Forkromming av ekstrautstyr...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Den er norsk. :O Veldig bra .
Da er http://www.alltheweb.com/ lagt til som en av flere søkemotorer i Firefox'en... :th.up
Fikk 190,000 søk med denne på søkeordene 'yamaha tdm900', mens jeg fikk ca. 249 000 med Google...
Og det må man kunne si er bra!

Og på søkeord som 'chain guard' (jfr. første posten i tråden...) kom Google opp med ca. 721 000 mer eller mindre relevante svar, mens Alltheweb skrøt på seg hele 44,400,000!!! :O
Dermed falt vel troverdigheten et par hakk, sku' je mene... :-k

Men samma det; takker for tipset, jeg. Og kommer helt sikkert til å bruke Alltheweb en del framover.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Vel. En kan ikke bare måle i antall treff, de må jo ha relevans også. Og der syntes jeg alltheweb er bra. Feks søker man på hugger til BMW kommer det ikke mye fornuftig opp. Men søker du på rear hugger BMW R1200GS da kommer det opp en haug med fornuftige treff. En grunn til at jeg liker alltheweb er at de ofte linker til engelske web sider når det gjelder MC. Faktisk så får jeg flere treff på engelske sider med denne søkemotoren enn på italienske sider.
Det kan jo være fordi at i England så værner de sære ting bedre enn i Italia.
Forresten så syntes jeg der rart at motordeler av alle slag er å finne i UK, kåpedeler og annet er i Tyskland-og delene er billige så det holder. I italia vet de ikke forskjell på flat og domed topp stempel, hva en skal bruke avhenger av hvilken topp en har. Og ikke vet de forskjell på G og H toppene, og ikke har de anelse om at det er masse Ducati og Mito deler er brukt i produksjon av denne sære kjøyregreia. Det blir bare tull av å snakke med de, nesten like mye tull som å snakke med Løvaas i Holmestrand som er totalt uhjelpsomme når det gjelder Cagiva. De har ikke delekatalog og gidder ikke å prøve å være hjelpsomme engang. Men så er det vel ikke så mange som har interesse for å kose med 17 år gammelt italiensk ræl heller så jeg har ikke vanskeligheter med å skjønne Løvaas heller.
Men uten Frode, Jan hos Troll Motor og Alltheweb så hadde jeg antagelig gitt opp Cagge for lang tid siden.

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

AJ skrev:
cheron skrev:
AJ skrev:
cheron skrev:Jeg har brukt disse gutta i Drammen når jeg har krommet bildeler da jeg bygde biler :)

Veldig hyggelige gutter! Du vil ikke angre på jobben de gjør :)
Høres bra ut :thumleft
Peil på pris...?
Det husker jeg desverre ikke... Men det jeg krommet var; dynamo, startmotor, toppdeksel, diverse bolter, stag, etc etc :)

Skal se pent ut oppi et motorsom ;)
Kan vel ikke koste allverdens for en liten metallbit som den jeg har...
Ellers enig; ting skal se pent ut! Bilde
ja enig der men viktigste er forarbeide dersom du skal slipe sjøl, skal være speilblankt,,,
har snakka med de gutta ved flere anledninger og de sier at forarbeide er meget viktig,
hvis de ikke gjør alt fra bånn da.. :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det lønner seg å la de ta finpussen ihvertfall. Har prøvd å gjøre alt selv en gang men det ble 5 ganger så dyrt for å få det ordentlig. Også kan det være greit å ha noen å skylde på . :8)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

hansraymond skrev:
AJ skrev:
cheron skrev:
AJ skrev:
cheron skrev:Jeg har brukt disse gutta i Drammen når jeg har krommet bildeler da jeg bygde biler :)

Veldig hyggelige gutter! Du vil ikke angre på jobben de gjør :)
Høres bra ut :thumleft
Peil på pris...?
Det husker jeg desverre ikke... Men det jeg krommet var; dynamo, startmotor, toppdeksel, diverse bolter, stag, etc etc :)

Skal se pent ut oppi et motorsom ;)
Kan vel ikke koste allverdens for en liten metallbit som den jeg har...
Ellers enig; ting skal se pent ut! Bilde
ja enig der men viktigste er forarbeide dersom du skal slipe sjøl, skal være speilblankt,,,
har snakka med de gutta ved flere anledninger og de sier at forarbeide er meget viktig,
hvis de ikke gjør alt fra bånn da.. :knegg
Tull og tøys... Lever det inn og la de gjøre alt. Sparer deg for extra utgifter om du gjør feil som Pollti sier...

Dessuten er vel denne delen som skal krommes flett ny ;) IKke mye jobb disse gutta trenger å gjøre på denne delen.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Hondax4
Innlegg: 3
Registrert: 02 jan 2014, 13:08
Motorsykkelen din: Honda x4 1300

Re:

Legg inn av Hondax4 »

Her er noen bedrifter som fornikler/krommer. jeg har sendt forespørsel vedr forkromming av aluminiumsdeler til min Honda x4 1300 1999 så får vi se på prisen.

Centrum fornikling: nikrom@online.no
Sørligaten fornikling: sf@nikkel.no
Gromkrom sender delene til Polen for kromming/fornikling: info@gromkrom.no
Åssiden fornikling: arne@fornikling.no
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siste: jeg fikk prisantydning fra Sørliggaten fornikling.
svar:
Det er ikke så lett og prise dette ut i fra bilder, vanskelig med størrelser. men kan jo si at det blir kostbart da det er alu
2 stk rør = 1400+ mva
Deksel vestre ca 3500+
Toppdek ca 2100+ per stk
Fotvilerefester ca 2500 per stk
Deksel clutch ca 2100+
Deksel tenning ca 1400+
Ca 80% av jobben er pussing og polering i kroker og kriker .
Dette var svinedyrt og avventer derfor andre tilbud. :-(
----------------------------------------------------------------------------------------
Har no fått svar fra "Åssiden Fornikling som ikke tar på seg slike jobber :-(
-----------------------------------------------------------------------------------------
Centrum fornikling I Oslo .
Kromming:
Disse delene som tenning, gir og stator dekslene vil koste mellom kr. 800.- og kr. 1600.-/stk. avhengig av størrelsen.

To stk rør a ca 15 cm: Rørene ca. kr. 500.-/stk.

I tillegg kommer 25 % mva.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sist redigert av Hondax4 den 04 jan 2014, 14:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Re:

Legg inn av AJ »

Hondax4 skrev: Dette var svinedyrt og avventer derfor andre tilbud. :-(
Hold oss gjerne orientert. Tror ganske sikkert det er flere her inne som er nysgjerrig på hva prisene på fornikling er :thumleft

Og mens jeg husker det: velkommen hit til MCsiden.no, Hondax4 :vs !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: Forkromming av ekstrautstyr...

Legg inn av Kwak »

Også mulig å sende til Polen. Har ikke prøvet dette selv, men siden det er arbeidskrevende prosesser så kan det være en del å spare.

gromcrom.no, norsk
polenrep.dk
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Svar