En MCer blir født...
- Ter
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
- Kontakt:
Re: En MCer blir født...
Elsklingen har skrudd av effektanlegget og sykkelen ble mye bedre å kjøre. Som en drøm...en del av vibrasjonen ble borte og det er som om det ble letter å komme opp i fart (kremt..) I alle fall ikke mye lyd som tar bort konsentrasjonen. Må teste ut en stund for å se om jeg liker det 

-
- Motorsykkelen din: KTM
Gratulerer så meget med lappen!

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Ter
- Kontakt:
Takker så mye. Er kjempekos.
I dag har jeg kjørt 12 mil på nydelige Lofotveier. Gikk bare bra :-)
Kjenner jeg liker sykkelen selv om den har litt nykker og sånt...i dag ladet den ut strømmen mens jeg kjørte så da jeg stoppen var den død. Sto en halvtime og så startet den igjen. etter å ha kjørt 6 mil fylte jeg drivstoff og da startet den ikke igjen, fritt for strøm. Fikk skyvd den igang og da startet den fint. Satt på batterilader da jeg kom hjem, den viste lav lading.
Batteriet er nytt så jeg aner ikke hva som kan være feil...noen ideer?

I dag har jeg kjørt 12 mil på nydelige Lofotveier. Gikk bare bra :-)
Kjenner jeg liker sykkelen selv om den har litt nykker og sånt...i dag ladet den ut strømmen mens jeg kjørte så da jeg stoppen var den død. Sto en halvtime og så startet den igjen. etter å ha kjørt 6 mil fylte jeg drivstoff og da startet den ikke igjen, fritt for strøm. Fikk skyvd den igang og da startet den fint. Satt på batterilader da jeg kom hjem, den viste lav lading.
Batteriet er nytt så jeg aner ikke hva som kan være feil...noen ideer?
at den lader seg ut mens du kjører er ikke noe godt tegn, da er det nok noe som må byttes ut.
Har hatt det samme problemet på Ducati, da var det regulatoren som var synderen, bare å bytte den så var allt bra igjen.
Det er kanskje lurest å spørre hos merkeverkstedet, hvis det er en kjent svakhet vet de jo straks hva som er feil.
Har hatt det samme problemet på Ducati, da var det regulatoren som var synderen, bare å bytte den så var allt bra igjen.

Det er kanskje lurest å spørre hos merkeverkstedet, hvis det er en kjent svakhet vet de jo straks hva som er feil.
- Ter
- Kontakt:
OK, takk. Skal be elsklingen sjekke med Ziggo i Harstad (det er nærmest, og så skal han jo på jobb dit de nærmeste ukene).
I mellomtiden får jeg stifte nærmrmere bekjentsskap med batteriladeren.
I mellomtiden får jeg stifte nærmrmere bekjentsskap med batteriladeren.
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Signeres og attesteres: Jeg hadde også Virago og det samme skjedde med den. Regulatoren var synderen. Min ladet bare ved et visst turtall, men ikke ved annen kjøring.pelsen skrev: ................... da var det regulatoren som var synderen, bare å bytte den så var allt bra igjen.![]()
Bytte regulatoren var løsningen!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Ter
- Kontakt:
Ser ut til at det er batteriet som er synderen, sjekker ut mer i dag:
lhttp://nyttogbedreliv.blogspot.no/2012/ ... trbbel.htm
lhttp://nyttogbedreliv.blogspot.no/2012/ ... trbbel.htm
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Kanskje dumt å spørre,men er batterikablene skrudd skikkelig fast, og er det fritt for irr på batteripolene og kabelskoene ?
Det skal lite til før det blir dårlig kontakt, så skru løs begge kablene og skrap skikkelig rent både på kabelsko og batteripol før du begynner med noe annet. Bruk smergelpapir evt kniv e.l.
Og har du sjekket væskenivået på batteriet ?
Hvis sykkelen lader med litt høy spenning, fordamper syra ganske fort. Etterfyll til streken for ø.nivå
Med destillert vann.
Det skal lite til før det blir dårlig kontakt, så skru løs begge kablene og skrap skikkelig rent både på kabelsko og batteripol før du begynner med noe annet. Bruk smergelpapir evt kniv e.l.
Og har du sjekket væskenivået på batteriet ?
Hvis sykkelen lader med litt høy spenning, fordamper syra ganske fort. Etterfyll til streken for ø.nivå
Med destillert vann.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Ter
- Kontakt:
Polene ser flotte ut og de er godt skrudd til.
Nivået på veske så ok ut.
Har målt syrenivået i dag og det er flere av cellen som har lav Ph. Dermed er det bestilt nytt batteri. Ingen hadde inne akurat den typen batteri som jeg trengte. Dermed er det to dagers vent på nytt batteri. OG det er strålende vær akkurat NÅ...typisk..Klør i kjørehånda.

Har målt syrenivået i dag og det er flere av cellen som har lav Ph. Dermed er det bestilt nytt batteri. Ingen hadde inne akurat den typen batteri som jeg trengte. Dermed er det to dagers vent på nytt batteri. OG det er strålende vær akkurat NÅ...typisk..Klør i kjørehånda.
- Ter
- Kontakt:
Re: En MCer blir født... NordSalten treffet
Det nye batteriet virker ypperlig
Har hatt noen fine turer og tilliten er gjenopprettet mellom Doningen og meg.
I helgen var det NordSaltentreff på Hamarøya. Her er blogginnlegget fra det..http://nyttogbedreliv.blogspot.no/
For meg ble det mange 1. gangsopplevevelser og det var kjempemorsomt.
Kjenner at jeg gleder meg til neste vår..
Er det noen som har flere bilder fra dette treffet?

I helgen var det NordSaltentreff på Hamarøya. Her er blogginnlegget fra det..http://nyttogbedreliv.blogspot.no/
For meg ble det mange 1. gangsopplevevelser og det var kjempemorsomt.
Kjenner at jeg gleder meg til neste vår..
Er det noen som har flere bilder fra dette treffet?
Er jo enda noe igjen av sesongen.
Sett mange bilder fra treffet på Facebook-sidene til kompiser fra Harstad som var veldig til stede
Sett mange bilder fra treffet på Facebook-sidene til kompiser fra Harstad som var veldig til stede

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
- Ter
- Kontakt:
jaja, da er Donimgen satt i garasjen for vinteren.
Det er mildvær denne uken, snøen forvant plutselig og veiene ble avbære så kjente at nu kunne det godt tørke litt opp slik at man kunne ta en siste tur..igjen. Men det frøs på igjen..håpet er lyserødt.
Er det spesielle ting jeg bør huske på å gjøre nå som den står inne til lagring?
Vet at bateriet skal monteres av og settes inne i + grader.
Men har hørt at bensintanken skal tappes, mens andre sier det ikke er nødvendig??
Skal selvfølgelig sette den på bøyle slik at den ikke står direkte på hjulene. Ønsker meg foresten nye hjul.
Noen som vet hvilke hjul som er bra til min type sykkel?
Det er mildvær denne uken, snøen forvant plutselig og veiene ble avbære så kjente at nu kunne det godt tørke litt opp slik at man kunne ta en siste tur..igjen. Men det frøs på igjen..håpet er lyserødt.
Er det spesielle ting jeg bør huske på å gjøre nå som den står inne til lagring?
Vet at bateriet skal monteres av og settes inne i + grader.
Men har hørt at bensintanken skal tappes, mens andre sier det ikke er nødvendig??
Skal selvfølgelig sette den på bøyle slik at den ikke står direkte på hjulene. Ønsker meg foresten nye hjul.
Noen som vet hvilke hjul som er bra til min type sykkel?
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Fyll tanken full=mindre kondens
koble fra og lad batteriet og oppbevar det kaldt-jo kaldere jo bedre=mindre selvutlading(fryseren er faktisk best)
men sammen med sykkelen i garasjen er ok.
koble fra og lad batteriet og oppbevar det kaldt-jo kaldere jo bedre=mindre selvutlading(fryseren er faktisk best)
men sammen med sykkelen i garasjen er ok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Ter
- Kontakt:
Det sukkersøte med vintereren er at hver gang man henter bilen i garasjen så kan man kaste lengsefulle blikk på MC en og drømme om sommeren. Av og til kan man faktisk la hende gli over mettalet og læreret og vri om nøkkelen og bare høre motoren bråke litt..vri om gassen og kjenne vibrasjonene, kjenne lukten av eksos, lukke øynene og nesten kjenne vinden som røsker i klærne.
Nå er det nye hjulene annkommet og står å venter på at elsklingen skal ta sykkelen med til vinteroverhaling i Harstad om noen uker.
Fordelen med vinteren hittil i år er at det ikke er kommet så mye snø, dermed tiner det raskere slik at vi kanskje får en tidlig vår med isfrie veier. Håpetr lysegrønt.
Nå er det nye hjulene annkommet og står å venter på at elsklingen skal ta sykkelen med til vinteroverhaling i Harstad om noen uker.
Fordelen med vinteren hittil i år er at det ikke er kommet så mye snø, dermed tiner det raskere slik at vi kanskje får en tidlig vår med isfrie veier. Håpetr lysegrønt.

- Ter
- Kontakt:
Sykkelen min er kjørt til Ziggo i Harstad for overhaling slik at den skal være klar til sesongen. Siden vi har hatt mildvær til omentrent i januar har man blitt litt bortskjemt og trodd at det kom vår tidlig. Nå laver det ned med snø og våren ser uendelig mye lenger borte er sunt er.
I mellomtiden fordriver man tiden med MC klubb arbeid, er valgt til kasserer og det er litt arbeid med regninger, medlemskap, kontoer mm. Er på leting etter nettsider for bestilling av vest til klubbmerke, noe som har ført til at jeg er møkk lei hele vest- prosjektet. Utallige timer med surfing etter vest og bagasjeutstyr og så stopper ting opp på slutten eller så har de ikke akkurat min vest/bagasje i rett størrelse.
Hvis noen har adresser til skinnvest sider så bare del, jeg kommer sikkert til å fortsette jakten.
Det er jammen vanskelig å bestemme seg når man ikke få se, ta på og prøve produktet.
Litt planlegging av årets norgestreff blir det også. Grovplanen er i boks, sjekket at man får ta avspasering i to uker og eventuell reiserute er snart i boks. Vurderer å kjøre Vestlandet nordover , med Trollstigen som et av vestlandsmålene.
Noen som har forslag til hva man få med seg på en tur sørover? Er det noen steder som passer bedre en andre å overnatte på ?
I mellomtiden fordriver man tiden med MC klubb arbeid, er valgt til kasserer og det er litt arbeid med regninger, medlemskap, kontoer mm. Er på leting etter nettsider for bestilling av vest til klubbmerke, noe som har ført til at jeg er møkk lei hele vest- prosjektet. Utallige timer med surfing etter vest og bagasjeutstyr og så stopper ting opp på slutten eller så har de ikke akkurat min vest/bagasje i rett størrelse.
Hvis noen har adresser til skinnvest sider så bare del, jeg kommer sikkert til å fortsette jakten.
Det er jammen vanskelig å bestemme seg når man ikke få se, ta på og prøve produktet.
Litt planlegging av årets norgestreff blir det også. Grovplanen er i boks, sjekket at man får ta avspasering i to uker og eventuell reiserute er snart i boks. Vurderer å kjøre Vestlandet nordover , med Trollstigen som et av vestlandsmålene.
Noen som har forslag til hva man få med seg på en tur sørover? Er det noen steder som passer bedre en andre å overnatte på ?
- Ter
- Kontakt:
Det er enda mars ute og snøen laver ned, men dagens lykke er at sykkelen er kommet nyoverhalt med flunkende nye dekk tilbake fra verkstedet. Den lyder endelig slik den skal og knurrer perfekt når jeg vrir på gassen. Den er nå klar for sesongen. Hadde bare denne hvite gørra blitt borte fra bakken slik at man kunne få testkjørt litt. Imens må man døyve tålmodigheten med planlegging av sesongen og litt pussing på krom og lakk.
Norgestreffturen er endelig i boks, hurtigrutetur er bestilt på første etappe, her tar man ingen sjanse med snø i høyden og spor av nattefrost i svingene i de kalde strøk. Man har jo sett en nordnorsk sommer før så det er best å være forberedt.
Er det flere som planlegger til Norgestreffet?
Vest er endelig bestilt så jeg slipper å tenke på det. Jeg titter heller litt rundt etter salvesker, men er usikker. Har jo to plastkofferter som er vanntette, det er bare så synd de er så uestetiske.
Får man kjøpt salvesker brukt noe sted?
Norgestreffturen er endelig i boks, hurtigrutetur er bestilt på første etappe, her tar man ingen sjanse med snø i høyden og spor av nattefrost i svingene i de kalde strøk. Man har jo sett en nordnorsk sommer før så det er best å være forberedt.
Er det flere som planlegger til Norgestreffet?
Vest er endelig bestilt så jeg slipper å tenke på det. Jeg titter heller litt rundt etter salvesker, men er usikker. Har jo to plastkofferter som er vanntette, det er bare så synd de er så uestetiske.
Får man kjøpt salvesker brukt noe sted?
En gang i blant kan det dukke opp på Finn etc: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... =salvesker
Men du bør uansett ha et sett med bars bak salvæskene.
Kanskje bare bruke de koffertene du har nå du skal på tur?
Eller se etter sissybar-sekk og kanskje ei pakkpølse attåt?
Men du bør uansett ha et sett med bars bak salvæskene.
Kanskje bare bruke de koffertene du har nå du skal på tur?
Eller se etter sissybar-sekk og kanskje ei pakkpølse attåt?
Men do not quit playing because they grow old,
- Ter
- Kontakt:
NY MC I SOMMER :-)
Jeg har byttet ut Doningen med en Kawasaki er-6f 2012 modell og er kjempefornøyd.
Har kjørt landet på langs fra Homestrand til Lofoten og er strålende fornøyd med kjøreegenskapene.
LYKKE
Jeg har byttet ut Doningen med en Kawasaki er-6f 2012 modell og er kjempefornøyd.
Har kjørt landet på langs fra Homestrand til Lofoten og er strålende fornøyd med kjøreegenskapene.
LYKKE
Høres jo ut som en fulltreffer det byttet av type MC
Hva fikk deg til å bytte og hvordan opplevdes den nye kontra den forrige?

Hva fikk deg til å bytte og hvordan opplevdes den nye kontra den forrige?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Joda, selv om Virago kan være veldig behagelig og grei, så er det ikke til å komme fra at andre sykler gjør seg bedre for langturkjøring. Det er ihvertfall min erfaring også.
Gratulerer med byttet!
Gratulerer med byttet!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Ter
- Kontakt:
Er kjempefornøyd med bytte. Den nye sitter som støpt på veien, svinger bare jeg tenker på det og kjørestillingen er super for meg som liker meg litt frampå men med mulighet for å sitte opp.
Nå som sykkelen står på stallen så skal den jo stelles litt med. Skal monter nye thank pad.. Noen som har noen gode råd på hva jeg skal vakse tanken med først for å få vekk lim fra den forrige? Vil jo helst ikke ødelegge lakken med kjemikaliker..
Nå som sykkelen står på stallen så skal den jo stelles litt med. Skal monter nye thank pad.. Noen som har noen gode råd på hva jeg skal vakse tanken med først for å få vekk lim fra den forrige? Vil jo helst ikke ødelegge lakken med kjemikaliker..
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Gratulerer med ny sykkel
Var innom og leste bloggen din i går, litt av en tur dere hadde i forbindelse med Norgestreffet :-)å
AJ som hintet om bloggen din via bursdagstråen her inne

Var innom og leste bloggen din i går, litt av en tur dere hadde i forbindelse med Norgestreffet :-)å
AJ som hintet om bloggen din via bursdagstråen her inne

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Ter
- Kontakt:
Så gøy å finne noen som har samme sykkel som meg :-) Det er første gang:-)
Det er jo en del Kawasakier i klubben, men de er litt anderledes :-)
I skrivende stund går vurderingene mine på om jeg skal legge ut på langtur til polen i sommer.. ser at det er innmari lang avstander fra lofoten så er i sterk tvil. Mest forde man må ha fri i 14 dager for å gjennomføre en slik tur.
Det er jo en del Kawasakier i klubben, men de er litt anderledes :-)
I skrivende stund går vurderingene mine på om jeg skal legge ut på langtur til polen i sommer.. ser at det er innmari lang avstander fra lofoten så er i sterk tvil. Mest forde man må ha fri i 14 dager for å gjennomføre en slik tur.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Rødsprit, etpar gamle t-skjorter og tålmodighet fungerer som oftest.Ter skrev:Er kjempefornøyd med bytte. Den nye sitter som støpt på veien, svinger bare jeg tenker på det og kjørestillingen er super for meg som liker meg litt frampå men med mulighet for å sitte opp.
Ikke bruk aceton eller andre sterke løsemidler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Sitrusrens er fint til å fjerne gammel lim med
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk