Kjøpe hjelm på nettet?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Erik.H.M
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F

Kjøpe hjelm på nettet?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei!
Har planer om å kjøpe meg en ny hjelm, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe en på nettet.
Grunnen til det, er at jeg ikke vet hvilke sider som er "gode/bra", og hvem ikke er. :scratch

Er det noen her inne som har noen formening og/eller erfaring med dette å bestille fra nettet?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Re: Kjøpe hjem på nettet?

Legg inn av Kmann »

Erik.H.M skrev:Hei!
Har planer om å kjøpe meg en ny hjelm, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe en på nettet.
Grunnen til det, er at jeg ikke vet hvilke sider som er "gode/bra", og hvem ikke er. :scratch

Er det noen her inne som har noen formening og/eller erfaring med dette å bestille fra nettet?
Hvis du prøver en hjelm i en butikk først så du er sikker på størrelse og passform så burde det vel gå..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har kjøpt hjelm fra Italia (Premier Angel Carbon) gjennom JanK her på forumet og var veldig fornøyd med leveransen, selv om hjelmen over noe tid ikke svarte helt til forventningene. Hadde en Premier Monza fra før, som holdt mer på de gode egenskapene lenger enn Angel hjelmen, virker det som... :-k .

Kjøpte nettopp en annen hjelm (HELD ST-6) i karbon, nemlig denne som det er bilder av her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=197658#p197658" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjøpt uprøvd (siden det er svært få forhandlere av denne i Norge...) fra FC-Moto i Tyskland. Rimelig forsendelse og nettopris (dvs. fratrekk av tysk V.A.T./merverdiavgift), men med norsk mva. ved henting, var det ikke mange hundrelappene å spare i forhold til den norske prisen...

Hjelmen virker solid og passer hodet mitt bra. Er dog spent på støynivået. Tror på lavt støynivå siden polstringen virker tett og solid og fravær av utvendige detaljer som ofte kan være kilder til ekstra vindstøy.

Med den erfaringen jeg har er det helt uproblematisk å anbefale kjøp gjennom JanK og fra FC-Moto :prf

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Håper den ikke får hard transport..jeg kjøper mye på nett, men mc klær og hjelm.. :[-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:Håper den ikke får hard transport..jeg kjøper mye på nett, men mc klær og hjelm.. :[-(
Skjønner skepsisen. Men skulle man være uheldig å få en pakke som viser synlige tegn på hardhendt behandling under transporten, burde det gå greit å ta opp dette med selgeren.
Inntrykket mitt er at store nettbutikker i utlandet er opptatt av å oppnå og å opprettholde et godt rykte. Kanskje spesielt overfor en kjøpesterk kundegruppe som oss nordmenn...

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg synes det måtte vært flaut og dårlig gjort å dra til en butikk, prøve også kjøre hjem for å bestille fra utlandet.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Erling skrev:Jeg synes det måtte vært flaut og dårlig gjort å dra til en butikk, prøve også kjøre hjem for å bestille fra utlandet.
Dette holder enkelte på med i butikken der jeg jobber også. Dem går rundt og spør å kikker mens dem bruker opp tiden min samtidig som dem har med paden som dem bestiller fra et annet sted :m
God gammeldags juling skulle dem hatt :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kan selvfølgelig være et sjansespiull å kjøpe hjelm på nett - fra såvel norske som utenlandske nettbutikker.
Men man skal huske på at ved slike kjøp har man 14 dagers angrerett, noe man ikke automatisk har ved kjøp i vanlig butikk, dvs. over disk.

Angreretten kan jo være noe styr og føre til noen ekstra (porto)kostnader, men likevel greit å ha i bakhånda ved nettkjøp. Og skulle man angre på kjøpet, så går dette som hovedregel veldig greit uten spørsmål og redusert refusjon.

Brukeravatar
Erik.H.M
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F

Legg inn av Erik.H.M »

ZZR-Erling skrev:Håper den ikke får hard transport..jeg kjøper mye på nett, men mc klær og hjelm.. :[-(
Er dette med at hjelmen kan få en hard transport som gjør at jeg er litt skeptisk...
Sist redigert av Erik.H.M den 04 jan 2014, 15:49, redigert 1 gang totalt.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev:Jeg synes det måtte vært flaut og dårlig gjort å dra til en butikk, prøve også kjøre hjem for å bestille fra utlandet.
Dette holder enkelte på med i butikken der jeg jobber også. Dem går rundt og spør å kikker mens dem bruker opp tiden min samtidig som dem har med paden som dem bestiller fra et annet sted :m
Brukte du ikke feil smiley, tro... :scratch

Disse passer bedre... :knegg :
Busa Trond skrev:God gammeldags juling skulle dem hatt :bl3 :orefk

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

http://helmetcity.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gode priser uten moms (Så slipper en kjip dobbeltmoms som kan skje om noen selger er produkt med moms, og du må uansett betale det igjen når det kommer over grensen) og stort utvalg!

Sist jeg bestilte noe fra de, tok det tre dager før jeg hadde pakka hjemme.
Bilde

Venter for tiden også på ny hjelm som jeg netopp har bestilt :)

Du bør ha en grei oversikt over hva som er "din" størrelse først da, selvfølgelig.
Sist redigert av Snikendeugle den 04 jan 2014, 16:05, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

flonoen
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Legg inn av flonoen »

Erik.H.M skrev:Hei!

xlmoto.no er iallefall trygt. Passer ikke hjelmen kan du sende den inn og få annen størrelse, uten ekstrakostnad (mener jeg, dobbelsjekk gjerne). Fører AGV, Shoei, Airoh og Schubert blant annet. Tror de er ganske greie på pris også.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Når jeg kjøpte min Schuberth C3 i fjor, skal jeg innrømme at jeg kikket mye rundt omkring. Tror det billigste jeg fant var hos louis.de men Hof MC var nesten like billig og da var valget enkelt. Er ikke så gjerrig at jeg på død og liv må ha det billigste. Kvalitet er viktigere enn pris :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:Når jeg kjøpte min Schuberth C3 i fjor, skal jeg innrømme at jeg kikket mye rundt omkring. Tror det billigste jeg fant var hos louis.de men Hof MC var nesten like billig og da var valget enkelt. Er ikke så gjerrig at jeg på død og liv må ha det billigste. Kvalitet er viktigere enn pris :)
og service, hvilket jeg synes Hof har.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Busa Trond skrev:
Har hatt en sånn i bokhandelen vår. Opptok en av oss i 20 minutter og fikk anbefalt diverse titler, takket pent og sa han måtte til Tanum fr der hadde han gavekort... "men jeg syntes det er kjempefint å få så gode tips altså" :evil

xlmoto har 1 gratis bytte tror jeg også, jeg fikk hvertfall byttet en regndress jeg kjøpte i for liten størrelse med gratis frakt.

Kjøpte ellers hjelm fra Revzilla sammen med en hel del andre saker, og var også veldig skeptisk på behandlingen av pakken. Den så helt fin ut, men var da pakket i en egen eske inni en større eske omkranset av jakke, bukse, sko og hansker :P

Svar