Men nå som jeg har bestått teorien (kun 3 feil, wohoo!), tenkte jeg kunne starte smått.
Husker ikke om jeg nevnte dette i introduksjonen, men trafikkskolen jeg har valgt som skal lede meg på rett vei, er Tempo Trafikkskole. Av de skolene jeg leste om, virket mesteparten mest fornøyd med dem, og fikk et selv et godt inntrykk når jeg var på min aller første MC-teorikurs der i oktober.
Det er fortsatt god stund til sesongen og opplæringen starter. I mellomtiden har jeg tenkt på hvilken krevende og skremmende ferd den vil bli. Beste kompanjong på reisen er selvsagt nok teori og kunnskap, da mer man er forberedt, jo mer trygg vil man føle seg. Derfor skal jeg prøve å lese gjennom bøkene og fagstoff så mye jeg kan til vi starter med det praktiske.
Det praktiske ja. Man kan ikke være for lite forberedt der heller. Er ganske gira å starte opp med noe fysisk også, men litt vanskelig når man ikke har en motorsykkel tilgjengelig og føret er så varierende. Har en onkel som kjører en nyere Vespa, så skal forhøre med ham om han har noe å bidra med. Mulig en generell gjennomgang av den kan være en start.
Ellers har jeg bestemt meg for å starte opp med en YZF-R125, men ikke mange gode tilbud på dem enda. Beste og smarte er å investere i noe brukt og billig, men når de jeg finner begynner fra ca 30K, og en splitter ny koster ca 50K, så skaper det litt hodebry. (Bare for å nevne dette også for moro skyld, tidligere var jeg så høy på pæra at jeg vurderte en XJ6 Diversion F, men for en helt fersk nybegynner så blir jo det galskap åpenbart.

Første steg inntil videre blir å ta en prat med onkelen min, og fortsette lesinga om sykkelens egenskaper og sikkerhetsrutiner.
Skal prøve å oppdatere bloggen så fort jeg får mer å skrive.
Ellers vil jeg bare takke både ledelsen og medlemmer for en super side! Allerede lest masse nyttig og håper jeg selv får mulighet til å bidra etterhvert.