Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Sist redigert av simpson den 03 jan 2014, 19:40, redigert 1 gang totalt.
simpson skrev:Ærlig talt, ferdig?
Vi er i begynnelsen av januar, enda to mnd til vårpuss.
OK, hvis dere er ferdig med dette så får dere finne på noe annet å krangle om.
Fredag kveld, fyr på peisen, unga hos svigermor, sur kjerring og øl i kjøleskapet og ingen krangling på mcsiden :-)å
Kan jo ta nest beste da. Også fra samme produsent, Italiensk design..... :-) :-) (ok.. kansje iike sååå vakker men) STELVIO
Hehe har ikke du en båt du må seile nå?
Nå har det vert Storm og Orkan,stamping og slingring, GS og V4 . hele forb...Jul og nyttårs helgen, så nå er eg lei den dritten. på tide med litt finvær og kvalitet :-) :-)
simpson skrev:Ærlig talt, ferdig?
Vi er i begynnelsen av januar, enda to mnd til vårpuss.
OK, hvis dere er ferdig med dette så får dere finne på noe annet å krangle om.
Fredag kveld, fyr på peisen, unga hos svigermor, sur kjerring og øl i kjøleskapet og ingen krangling på mcsiden :-)å
Kan jo ta nest beste da. Også fra samme produsent, Italiensk design..... :-) :-) (ok.. kansje iike sååå vakker men) STELVIO
Hehe har ikke du en båt du må seile nå?
Nå har det vert Storm og Orkan,stamping og slingring, GS og V4 . hele forb...Jul og nyttårs helgen, så nå er eg lei den dritten. på tide med litt finvær og kvalitet :-) :-)
Hehe, men du er jo på "oppløpet" nå uansett.
Savner ikke klimaet på den gamle båten? Tror den er i Brasil nå.
simpson skrev:Ærlig talt, ferdig?
Vi er i begynnelsen av januar, enda to mnd til vårpuss.
OK, hvis dere er ferdig med dette så får dere finne på noe annet å krangle om.
Fredag kveld, fyr på peisen, unga hos svigermor, sur kjerring og øl i kjøleskapet og ingen krangling på mcsiden :-)å
Kan jo ta nest beste da. Også fra samme produsent, Italiensk design..... :-) :-) (ok.. kansje iike sååå vakker men) STELVIO
Hehe har ikke du en båt du må seile nå?
Nå har det vert Storm og Orkan,stamping og slingring, GS og V4 . hele forb...Jul og nyttårs helgen, så nå er eg lei den dritten. på tide med litt finvær og kvalitet :-) :-)
Hehe, men du er jo på "oppløpet" nå uansett.
Savner ikke klimaet på den gamle båten? Tror den er i Brasil nå.
Dette er første vinter i Nordsjøen på nesten 20 år....og siste :-)....trur eg :-)
simpson skrev:Ærlig talt, ferdig?
Vi er i begynnelsen av januar, enda to mnd til vårpuss.
OK, hvis dere er ferdig med dette så får dere finne på noe annet å krangle om.
Fredag kveld, fyr på peisen, unga hos svigermor, sur kjerring og øl i kjøleskapet og ingen krangling på mcsiden :-)å
Kan jo ta nest beste da. Også fra samme produsent, Italiensk design..... :-) :-) (ok.. kansje iike sååå vakker men) STELVIO
Hehe har ikke du en båt du må seile nå?
Nå har det vert Storm og Orkan,stamping og slingring, GS og V4 . hele forb...Jul og nyttårs helgen, så nå er eg lei den dritten. på tide med litt finvær og kvalitet :-) :-)
Hehe, men du er jo på "oppløpet" nå uansett.
Savner ikke klimaet på den gamle båten? Tror den er i Brasil nå.
Dette er første vinter i Nordsjøen på nesten 20 år....og siste :-)....trur eg :-)
Så "seven" var i mobil sist jeg var der. Men dere har vel mange nybygg som skal til varmere strøk uansett, så det er vel muligheter.
Jeg tror jeg avrunder dette med samme sluttsitatet som den store Bike testen i nummer 5:
"BMW R1200GS er fortsatt kongen. Den er ikke noe kvantesteg forover sammenlignet med forgjengeren, men likevel akkurat nok til at den holder konkurrentene på avstand.
Sikkerhetsaspektet har fortsatt høyeste prioritet hos GS. Både chassis og bremser er røft effektive. Dessuten har BMW oppgradert R1200GS til den mest komfortable og brukervennlige allroadmotorsykkel som noen sinne er bygget. Den beholder sin posisjon som klasseledende. Akkurat som forgjengeren finnes det andre motorsykler som kan gi mer av visse egenskaper, men ingen har fått til den samme helhetsløsningen"
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:Ja, jeg fant ut at det var noen, blant annet meg, som hadde eksponert sine synspunkt vel mye gjennom julehøytiden :)
Nytt år og nye ark skal skrives.
Å nei, ikke så mye.... at det ikke har vert greit... stå på. Men jeg må jo si at det til tider har vert mer et studie i kommunikasjon og et sammensurium av missforståelser, forståelser, hvem sa hva om hvilken eller ikke, og ellers lite MC prat..men du skal legge merke til at noen har jo fulgt med og lest alt dette, og det i en tid hvor hele underholdningsbransjen gjør sitt aller beste for å kapre seere og tilhørere.... ...og noen? Hvem er det
Bringisen skrev:Jeg tror jeg avrunder dette med samme sluttsitatet som den store Bike testen i nummer 5:
"BMW R1200GS er fortsatt kongen. Den er ikke noe kvantesteg forover sammenlignet med forgjengeren, men likevel akkurat nok til at den holder konkurrentene på avstand.
Sikkerhetsaspektet har fortsatt høyeste prioritet hos GS. Både chassis og bremser er røft effektive. Dessuten har BMW oppgradert R1200GS til den mest komfortable og brukervennlige allroadmotorsykkel som noen sinne er bygget. Den beholder sin posisjon som klasseledende. Akkurat som forgjengeren finnes det andre motorsykler som kan gi mer av visse egenskaper, men ingen har fått til den samme helhetsløsningen"
Hvem sa:
Det er vel på tide å avslutte denne tråden , så jeg holder kjeft :-#
Bringisen skrev:Jeg tror jeg avrunder dette med samme sluttsitatet som den store Bike testen i nummer 5:
"BMW R1200GS er fortsatt kongen. Den er ikke noe kvantesteg forover sammenlignet med forgjengeren, men likevel akkurat nok til at den holder konkurrentene på avstand.
Sikkerhetsaspektet har fortsatt høyeste prioritet hos GS. Både chassis og bremser er røft effektive. Dessuten har BMW oppgradert R1200GS til den mest komfortable og brukervennlige allroadmotorsykkel som noen sinne er bygget. Den beholder sin posisjon som klasseledende. Akkurat som forgjengeren finnes det andre motorsykler som kan gi mer av visse egenskaper, men ingen har fått til den samme helhetsløsningen"
Klasseledende er jo helt rett. Men nå har vi funnet en best of the best!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Jepp, det har du helt rett i. Og med passasjer og nedlesset med bagasje sikkert også en mer behaglig turbuss :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:
Jepp, det har du helt rett i. Og med passasjer og nedlesset med bagasje sikkert også en mer behaglig turbuss :-)
Men overraskende lav nyttelast til en slik sykkel å være... bare 125 kg .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Jepp, det har du helt rett i. Og med passasjer og nedlesset med bagasje sikkert også en mer behaglig turbuss :-)
JohnnyTh skrev:
Jepp, det har du helt rett i. Og med passasjer og nedlesset med bagasje sikkert også en mer behaglig turbuss :-)
Men overraskende lav nyttelast til en slik sykkel å være... bare 125 kg .
Ja den er overraskende lav. Men siden jeg veier (75kg) +20kg og min datter 60kg så har jeg mer enn nok med de 45kg bagasje. Pleier ikke ha mer en 30kg med meg.
Skal jeg kjøre flyttelass så har jeg lastebil til det
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Jeg tror jeg avrunder dette med samme sluttsitatet som den store Bike testen i nummer 5:
"BMW R1200GS er fortsatt kongen. Den er ikke noe kvantesteg forover sammenlignet med forgjengeren, men likevel akkurat nok til at den holder konkurrentene på avstand.
Sikkerhetsaspektet har fortsatt høyeste prioritet hos GS. Både chassis og bremser er røft effektive. Dessuten har BMW oppgradert R1200GS til den mest komfortable og brukervennlige allroadmotorsykkel som noen sinne er bygget. Den beholder sin posisjon som klasseledende. Akkurat som forgjengeren finnes det andre motorsykler som kan gi mer av visse egenskaper, men ingen har fått til den samme helhetsløsningen"
Hvem sa:
Det er vel på tide å avslutte denne tråden , så jeg holder kjeft :-#
Det var bare en liten reminder
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.