ole m. skrev:Nei, man må ikke det, men det er jo nettopp det som markedsføres, og som du også fremhever her som "perfekt".
God høyde i teltet er fint å ha, så jeg mener ikke at teltet ikke kan være bra.
Øh... Ok... og neivel?
Spør gjerne om det var noe du ikke fikk med deg AJ.
Ikke nødvendig, overhodet ikke nødvendig...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kjøpte nok et telt i dag. Synes mitt Helsport Trollspiret 2 Extrem som er et vintertelt bel for varmt om sommeren. Derfor kjøpte jeg et Fjellreven Akka View 2, som er et tre-sesongs telt, men ypperlig om sommeren siden det kan åpnes helt opp.
Gleder meg til å få prøvd ut dette teltet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Kjøpte nok et telt i dag. Synes mitt Helsport Trollspiret 2 Extrem som er et vintertelt bel for varmt om sommeren. Derfor kjøpte jeg et Fjellreven Akka View 2, som er et tre-sesongs telt, men ypperlig om sommeren siden det kan åpnes helt opp.
Gleder meg til å få prøvd ut dette teltet.
Hvordan funket dette teltet?
Er det noen andre som har gjort noen telterfaringer i sommer. I nytt telt kanskje.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Jeg tenker: Det der var et fint telt. Men hvis man kjører MC har man plass til litt til, en lavvo av en lette typen med plass for noen flere uten å stable i høyden. Men det forutsetter mulig at man kjører en sykkel som kan bære med litt (BMW GS) og er verdens beste... Da kan man jo campe litt utenfor allfarvei og
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Kmann skrev:Jeg tenker: Det der var et fint telt. Men hvis man kjører MC har man plass til litt til, en lavvo av en lette typen med plass for noen flere uten å stable i høyden. Men det forutsetter mulig at man kjører en sykkel som kan bære med litt (BMW GS) og er verdens beste... Da kan man jo campe litt utenfor allfarvei og
Jepp, og vi som ikke har GS har Visa eller Mastercard.. Trenger ikke telt da vel..
Kmann skrev:Jeg tenker: Det der var et fint telt. Men hvis man kjører MC har man plass til litt til, en lavvo av en lette typen med plass for noen flere uten å stable i høyden. Men det forutsetter mulig at man kjører en sykkel som kan bære med litt (BMW GS) og er verdens beste... Da kan man jo campe litt utenfor allfarvei og
Hvor mye plass trenger du i teltet ditt? Og hvor mye plass tar en lavo? Er ikke de litt omstendige å slå opp?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Kjøpte nok et telt i dag. Synes mitt Helsport Trollspiret 2 Extrem som er et vintertelt bel for varmt om sommeren. Derfor kjøpte jeg et Fjellreven Akka View 2, som er et tre-sesongs telt, men ypperlig om sommeren siden det kan åpnes helt opp.
Er det noen andre som har gjort noen telterfaringer i sommer. I nytt telt kanskje.
Det var et veldig bra telt for varmere klima , men innerteltet er kun av myggnetting. Dette gjorde at det trekker en del på snaufjellet. Teltet er genialt når det er varmt.
Jeg solgte det ganske raskt og kjøpte Akka Dome 2 i stedet. Dette teltet er ekstremt vindstabilt og tett , funker som vintertelt om man ikke trenger storm-matter.
Jeg er av den oppfatning at et telt trenger to innganger og to fortelt , i alle fall på et to mannstelt. Dessuten kan man på disse teltene få ekstremt god lufting når man åpner begge "dørene". Flott utsikt er det også.
Jeg er veldig fornøyd med Fjellreven teltene , litt dyre , men jeg synes kvaliteten er veldig god og løsningene likeså. Akkurat som på GS'en
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Det var et flott telt. Jeg finner ikke pakkestørrelse noe sted på det Fjellreven teltet, vet du det? For meg som ikke har GS er selvsagt vekt og pakket størrelse det viktigste, siden det er begrenset hva jeg kan ha med meg. Tempesten min er bare 39 x 15 x 15cm og 2,9kg. Men det er litt lite plass, når datteren min er med på tur. Derfor ser jet etter noe som er bitte litt større. Men det må gå ned i toppboksen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Det var et flott telt. Jeg finner ikke pakkestørrelse noe sted på det Fjellreven teltet, vet du det? For meg som ikke har GS er selvsagt vekt og pakket størrelse det viktigste, siden det er begrenset hva jeg kan ha med meg. Tempesten min er bare 39 x 15 x 15cm og 2,9kg. Men det er litt lite plass, når datteren min er med på tur. Derfor ser jet etter noe som er bitte litt større. Men det må gå ned i toppboksen.
Ja , ca 40x19x19 og veier ca 3,5 kg. Noen mener det er litt tungt for å være et 2-manns telt på fottur, men jeg synes det er greit. Kvalitet og gode løsninger veier ofte litt mer når det gjelder telt , selv om man finner telt med god kvalitet som bruker dyrere lettvekts materialer.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Det var et flott telt. Jeg finner ikke pakkestørrelse noe sted på det Fjellreven teltet, vet du det? For meg som ikke har GS er selvsagt vekt og pakket størrelse det viktigste, siden det er begrenset hva jeg kan ha med meg. Tempesten min er bare 39 x 15 x 15cm og 2,9kg. Men det er litt lite plass, når datteren min er med på tur. Derfor ser jet etter noe som er bitte litt større. Men det må gå ned i toppboksen.
Ja , ca 40x19x19 og veier ca 3,5 kg. Noen mener det er litt tungt for å være et 2-manns telt på fottur, men jeg synes det er greit. Kvalitet og gode løsninger veier ofte litt mer når det gjelder telt , selv om man finner telt med god kvalitet som bruker dyrere lettvekts materialer.
tja, det var litt stort. Jeg får klare meg med billigteltet en stund til. og fortsette å lete. Det å finne det rette teltet er som den hellige Gral. Kona mener jeg har nok telt nå så ikke si noe til henne!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Kmann skrev:Jeg tenker: Det der var et fint telt. Men hvis man kjører MC har man plass til litt til, en lavvo av en lette typen med plass for noen flere uten å stable i høyden. Men det forutsetter mulig at man kjører en sykkel som kan bære med litt (BMW GS) og er verdens beste... Da kan man jo campe litt utenfor allfarvei og
Hvor mye plass trenger du i teltet ditt? Og hvor mye plass tar en lavo? Er ikke de litt omstendige å slå opp?
Nå har ikke jeg lavvo, men de er ikke romstor i pakkinga mener jeg, og rimelig ok å slå opp. Det er jo plass til mye der på liten vekt. Kan jo nesten kjøre inn sykkelen hvis det kniper og..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km