Høres veldig behagelig ut, det er helt sikkert. Hvis jeg skal på tur så er det nok for at jeg skal på ferie. Og da har jeg jo 4 uker fri. Blir sikkert litt bortskjemt med å ha 4 uker fri hver gang man kommer hjem fra jobb. Tviler ikke på at toget er det mest behagelige, og hadde det ikke vært for prisen så hadde jeg ikke vært i tvil. Nå må jeg jo si at den prisen du nevner tur retur er jo nesten det samme som jeg fant en vei. Jeg må ha gjort noe feil. Mener å huske jeg fikk 4000kr en vei.Barbarozza skrev:Vel..jeg er liksom ferdig med campingplassene![]()
Og hvis du vil kjøre 122 mil transportettape Ålborg til Munchen så er det sikkert greit...men da begynner du jo ikke å kjøre i alpene...da må du finne nok et hotell og har kasta bort en dag....![]()
Jeg har prøvd alle metodene....ferje, kjøre, tog osv....
Desidert enkelst og raskest er å starte med morraferja (superspeed) i Larvik. Står opp kl 0500, er i Larvik innen kl 0700, og strake veien fra Hirtshals til Hamburg Altona og laste på toget, ved foten av alpene innen klokka 0900 dagen etter. Og du er menneske når du starter. Lunsj i Garmish, kjøre noen småpass i Østerike feks Hahnentennjoch og Arlberg, St Anton osv ...og en rolig kveld i dalen opp mot Sølden :) søndags kveld, eller andre småsteder du liker
Men skal du på ferie og ikke skal til alpene..da stiller det seg annerledes.
Da har du mer tid....
Når jeg kjørte nedover så overnattet jeg i Ålborg og spiste sen middag litt øst for Munchen utpå kvelden. 100 mil tror jeg det var dit. Etterpå fortsatte jeg 70 mil til til Budapest... Det gjør jeg nok ikke en gang til. Ble bare to timer søvn den natten der.
Autozug må prøves en gang.