Kjøpstips i naken-klassen.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Kjøpstips i naken-klassen.
Heisann.
Skal selge min glimrende Thundercat 2002 om ikke lenge. Hovedgrunnen til det er at sittestillingen er litt for foroverlent for min rygg/knær pga en skade. Denne selges i Stavanger btw hvis noen er interessert:)
Av sykler som er aktuelle så er det noen som skiller seg ut som spesielt interessante, og har satt opp en kravsliste:
•Helst endunker, twin eller triple pga at jeg ønsker litt mer moment lavere nede og heller ofre litt i toppen. Kjører mest i bymiljø. Ikke noe absolutt must.
•prisen må maks være 80 laken, og helst så nytt som mulig.
•må være oppreist sittestilling og være naken.
•kjøreegenskaper er viktig, å må funke en runde på bane også.
•er i min tredje sesong, så er ikke en ekstrem feinschmecker enda, men liker kvalitet.
er relativt stor 184cm/85kg, så lurer på om to av sykle e jeg vurdere blir for små. Tenker da på ER-6n og Monster 620.
Ser også på yamaha fz-6n, suzuki gsr600, nye yamaha mt-07, Hornet(etter 2007), ktm 690 duke.
Har også vurdert motard, men må ha noe som er greit mtp driftsikkerhet og kostnader, da jeg kjører mye.
Noen som har innspill, så setter jeg pris på tips:)
Skal selge min glimrende Thundercat 2002 om ikke lenge. Hovedgrunnen til det er at sittestillingen er litt for foroverlent for min rygg/knær pga en skade. Denne selges i Stavanger btw hvis noen er interessert:)
Av sykler som er aktuelle så er det noen som skiller seg ut som spesielt interessante, og har satt opp en kravsliste:
•Helst endunker, twin eller triple pga at jeg ønsker litt mer moment lavere nede og heller ofre litt i toppen. Kjører mest i bymiljø. Ikke noe absolutt must.
•prisen må maks være 80 laken, og helst så nytt som mulig.
•må være oppreist sittestilling og være naken.
•kjøreegenskaper er viktig, å må funke en runde på bane også.
•er i min tredje sesong, så er ikke en ekstrem feinschmecker enda, men liker kvalitet.
er relativt stor 184cm/85kg, så lurer på om to av sykle e jeg vurdere blir for små. Tenker da på ER-6n og Monster 620.
Ser også på yamaha fz-6n, suzuki gsr600, nye yamaha mt-07, Hornet(etter 2007), ktm 690 duke.
Har også vurdert motard, men må ha noe som er greit mtp driftsikkerhet og kostnader, da jeg kjører mye.
Noen som har innspill, så setter jeg pris på tips:)
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
flonoen skrev:Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.
Kunne godt tenkt meg en slik ja, men hvordan er disse mtp service og driftsikkerhet kontra et sikkerstikk som Hornet?
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jeg ville hevet terskelen en smule og tatt en kikk på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Duke3 er eg litt usikker på, men siste duken er iallefall helt normale intervall på.Tobben84 skrev:flonoen skrev:Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.
Kunne godt tenkt meg en slik ja, men hvordan er disse mtp service og driftsikkerhet kontra et sikkerstikk som Hornet?
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut som det er litt oftere intervall på forrige generasjon.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Høres ut som om en Duke 3/4 er midt i blinken, ja :)
Synd den ferdig innkjørte Duke 4'n som lå på Finn for 89000 er solgt. Senest en uke siden jeg så den ute.
Eneste du nok hadde reagert på for bykjøring er den ganske så voldsomme hostingen i lavere turtall, men dette finnes det en veldig enkel mod på som kan kjøpes for en ok pris.
Selv har jeg ikke giddet å skaffe den moden enda, da jeg klarer meg helt ok i lave turtall..
Dingsen jeg snakker om: http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det eneste negative jeg har hørt om Duke 3 modellene er at noen av modellene kunne ha dårlig bensinpumpe, men som var en ganske billig fiks hos leverandør. Vet ikke de store detaljene rundt det.
690 Motardene er samme motoren som Duke, med samme intervaller.
Synd den ferdig innkjørte Duke 4'n som lå på Finn for 89000 er solgt. Senest en uke siden jeg så den ute.
Eneste du nok hadde reagert på for bykjøring er den ganske så voldsomme hostingen i lavere turtall, men dette finnes det en veldig enkel mod på som kan kjøpes for en ok pris.
Selv har jeg ikke giddet å skaffe den moden enda, da jeg klarer meg helt ok i lave turtall..
Dingsen jeg snakker om: http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det eneste negative jeg har hørt om Duke 3 modellene er at noen av modellene kunne ha dårlig bensinpumpe, men som var en ganske billig fiks hos leverandør. Vet ikke de store detaljene rundt det.
690 Motardene er samme motoren som Duke, med samme intervaller.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ahhhhh, den har jeg sett og siklet på ja:) er egentlig en slik jeg kunne ha tenkt meg! Får se litt hvordan salget av Thundercaten går.Bjerknez skrev:Jeg ville hevet terskelen en smule og tatt en kikk på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Snikendeugle skrev:Høres ut som om en Duke 3/4 er midt i blinken, ja :)
Synd den ferdig innkjørte Duke 4'n som lå på Finn for 89000 er solgt. Senest en uke siden jeg så den ute.
Eneste du nok hadde reagert på for bykjøring er den ganske så voldsomme hostingen i lavere turtall, men dette finnes det en veldig enkel mod på som kan kjøpes for en ok pris.
Selv har jeg ikke giddet å skaffe den moden enda, da jeg klarer meg helt ok i lave turtall..
Dingsen jeg snakker om: http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det eneste negative jeg har hørt om Duke 3 modellene er at noen av modellene kunne ha dårlig bensinpumpe, men som var en ganske billig fiks hos leverandør. Vet ikke de store detaljene rundt det.
690 Motardene er samme motoren som Duke, med samme intervaller.
Ja, ser for meg at det fort kan bli en sånn:) må selge først, og så lete litt. Noen her inne som har duke3, som kan si noe om servicer osv?
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jeg anbefaler alltid Hornet 900!



:-)å




:-)å
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
JanK skrev:Jeg anbefaler alltid Hornet 900!![]()
:-)å
Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Sykkelen på bilde er min og jeg synes ikke på noen måte den er verken tung eller cruiseraktig. Den veier jo litt mer enn de andre alternativene du nevner men den har jo også en god del mer effekt (motor fra Hond Fireblade). Det er også uten tvil en av de mest driftsikre syklene noen gang laget. Honda kvalitetTobben84 skrev:Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.

Jeg har importert flere til Norge, kan godt ta med en til

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
JanK skrev:Sykkelen på bilde er min og jeg synes ikke på noen måte den er verken tung eller cruiseraktig. Den veier jo litt mer enn de andre alternativene du nevner men den har jo også en god del mer effekt (motor fra Hond Fireblade). Det er også uten tvil en av de mest driftsikre syklene noen gang laget. Honda kvalitetTobben84 skrev:Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.![]()
Jeg har importert flere til Norge, kan godt ta med en til
Koster noe sånt da, med pen km(under 30 K helst) og strøken?
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
De fleste eldre Hornet 600 på finn ligger til rundt 60.000,- så jeg vil tippe at en 900 ikke akkurat drar NED prisen.
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Bør være et vanvittig strøkent eksemplar av en tidlig 2000-modell Hornet før jeg betaler 60000,-+++.Bjerknez skrev:De fleste eldre Hornet 600 på finn ligger til rundt 60.000,- så jeg vil tippe at en 900 ikke akkurat drar NED prisen.
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...
Da er de i såfall latterlig overpriset etter min mening. Min 2002 Thundercat forventer jeg å få rundt 40 lapper for, og den er jo langt mer avansert på alle måter. Hornet har ikke justerbar fjæring foran heller ser jeg...