Kjøpe hjelm på nettet?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Erik.H.M
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F

Re: Kjøpe hjem på nettet?

Legg inn av Erik.H.M »

Snikendeugle skrev:http://helmetcity.co.uk/

Gode priser uten moms (Så slipper en kjip dobbeltmoms som kan skje om noen selger er produkt med moms, og du må uansett betale det igjen når det kommer over grensen) og stort utvalg!

Sist jeg bestilte noe fra de, tok det tre dager før jeg hadde pakka hjemme.

Venter for tiden også på ny hjelm som jeg netopp har bestilt :)

Du bør ha en grei oversikt over hva som er "din" størrelse først da, selvfølgelig.
Det er vel bare til å ta størrelsen på den gamle hjelmen det vel? Har være ganske så fornøyd med den, og størrelsen er helt perfekt :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

Erik.H.M skrev:
Snikendeugle skrev:http://helmetcity.co.uk/

Gode priser uten moms (Så slipper en kjip dobbeltmoms som kan skje om noen selger er produkt med moms, og du må uansett betale det igjen når det kommer over grensen) og stort utvalg!

Sist jeg bestilte noe fra de, tok det tre dager før jeg hadde pakka hjemme.

Venter for tiden også på ny hjelm som jeg netopp har bestilt :)

Du bør ha en grei oversikt over hva som er "din" størrelse først da, selvfølgelig.
Det er vel bare til å ta størrelsen på den gamle hjelmen det vel? Har være ganske så fornøyd med den, og størrelsen er helt perfekt :thumleft
Så lenge du kjøper samme merke, ja :)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Jeg synes det måtte vært flaut og dårlig gjort å dra til en butikk, prøve også kjøre hjem for å bestille fra utlandet.
Med det magre hjelmtilbudet som er å oppdrive i Norge (hvertfall her i Bergen) så forstår jeg godt at folk prøver hjelmer for så å kjøpe de på nettet.

Jeg har flere ganger villet bestille hjelm via den lokale pusheren, men de har ikke mulighet til å ta inn nettopp den hjelmen jeg vil ha :-k

Jeg har veldig gode erfaringer med Fc-moto.de og http://www.helmetcity.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan anbefales på det varmeste, pluss at du ofte får med litt free stuff når du bestiller derfra.

Å for de som er skeptisk til å bestille fra utlandet med tanke på transport osv... hvordan tror dere de forskjellige forhandlerene får tilsendt varene sine :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev: Å for de som er skeptisk til å bestille fra utlandet med tanke på transport osv... hvordan tror dere de forskjellige forhandlerene får tilsendt varene sine :lol

Hæ, har ikke forhandlerene sine egne maskiner på bakrommet som lager produktene???? :P :p

----

Tre av tre ganger nå har jeg bestilt på nett og fått riktig størrelse :). Er ikke værre enn å måle rundt hodet først, og så se på størrelseschart for produktet.
Araien gikk jeg ned en cm fordi jeg visste at den kunne tynnes ned i kinnputene pga. flere lag som er inni. :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Kontakt:

Re: Kjøpe hjelm på nettet?

Legg inn av LordShaft »

Hahaha, jo hvertfall sist jeg sjekket :knegg

Hørte noen så noe om 3D skriver eller noe slikt. :lol

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

MEN! Folkens, målte skolten min og den er 58,8 cm-ish... Shoei sin tabell er 57-58 medium og 59-60 large. Hva kjøper en da da? Runde opp eller ned?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

gorbys skrev:MEN! Folkens, målte skolten min og den er 58,8 cm-ish... Shoei sin tabell er 57-58 medium og 59-60 large. Hva kjøper en da da? Runde opp eller ned?

Ville ikke stolt på å treffe riktig da uten å teste en hjelm fra produsenten. Kjøpte selv en Icon Ghost fra USA som skal passe iflg. størrelsesguiden og hodet mitt, men presser litt for mye mot panna likevel.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du er bare nødt å prøve.... jeg gikk fra XL arai til L shoei.... selv om hodemålet mitt er akkurat det samme :thumleft

tror det står litt om dette i bloggen min om jeg ikke husker feil, Hadde meg en voldsom runde når jeg skulle kjøpe meg hjelm i sommer :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

gorbys skrev:MEN! Folkens, målte skolten min og den er 58,8 cm-ish... Shoei sin tabell er 57-58 medium og 59-60 large. Hva kjøper en da da? Runde opp eller ned?

Da jeg kjøpte C3'n hos Hof-MC, hadde jeg bestemt meg. Jeg er tjukk i hue, og visste hva jeg skulle ha, trodde jeg. Selger ba meg ta en størrelse mindre, og han hadde nok gjort det før, for det ble riktig.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Les litt her.... også ett par sider utover. Lurer på om det ikke står en del nyttige tips i forhold til å kjøpe nye hjelm :thumleft

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=171931#p171931" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Sto som følger på nitro-helmets: What we can say is that, broadly speaking, the Nitro helmets fit pretty much the same as Arai and Shoei.
Og fikk til svar fra Xlmoto idag at jeg burde gå for large.
Men først må nå finansen på plass ;-)

Svar