Bilder fra i sommer.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Bilder fra i sommer.

Legg inn av JohnnyTh »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Det er vakkert i Norge også , her er mitt bidrag fra i sommer.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Veldig flotte bilder. Bare litt skuffet over at det ikke var bilder fra Lista i samlingen din her :-) regner med du kjørte denne veien siden du ikke liker deg på europaveiene.

Har alltid likt å kjøre i Norge men det blir mindre og mindre. Tragiske fartsgrenser, bøter og straff som ikke ligner noe hvis man skulle bli litt uoppmerksom et par sekunder. Dyrt, man får jo minimum to dager i utlandet for det det koster for en dag her hjemme. Og så været. De siste årene har jeg kjørt i Norge, og det har vært i regn så og si uten unntak.
Neste ferie blir nok og til Europa.

God Jul alle sammen!

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Det er vakkert i Norge også , her er mitt bidrag fra i sommer.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Veldig flotte bilder. Bare litt skuffet over at det ikke var bilder fra Lista i samlingen din her :-) regner med du kjørte denne veien siden du ikke liker deg på europaveiene.

Har alltid likt å kjøre i Norge men det blir mindre og mindre. Tragiske fartsgrenser, bøter og straff som ikke ligner noe hvis man skulle bli litt uoppmerksom et par sekunder. Dyrt, man får jo minimum to dager i utlandet for det det koster for en dag her hjemme. Og så været. De siste årene har jeg kjørt i Norge, og det har vært i regn så og si uten unntak.
Neste ferie blir nok og til Europa.

God Jul alle sammen!
Takk for det. Det var på ingen måte hensikten å skuffe deg :P :p Lista ble kjørt , men jeg skal innrømme at jeg ikke alltid var like flink å te frem kameraet dessverre :redface , selv om fotografering er en hobby nesten likestilt med MC.
Jeg kan trekke frem et par perler. Rv 44 mellom Egersund og Flekkefjord. Rv 460 til Lindesnes. Rv 410 og 411 som dekker Arendal-Tvedestrand-Risør-Lyngør. Utrolig flott. Videre til Porsgrunn-Notodden og en avstikker inn gjennom Fv. 651 Tuddalsdalen og over fjellet til Rjukan. En vakker avstikker med flott natur og svingete veier. Videre fra Rjukan til Tinn Austbygd og opp vakre Tessungdalen. Videre over fjellet til Uvdal, veien er merket som privat i NAF boken, men er gratis og åpen. Fra Uvdal videre på stamvei 40 til Geilo og over Hardangervidda. På vidda finnes faktisk et par grusveier langt inn på villeste vidda. Valgte en som var over en mil lang men kostet da 100,- for å få lov å kjøre. Dette var den verdt. Flott vær hele veien, kun to små lokale regnbyger. Temperaturer helt fra 21 grader og ned til 1 fattig grad en natt på vidda. Jeg tror mange i vårt materialistiske og effektiviserte samfunn har godt av slike minimalistiske turer med telt, primus og naturopplevelser. Man får rett og slett ro i sjelen og maks ladding.
Jeg er enig i at været i Norge ikke alltid er på vår siden , men om man kan ta ting litt på sparket og sjekke værmelding, så kan man være heldig. Er man det får man jo en fantastisk naturopplevelse i en spesiell og frisk luft.
Dessuten kan slike småveier være ulidelige på mange sykkeltyper , men med riktig redskap blir dette en helt fantastisk opplevelse etter min mening. Veiene er ofte smale og uoversiktlige , akkurat plass til en bil. De er ofte humpete, hullete og sprukket. Ofte kan man jo gjerne bare holde maks 50 km/t hvis man vil ha med seg naturen rundt. Derfor blir bøter ett ikke tema her.
Dyrt......nei på ingen måte. De aller fleste steder kan man i Norge fricampe helt trygt og ofte gratis. Campingplasser på slike avsidesliggende plasser er ofte billige slik at man kan få seg en dusj. Mat lager jeg som oftest selv på primusen , synes det er både koselig og billig.
Selvfølgelig lokker en europatur innimellom , og jeg ser ikke bort i fra at det kan bli en europatur på bondelandet neste gang. Skal jeg langt av sted vurderer jeg å sove på toget gjennom Tyskland. På den måten unngår jeg de kjedelige motorveistrekkene. Alpene og Vestkysten av Italia vil jeg gjerne kjøre en gang til , så vi får se.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Skeptisk til at du klarer å kjøre en hel ferie uten å være innom veier med mer en 50 km/t i fart. Ser jo på bildene dine at har vært andre steder enn det. Du har jo til og med kjørt gjennom Lyngdal, som er berømt for alle laserkontrollene sine i 60 sonene :D

Jeg må nok innrømme at jeg er ikke så veldig minimalistisk på mc ferie. Jeg har med meg alt mulig. Sovepose, oppblåsbart dun liggeunderlag, skikkelig telt, kokeutstyr og primus, ipad og alt mulig av duppedingser for å ha det behaglig. Jeg får tilfredsstilt mitt minimalistiske behov som skarpskyttter i Innsatstyrkene. Da blir det jervenduk og feltrasjoner 3 årstider, og så blir soveposen med på vinteren.
Så da er det deilig å kunne dra med seg sovepose og liggeunderlag uten å tenke på vekt når man skal på mc tur.

Mange flotte veier du lister opp der, men du skulle kjørt til Lindesnes fra Lyngdal over Spangreid og ikke Rv 460, det er og en perle. Tror jeg har kjørt alle de strekkene du lister opp der flere ganger bortsett fra over fjellet til Uvdal og enig i at det er flott. Du skulle og tatt en avstikker opp til Knaben.

Jeg er så heldig at jeg jobber rundt forbi i Norge og får ofte muligheten til å utforske veiene rundt der jeg jobber.
Jeg synes fremdeles det er dyrt å feriere i Norge. Bensinen er dyr sammenlignet med mange andre steder i Europa, overnatting koster hvis man ikke ligger langt oppi fjellet, ferjer drar opp, og hvis man skal ha med seg noen atraksjoner så pleier de være flinke til å ta betaling her.
Mat koster jo ikke så mye her hvis man lager den selv, men jeg er ikke så flink til å ta meg tid til sånt. Enten så blir det en feltrasjon eller så ofte pølse på bensinstasjon. Jeg er jo på sykkeltur ikke kokkeferie ;-)

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Skeptisk til at du klarer å kjøre en hel ferie uten å være innom veier med mer en 50 km/t i fart. Ser jo på bildene dine at har vært andre steder enn det. Du har jo til og med kjørt gjennom Lyngdal, som er berømt for alle laserkontrollene sine i 60 sonene :D

Jeg må nok innrømme at jeg er ikke så veldig minimalistisk på mc ferie. Jeg har med meg alt mulig. Sovepose, oppblåsbart dun liggeunderlag, skikkelig telt, kokeutstyr og primus, ipad og alt mulig av duppedingser for å ha det behaglig. Jeg får tilfredsstilt mitt minimalistiske behov som skarpskyttter i Innsatstyrkene. Da blir det jervenduk og feltrasjoner 3 årstider, og så blir soveposen med på vinteren.
Så da er det deilig å kunne dra med seg sovepose og liggeunderlag uten å tenke på vekt når man skal på mc tur.

Mange flotte veier du lister opp der, men du skulle kjørt til Lindesnes fra Lyngdal over Spangreid og ikke Rv 460, det er og en perle. Tror jeg har kjørt alle de strekkene du lister opp der flere ganger bortsett fra over fjellet til Uvdal og enig i at det er flott. Du skulle og tatt en avstikker opp til Knaben.

Jeg er så heldig at jeg jobber rundt forbi i Norge og får ofte muligheten til å utforske veiene rundt der jeg jobber.
Jeg synes fremdeles det er dyrt å feriere i Norge. Bensinen er dyr sammenlignet med mange andre steder i Europa, overnatting koster hvis man ikke ligger langt oppi fjellet, ferjer drar opp, og hvis man skal ha med seg noen atraksjoner så pleier de være flinke til å ta betaling her.
Mat koster jo ikke så mye her hvis man lager den selv, men jeg er ikke så flink til å ta meg tid til sånt. Enten så blir det en feltrasjon eller så ofte pølse på bensinstasjon. Jeg er jo på sykkeltur ikke kokkeferie ;-)

Hehe, hvordan kan det leses at jeg kun har kjørt en hel ferie i 50 km/t :[-o<

Og fordi jeg liker best å ferdes i Norge , sier jeg jo også at jeg kan tenke meg flere europaturer enn det jeg allerede har hatt.
Jeg er uenig i at det koster mye å overnatte på den måten som jeg liker og jeg elsker å kokke ute i det fri på en primitiv måte. Det er dette som er en del av ferien for meg. For meg er resten av året nok av hotellopphold og restaurantmat. Jeg er på ferie og liker å gjøre noe annet enn det jeg gjør resten av året.
Vi er forskjellige Johnny , og vi må lære oss å akseptere det. Er du ikke enig :D
Jeg sier ikke at andre må gjøre det samme som meg , det ville ødelagt litt av rekreasjonen, ei heller må jeg gjøre det samme som andre. Tror vi lar det ligge der. :P :p
Sist redigert av Bringisen den 25 des 2013, 13:57, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev: Ofte kan man jo gjerne bare holde maks 50 km/t hvis man vil ha med seg naturen rundt. Derfor blir bøter ett ikke tema her.
Høres ut som du ikke har kjørt noe sted det går an å kjøre over fartsgrensene, siden fartsbøter ikke er noe tema ;-)

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev: Ofte kan man jo gjerne bare holde maks 50 km/t hvis man vil ha med seg naturen rundt. Derfor blir bøter ett ikke tema her.
Høres ut som du ikke har kjørt noe sted det går an å kjøre over fartsgrensene, siden fartsbøter ikke er noe tema ;-)
Forklaringen er som følger ; Ofte (ofte betyr av og til , og må ikke bety alltid ) kan man jo gjerne bare holde 50 km/t ( på mange av disse veiene er faktisk fartsgrensen 80 km/t , noe jeg mener er for høy her) hvis man vil ha med seg naturen rundt. ( her er veien ofte så smal og uoversiktlig at jeg føler 50 km/t er maks om jeg skal få med meg havutsikten , vann , skog , blomsterenger , gammel bebyggelse og historie). Derfor blir bøter ikke et tema her. ( her betyr på disse veiene, og siden jeg da allerede har fortalt at 50km/t er nok og fartsgrensen gjerne er 60-80 km/t )

Var dette mer forståelig ;-)

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Forklaringen er som følger ; Ofte (ofte betyr av og til , og må ikke bety alltid ) kan man jo gjerne bare holde 50 km/t ( på mange av disse veiene er faktisk fartsgrensen 80 km/t , noe jeg mener er for høy her) hvis man vil ha med seg naturen rundt. ( her er veien ofte så smal og uoversiktlig at jeg føler 50 km/t er maks om jeg skal få med meg havutsikten , vann , skog , blomsterenger , gammel bebyggelse og historie). Derfor blir bøter ikke et tema her. ( her betyr på disse veiene, og siden jeg da allerede har fortalt at 50km/t er nok og fartsgrensen gjerne er 60-80 km/t )

Du trenger ikke prate til meg som jeg er en idiot. Men du sier det ikke er noe tema. Det betyr for meg alltid. Ikke et tema. Noe som aldri skjer.

Bortsett fra i Tyrkia så tror jeg alle mine fartsbøter er fra sideveier og riksveier. Ingen bøter fra Europaveier ol.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Noen som ser noe feil på dette bildet fra Antalya?

Bilde

Det ble mye hovedveier. Problemet her nede er ofte at skal man holde seg borte fra hovedveiene så går alle veiene på kryss og tvers mellom alle landsbyene og en strekkning som tar 2-3 timer på hovedveien tar gjerne 5-6 på sideveier.
Men det er ikke så farlig når hovedveien ser ut som veien til Kas.
Bilde

Her var det veldig kaldt. 1925 meter over havet og regn.
Bilde

Bilde

Bilde

Holdt på å gå tom for drivstoff og. GPS sa det var bensinstasjon her men jeg kjørte forbi denne bua flere ganger før jeg så det var en pumpe inni der. Måtte vekke han som jobba der. Men han retta på lua når jeg skulle ta bilde

Bilde

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:

Du trenger ikke prate til meg som jeg er en idiot. Men du sier det ikke er noe tema. Det betyr for meg alltid. Ikke et tema. Noe som aldri skjer.

Bortsett fra i Tyrkia så tror jeg alle mine fartsbøter er fra sideveier og riksveier. Ingen bøter fra Europaveier ol.
Det blir nesten opp til deg , men jeg anbefaler at vi begge fortsetter å legge ut bilder fra turer , istedet for å diskutere hvem som er en idiot. Ref. Innlegg 1025.
Ellers så har jeg ingen fartsbøter jeg kan slå i bordet med , siste var i 1987 da vegvesenet plutselig hadde forandret fartsgrensen fra 60 til 50. Jeg holdt da uheldigvis 64 km/t :sk?

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Bringisen skrev: Det blir nesten opp til deg , men jeg anbefaler at vi begge fortsetter å legge ut bilder fra turer , istedet for å diskutere hvem som er en idiot. Ref. Innlegg 1025.
Ellers så har jeg ingen fartsbøter jeg kan slå i bordet med , siste var i 1987 da vegvesenet plutselig hadde forandret fartsgrensen fra 60 til 50. Jeg holdt da uheldigvis 64 km/t :sk?
Kjempefine bilder dere legger ut, så det håper jeg dere fortsetter med,
virkelig en opptur i disse PMS tider. :thumleft
Når det gjelder å fortsette å diskutere hvem som er idiot kan dere gjerne fortsette med det også.
Da får vi som leser det både i pose og sekk. :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Svein2 skrev: Når det gjelder å fortsette å diskutere hvem som er idiot kan dere gjerne fortsette med det også.
Tror ikke det er diskutert.

Traff mange av disse på turen min. Men kun på asfalt jeg så de :scratch
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Han her derimot traff vi langt oppe i fjellet
Bilde

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bilde

Meteora
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har kjørt rndel på grus, men denne veien i Romania var noe av det bedre i det landet. Bedre enn mye av de som var asfaltert.
Bilde

Desverre var det bare en omkjøring på grunn av veiarbeid, på noen få km før jeg var tilbake på hullete asfaltvei.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

CIMG5082.JPG
IMG_1284.JPG
CIMG5095.JPG
IMG_1282.JPG
IMG_1101.JPG
IMG_1138.JPG
CIMG4919.JPG
CIMG4936.JPG
CIMG4828.JPG
IMG_1342.JPG
CIMG4844.JPG
IMG_1050.JPG
1150985_620708341302622_1649754646_n.jpg
IMG_1418.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Svar