro.
Salget av MC derimot, viser stadig en nedadgående tendens. Noe jeg tror også Yamaha har opplevd flere år på rad de siste årene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
Yamaha var i utgangspunktet et konsern som skulle beskjftige seg med folks fritidsaktiviteter, men det er lenge siden de begynte å synde ot dette. Biler har vært en STOR inntektskilde for Yamaha veldig lenge. De har produsert veldig mye av Toyotas motorer og senere endel Ford og Volvo (v8) og sikkert enda noen flere. Jeg klarer ikke å se på dette som noe negativt.
Så og si alle mc-produseneter driver med andre ting sånn litt på siden og har stor nytte av det:
Ducati var og er, i likhet med Yamaha, en elektronikk produsent!!
Benelli har stor suksess med sine hagler osv. osv..
Absolutt intet svakhetstegn!!!
Så og si alle mc-produseneter driver med andre ting sånn litt på siden og har stor nytte av det:
Ducati var og er, i likhet med Yamaha, en elektronikk produsent!!
Benelli har stor suksess med sine hagler osv. osv..
Absolutt intet svakhetstegn!!!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha som bilprodusent...!? Mistet trua på MC...?
La oss håpe det .FJZZR skrev:
Absolutt intet svakhetstegn!!!
Ingenting vil være bedre enn om dette er med på å styrke Yamaha som MC-produsent og at de kommer mer på hugget igjen enn hva som har vært tilfelle de siste årene .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering