MC tur til Jazzfestivalen i Molde?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

MC tur til Jazzfestivalen i Molde?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har allerede spikret sommerferien for 2014 og jeg har også spikret at jeg skal kjøre motorsykkel fra Fredrikstad til Molde. Selv har jeg familie i Molde og overnatter gratis og alt det der, men hvis noen her allikevel skal oppover så hadde det jo vert trivelig å kjørt samlet kanskje?

Jeg har ikke helt spikret ruten ennå, men jeg har nå vertfall tenkt til å oppleve Geirangerfjorden og Trollstigen på MC ryggen.

Jazzfestivelen starter så vidt jeg vet mandag 14.juli og avsluttes søndag 20.juli. Det er den siste helgen som trekker mest folk og da aller helst fredag/lørdag.

Er det noe nher som skal oppover som vil slå følge?

hvis ikke så lider ikke jeg noe nød altså. Trives i eget selskap også jeg :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: MC tur til Jazzfestivalen i Molde?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jeg har allerede spikret sommerferien for 2014 og jeg har også spikret at jeg skal kjøre motorsykkel fra Fredrikstad til Molde. Selv har jeg familie i Molde og overnatter gratis og alt det der, men hvis noen her allikevel skal oppover så hadde det jo vert trivelig å kjørt samlet kanskje?

Jeg har ikke helt spikret ruten ennå, men jeg har nå vertfall tenkt til å oppleve Geirangerfjorden og Trollstigen på MC ryggen.

Jazzfestivelen starter så vidt jeg vet mandag 14.juli og avsluttes søndag 20.juli. Det er den siste helgen som trekker mest folk og da aller helst fredag/lørdag.

Er det noe nher som skal oppover som vil slå følge?

hvis ikke så lider ikke jeg noe nød altså. Trives i eget selskap også jeg :)
Du er litt feilinformert Bjerknez. Jazzfestivalen er for det aller meste over på lørdag. Det er gjerne noen arrangement på søndag også, men byen er merkbart romsligere fra lørdag. Min erfaring er at det er mest folk fra første dag og utover uka, men dabber av mot helga.
Konsertprogrammet er vel ikke klart ennå så vidt jeg vet. Vent litt til før du bestemmer datoene dine, så sørger du heller for å få med deg et par skikkelige konserter mens du er her. Det pleier blant annet å være et par meget interessante utekonserter på museet i løpet av uka, da med internationale storheter.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Har vært på Moldejazz, men drar stort sett på spesifikke konserter, og ikke festival som sådan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

SuperMorten skrev:Har vært på Moldejazz, men drar stort sett på spesifikke konserter, og ikke festival som sådan.

Ikke jeg heller, ennå jeg bor bare 20 minutt fra Molde!
Gir i grunnen katten i all jazzen. Men det er enkelte konserter/artister som er interessante. I fjor var det kun Brian Ferry som fristet meg, og det var veldig kjekt. Ellers er det mye liv på utestedene hele uka, og mange av dem har arrangement som ikke har noe som helst med jazz å gjøre.

Brukeravatar
SuperMorten

kjellv skrev:
SuperMorten skrev:Har vært på Moldejazz, men drar stort sett på spesifikke konserter, og ikke festival som sådan.

Ikke jeg heller, ennå jeg bor bare 20 minutt fra Molde!
Gir i grunnen katten i all jazzen. Men det er enkelte konserter/artister som er interessante. I fjor var det kun Brian Ferry som fristet meg, og det var veldig kjekt. Ellers er det mye liv på utestedene hele uka, og mange av dem har arrangement som ikke har noe som helst med jazz å gjøre.
Jeg var å siklet på Mary J Blige i 2008 :-)å :yeyeye Har ikke vært der siden.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Må bare få presissere at hovedmålet mitt med Jazzen er ikke å høre på Jazz for det kan jeg ikke fordra, men å oppleve folkelivet samt ta seg en pils mens man opplever lystig jazztoner fra bakgrunnen. En annen viktig del av Jazzen er så klart og ragge rundt på sykkelen og "vise" seg frem :)

Men har nå registrert at det ikke er voldsom oppslutning rundt dette og det er jo fair enough :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

SuperMorten skrev:
Der var jeg også. Var litt skuffet over konserten, litt for langt mellom høydepunktene og de gamle gode slagerne hennes. Men jeg husker godt da hun sang "one"! Den var verdt hele konserten :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Må bare få presissere at hovedmålet mitt med Jazzen er ikke å høre på Jazz for det kan jeg ikke fordra, men å oppleve folkelivet samt ta seg en pils mens man opplever lystig jazztoner fra bakgrunnen. En annen viktig del av Jazzen er så klart og ragge rundt på sykkelen og "vise" seg frem :)

Men har nå registrert at det ikke er voldsom oppslutning rundt dette og det er jo fair enough :)
Vi får treffes da vettu Bjerknez... Ta en tur til Atlanterhavsveien i lag :prop:

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Under jazzen er nesten alle sentrumsgatene stengt av, og parkering rundt omkring i Molde er ikke akkurat MC vennlig... Bor også bare 20 min unna, men de siste årene har jeg droppet å dra på Jazzen, er bare som å gå som sild i tønne... Men det er mye liv ja! Har ikke vært på konserter eller uteliv, men folk sier det skal være bra om kvelden!

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
SuperMorten

kjellv skrev:
SuperMorten skrev:
Der var jeg også. Var litt skuffet over konserten, litt for langt mellom høydepunktene og de gamle gode slagerne hennes. Men jeg husker godt da hun sang "one"! Den var verdt hele konserten :thumleft
:prf

Husker forøvrig de som varmet opp.... Vurderte å ta første ferja tilbake med en gang :knegg

Svar