Yamaha XJ 900 S Diversion
- Malliz
- Innlegg: 23
- Registrert: 09 jan 2014, 20:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 K2
- Sted: Jevnaker
Yamaha XJ 900 S Diversion
Har en Yamaha XJ 900 S Diversion 94 mod.. Den ser lik ut som 95mod å nyere men når jeg søker på nettet etter deler som for eksempel touring vindskjerm så finnes det nesten ikke deler å oppdrive...
Kan jeg kjøpe deler til en 95 mod å dem vil passe på min 94 mod eller er det ikke likt??
Håper det finnes noen "Diversion-guruer" inne her som kan svare meg
Kan jeg kjøpe deler til en 95 mod å dem vil passe på min 94 mod eller er det ikke likt??
Håper det finnes noen "Diversion-guruer" inne her som kan svare meg
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Mener det kom ny modell i 95 så er en del forskjeller.Har det meste av deler men ikke vindskjerm.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
De første XJ 900 S Diversion kom i 1994, men ble vel reknet som 1995 modell.Malliz skrev:Har en Yamaha XJ 900 S Diversion 94 mod.. Den ser lik ut som 95mod å nyere men når jeg søker på nettet etter deler som for eksempel touring vindskjerm så finnes det nesten ikke deler å oppdrive...
Kan jeg kjøpe deler til en 95 mod å dem vil passe på min 94 mod eller er det ikke likt??
Håper det finnes noen "Diversion-guruer" inne her som kan svare meg
Regner med at den er lik 1995 modellen.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Malliz
- Innlegg: 23
- Registrert: 09 jan 2014, 20:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 K2
- Sted: Jevnaker
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Så da er det ingen fare å kjøpe toppboks med brakett til en 95mod..?
Du har vel ikke det liggende Kawagutten?? :[-o<
Du har vel ikke det liggende Kawagutten?? :[-o<
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Nytypen XJ900S Diversion kom i 1995, men teoretisk er det godt mulig at noen ble registrert allerede høsten 1994.
Gamletypen ble produsert fram til 1992, men rester av produksjonen ble solgt fram til 94/95.
Sikreste måten å skille disse er å finne typekoden. Sannsynligvis finner du den under salen. Den skal også stå i vognkortet.
De siste av gamletypen hadde koden 4BB2 og var prod i 1991 og 1992.
Siden du har nytypen Diversion, har din sannsynligvis kode 4KM1, 4KM2, 4PR1 eller 4PS1. Nøyaktig hva som er forskjellen på disse 4 typekodene i 1995 er ikke helt enkelt å finne ut av. Det ligger 8 forskjellige delekataloger til bare 1995 hos Yamaha, og her må jeg som delelagermann være helt sikker på at jeg velger riktig katalog.
Konklusjon: Er du helt sikker på at du har nytypen, så er 1994 eller 95 likt. Det er nok bare ganske små forskjeller helt fram til 2002 med typekode 4KME. Hovedregelen er at det er bare de tre første siffer i typekoden som er vesentlig. Den siste betyr ofte bare kosmetiske forskjeller, farge/decaler og slikt.
Gamletypen ble produsert fram til 1992, men rester av produksjonen ble solgt fram til 94/95.
Sikreste måten å skille disse er å finne typekoden. Sannsynligvis finner du den under salen. Den skal også stå i vognkortet.
De siste av gamletypen hadde koden 4BB2 og var prod i 1991 og 1992.
Siden du har nytypen Diversion, har din sannsynligvis kode 4KM1, 4KM2, 4PR1 eller 4PS1. Nøyaktig hva som er forskjellen på disse 4 typekodene i 1995 er ikke helt enkelt å finne ut av. Det ligger 8 forskjellige delekataloger til bare 1995 hos Yamaha, og her må jeg som delelagermann være helt sikker på at jeg velger riktig katalog.
Konklusjon: Er du helt sikker på at du har nytypen, så er 1994 eller 95 likt. Det er nok bare ganske små forskjeller helt fram til 2002 med typekode 4KME. Hovedregelen er at det er bare de tre første siffer i typekoden som er vesentlig. Den siste betyr ofte bare kosmetiske forskjeller, farge/decaler og slikt.
Sist redigert av kjellv den 22 jan 2014, 20:09, redigert 1 gang totalt.
- Malliz
- Innlegg: 23
- Registrert: 09 jan 2014, 20:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 K2
- Sted: Jevnaker
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
kjellv skrev:Nytypen XJ900F og XJ900S Diversion kom i 1995, men teoretisk er det godt mulig at noen ble registrert allerede høsten 1994.
Gamletypen ble produsert fram til 1992, men rester av produksjonen ble solgt fram til 94/95.
Sikreste måten å skille disse er å finne typekoden. Sannsynligvis finner du den under salen. Den skal også stå i vognkortet.
De siste av gamletypen hadde koden 4BB2 og var prod i 1991 og 1992.
Siden du har nytypen Diversion, har din sannsynligvis kode 4KM1, 4KM2, 4PR1 eller 4PS1. Nøyaktig hva som er forskjellen på disse 4 typekodene i 1995 er ikke helt enkelt å finne ut av. Det ligger 8 forskjellige delekataloger til bare 1995 hos Yamaha, og her må jeg som delelagermann være helt sikker på at jeg velger riktig katalog.
Konklusjon: Er du helt sikker på at du har nytypen, så er 1994 eller 95 likt. Det er nok bare ganske små forskjeller helt fram til 2002 med typekode 4KME. Hovedregelen er at det er bare de tre første siffer i typekoden som er vesentlig. Den siste betyr ofte bare kosmetiske forskjeller, farge/decaler og slikt.
Der dukka det opp en guru! Digger forum!
Min har type : 4KM
Førstegangsreg : 30.09.1994
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Siden jeg sitter her i sofaen med pcn i fanget, og enda til innlogget i Yamahas delekataloger har jeg forsket litt videre på denne sykkelen som jeg vet alt for lite om. Jeg oppdaget en vesentlig o lett synlig forskjell på gammel og ny type XJ900. Den gamle hadde to bakdempere, den nye har en. Da ble det plutselig veldig greit å skille demMalliz skrev:kjellv skrev:Nytypen XJ900F og XJ900S Diversion kom i 1995, men teoretisk er det godt mulig at noen ble registrert allerede høsten 1994.
Gamletypen ble produsert fram til 1992, men rester av produksjonen ble solgt fram til 94/95.
Sikreste måten å skille disse er å finne typekoden. Sannsynligvis finner du den under salen. Den skal også stå i vognkortet.
De siste av gamletypen hadde koden 4BB2 og var prod i 1991 og 1992.
Siden du har nytypen Diversion, har din sannsynligvis kode 4KM1, 4KM2, 4PR1 eller 4PS1. Nøyaktig hva som er forskjellen på disse 4 typekodene i 1995 er ikke helt enkelt å finne ut av. Det ligger 8 forskjellige delekataloger til bare 1995 hos Yamaha, og her må jeg som delelagermann være helt sikker på at jeg velger riktig katalog.
Konklusjon: Er du helt sikker på at du har nytypen, så er 1994 eller 95 likt. Det er nok bare ganske små forskjeller helt fram til 2002 med typekode 4KME. Hovedregelen er at det er bare de tre første siffer i typekoden som er vesentlig. Den siste betyr ofte bare kosmetiske forskjeller, farge/decaler og slikt.
Der dukka det opp en guru! Digger forum!
Min har type : 4KM
Førstegangsreg : 30.09.1994
Men 4KM...har du siste sifferet også?
- Malliz
- Innlegg: 23
- Registrert: 09 jan 2014, 20:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 K2
- Sted: Jevnaker
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Står bare 4KM i vognkortet. Mulig det står mer under setet..? Kan sjekke det om noen minutter.. Veit du om det er justerbar demper på min?? Den er ufattelig myk å kjøre!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Send meg regnr på pm så skal jeg se hva jeg finner ut.Malliz skrev:Står bare 4KM i vognkortet. Mulig det står mer under setet..? Kan sjekke det om noen minutter.. Veit du om det er justerbar demper på min?? Den er ufattelig myk å kjøre!
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Hei
Jeg har også en XJ900 (-97 mod). Den har en litt høy vindskjerm. På vindskjermen står det:
MRA
TYP: WVM
KBA 90512
(https://www.mrashop.de/erp/catalog/navi ... 0%29&spr=D" onclick="window.open(this.href);return false;)
(Under salen står modellbetegnelsen 4KM5-110.)
Håper dette var til nytte...
Jeg har også en XJ900 (-97 mod). Den har en litt høy vindskjerm. På vindskjermen står det:
MRA
TYP: WVM
KBA 90512
(https://www.mrashop.de/erp/catalog/navi ... 0%29&spr=D" onclick="window.open(this.href);return false;)
(Under salen står modellbetegnelsen 4KM5-110.)
Håper dette var til nytte...
Sist redigert av norse900 den 22 jan 2014, 23:59, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
...og 4KM5 er også i følge typekoden en 1997-modell, så vet du det. Ingen overligger.norse900 skrev:Hei
Jeg har også en XJ900 (-97 mod). Den har en litt høy vindskjerm. På vindskjermen står det:
MRA
TYP: WVM
KBA 90512
(Under salen står modellbetegnelsen 4 KM 5 - 110).
Håper dette var til nytte...
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Tusen takk for det :-) . Ingenting som slår en skikkelig ekspert!
(Det er forøvrig mulig jeg har tatt meg "vann over hodet" med et prosjekt som nylig er anskaffet, Suzuki GS(X)750 -83. Hvis jeg står durabelig fast, har du noe sånnt også i delebibelen din??
(Det er forøvrig mulig jeg har tatt meg "vann over hodet" med et prosjekt som nylig er anskaffet, Suzuki GS(X)750 -83. Hvis jeg står durabelig fast, har du noe sånnt også i delebibelen din??
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6983
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Dessverre.norse900 skrev:Tusen takk for det :-) . Ingenting som slår en skikkelig ekspert!
(Det er forøvrig mulig jeg har tatt meg "vann over hodet" med et prosjekt som nylig er anskaffet, Suzuki GS(X)750 -83. Hvis jeg står durabelig fast, har du noe sånnt også i delebibelen din??
Nå vil jeg ikke kalle meg ekspert akkurat, men det har seg sånn at jeg jobber med Yamaha. Det er derfor jeg har tilgang til disse opplysningene.
Men still spørsmålet i en egen tråd så er jeg ganske sikker på at det dukker fram opplysninger til deg
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Takk for tipset, Kjellv!
Malliz; Beklager digresjonen og ønsker deg lykke til i jakten på den perfekte vindskjerm.
Malliz; Beklager digresjonen og ønsker deg lykke til i jakten på den perfekte vindskjerm.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Yamaha XJ 900 S Diversion
Mine deler passer frem til 95. Sender deg en PM om kort tid hvis jeg har den og den evnt skulle passe.Må lete igjennom først.Malliz skrev:Så da er det ingen fare å kjøpe toppboks med brakett til en 95mod..?
Du har vel ikke det liggende Kawagutten?? :[-o<
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++