Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev: Men skulle jeg fulgt den så ville jeg nok fordelt de kaloriene over to måltider, poenget er vel å få i seg riktig antall kalorier.
Hva med havregrøt til frokost og en wok med litt kylling og masse grønnsaker til middag, da skulle du nok klare å holde den innenfor dine 600 kcal.
Høres bra ut :thumleft
Hva med nøtter? Er stor fan av hasselnøtter, valnøtter i miks med rosiner :yeyeye
Vel, da kan jeg ihvertfall garantere deg at du blir sulten....
Nøtter er sunt med ååå så kaloririke

60 gram valnøtter (ca 12 stk) gir 420 kcal og 50 gram rosiner gir 144 kcal.
Det var den dagskvoten.
Ok... :-k
Da va'kke den lureste idéen, nei...

Grønnsaker, kornprodukter og hvitt kjøtt er det som skal til da, skjønner jeg?

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev: Men skulle jeg fulgt den så ville jeg nok fordelt de kaloriene over to måltider, poenget er vel å få i seg riktig antall kalorier.
Hva med havregrøt til frokost og en wok med litt kylling og masse grønnsaker til middag, da skulle du nok klare å holde den innenfor dine 600 kcal.
Høres bra ut :thumleft
Hva med nøtter? Er stor fan av hasselnøtter, valnøtter i miks med rosiner :yeyeye
Vel, da kan jeg ihvertfall garantere deg at du blir sulten....
Nøtter er sunt med ååå så kaloririke

60 gram valnøtter (ca 12 stk) gir 420 kcal og 50 gram rosiner gir 144 kcal.
Det var den dagskvoten.
Ok... :-k
Da va'kke den lureste idéen, nei...

Grønnsaker, kornprodukter og hvitt kjøtt er det som skal til da, skjønner jeg?
Da er du på god vei ja, men du må telle kaloriene i alt du spiser for at du skal klare å holde deg innenfor den tilmålte kvoten på fastedagene. Det finnes mange feller å gå i og en av disse er drikkevarer. Man får i seg en del kalorier gjennom melk og juice, enda mer gjennom brus, øl og vin... Man må nok belage seg på å drikke masse vann de dagene man faster.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
Da er du på god vei ja, men du må telle kaloriene i alt du spiser for at du skal klare å holde deg innenfor den tilmålte kvoten på fastedagene. Det finnes mange feller å gå i og en av disse er drikkevarer. Man får i seg en del kalorier gjennom melk og juice, enda mer gjennom brus, øl og vin... Man må nok belage seg på å drikke masse vann de dagene man faster.
Kun vann å drikke disse dagene, ja.
Men litt melk til havegrøten.
Men så er det "middagen"... :-k Hva med en brødskive eller to med f.eks. tunfisk?
Orker ikke fintelle kalorier, men satse på enkel kost som burde være innafor kvoten...

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev:
Kun vann å drikke disse dagene, ja.
Men litt melk til havegrøten.
Men så er det "middagen"... :-k Hva med en brødskive eller to med f.eks. tunfisk?
Orker ikke fintelle kalorier, men satse på enkel kost som burde være innafor kvoten...
Vel... du må nok telle kalorier for å klare det, jeg kan love deg at du vil bli overrasket over hva du får i deg av kalorier.
Men tunfisk i vann, ikke olje, er sunt og magert det :thumleft
Blogg

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Motiverende å se Endomondo sin statistikk siden jeg begynte å trene jevnt og trutt i september 2013:
Total workouts: 94
Total duration: 3d:03h:37m
Calories burned: 38077 kcal
Burgers burned: 70

:banansplit

Total workouts er litt misvisende for det er ikke antall ganger jeg har trent. Jeg har ofte 2-3 forskjellige workouts på en treningsdag
Blogg

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:lol Alle idrettsprestasjoner starter med frisk luft,sa Fleksnes som også la ned en del arbeid på fredsfronten,som linjemann i en kamp mellom et norsk og et svensk bedriftsidrettslag.. =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Carpa skrev:Motiverende å se Endomondo sin statistikk siden jeg begynte å trene jevnt og trutt i september 2013:
Total workouts: 94
Total duration: 3d:03h:37m
Calories burned: 38077 kcal
Burgers burned: 70

:banansplit

Total workouts er litt misvisende for det er ikke antall ganger jeg har trent. Jeg har ofte 2-3 forskjellige workouts på en treningsdag
Ikke dårlig det der.
:-)

Driver nu på jeg og. Begynte ca nov. Trener mest vekter iom det gir mest motivasjon fordi styrke kreves det endel av i motocross som jeg driver litt med :D
..hehe..kom også til å tenke på BusaTrond som har kommet med en liten "oppfordring":

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0fXNQgGyk7s[/video]

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Han brukte vel ca 20sek på å få i seg "ventilatorspray", cig og cognaq.. :knegg
..men jeg tror han mener det seriøst...dere må komme å se :)
Blir vel på Basserudåsen ved Kongsberg.

:twisted

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

ZZR-Erling skrev:Han brukte vel ca 20sek på å få i seg "ventilatorspray", cig og cognaq.. :knegg
..men jeg tror han mener det seriøst...dere må komme å se :)
Blir vel på Basserudåsen ved Kongsberg.

:twisted
Litt å ta tak i BusaTrond? :knegg

Det er sikkert gøy å se på motorcross, kan vel hende jeg tar meg en tur og ser på. Har en kompis fra Kongsberg som kjører en del mx, har kjører sikkert på Basserudåsen.
Blogg

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg tror han blir vanskelig å slå. :twisted

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

til dere som vurderer faste....

Det er overraskende lett og gjør masse godt for kroppen. Det er som med alt annet, en omstilling som kan være litt tøff og hard første uken, eller 2 første ukene. Men dette går seg til.

Jeg kjørte periodisk faste i 6 måneder og hadde veldig suksess med det. Men for meg var det en midlertidig løsning. Trivdes ikke med det i lengden.

Den dokumentaren var utrolig interessant. spørsmålet er bare hvor langt de kommer med den studien de holder på med. Der er tunge krefter i matverden som vil ha deg til å bruke pengene på hurtig usunn mat :roll

TurtleJuice
Motorsykkelen din: Bandit 600

Legg inn av TurtleJuice »

LordShaft skrev:til dere som vurderer faste....

Det er overraskende lett og gjør masse godt for kroppen. Det er som med alt annet, en omstilling som kan være litt tøff og hard første uken, eller 2 første ukene. Men dette går seg til.

Jeg kjørte periodisk faste i 6 måneder og hadde veldig suksess med det. Men for meg var det en midlertidig løsning. Trivdes ikke med det i lengden.

Den dokumentaren var utrolig interessant. spørsmålet er bare hvor langt de kommer med den studien de holder på med. Der er tunge krefter i matverden som vil ha deg til å bruke pengene på hurtig usunn mat :roll
Har gått på periodisk faste i halvannet år nå. Kan skrive under på at det gjør masse godt for kroppen, men kan være hardt å komme igang med. Venner og familie vil sannsynligvis være pessimistiske til dette her, men de har som regel ikke peiling på ernæring og kosthold i utgangspunktet. Jeg opplevde en rask vektnedgang, mistet også litt styrke og muskelmasse for å være ærlig. Men dette fikk jeg sjapt tilbake når jeg økte kaloriinntaket. Er svært fornøyd med denne metoden og vil anbefale den til andre som sliter med tradisjonelle dietter.

Periodisk fasting er et verktøy, ikke en diett.

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

LordShaft skrev:til dere som vurderer faste....

Tja, du kan jo 5 dager i uken spise akkurat hva du vil, i motsetning til f.eks Grethe Roede sitt kosthold.
Kunne vært artig å prøve denne 5:2 dietten, men er redd det blir for hardt å kombinere med jevnlig trening. Men det går kanskje om jeg faster på de dagene jeg ikke trener :scratch
Du trener jo mye, hvordan påvirket fastingen treningen din?
Blogg

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Fan av disse forøvrig :)

http://www.kostreform.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Her fikk jeg en fin lenke som tar (kort) for seg myter om kosthold kosthold og viser til forskning som argumenterer mot. Har ikke lest forskningen selv men håper noen kan dra nytte av dem :)

http://authoritynutrition.com/how-to-wi ... ritionist/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar