Hvor får billig forsikring?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Heisann.

Ser på forsikringer på drømme motorsykkelen jeg vil ha. Kawasaki Ninja 250R

Var håpløs pris som kom opp. Hva er dette for noe? Så dyrt? virkelig?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Erik.H.M »

Jeg har hørt at Storebrand er billig.
Noen av kompisene mine (på 16) har full kasko på sine yzf r125. Dette koster dem 2800kr
Vet ikke om det blir like billig for deg, eller om det blir billigere med tanke på at de som kjører lett-mc ofte har dyrere forsikring (tror jeg :sk? )
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Erik.H.M skrev:Jeg har hørt at Storebrand er billig.
Noen av kompisene mine (på 16) har full kasko på sine yzf r125. Dette koster dem 2800kr
Vet ikke om det blir like billig for deg, eller om det blir billigere med tanke på at de som kjører lett-mc ofte har dyrere forsikring (tror jeg :sk? )

Jeg er 18, blir 19 dette året og holder på med mellomtung mc nå.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av gorbys »

Hvilket selskap er dette?

Når jeg shoppa rundt etter forsikring så var det gjensidige som var billligst, men det kommer an på det. Du må nok bare manne deg opp å ringe rundt til det som er av forsikringselskap...
Satte selv veteranforsikring påGSX'n i går, vart 33kr måneden, veit ikke om jeg har råd :lol

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

gorbys skrev:Hvilket selskap er dette?

Når jeg shoppa rundt etter forsikring så var det gjensidige som var billligst, men det kommer an på det. Du må nok bare manne deg opp å ringe rundt til det som er av forsikringselskap...
Satte selv veteranforsikring påGSX'n i går, vart 33kr måneden, veit ikke om jeg har råd :lol

Er gjensidige..

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Snikendeugle »

Må nesten bare regne med at det blir litt ekstra om du er under 23 år. Ihvertfall av det jeg har merket meg, som betaler 17k i året.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Snikendeugle skrev:Må nesten bare regne med at det blir litt ekstra om du er under 23 år. Ihvertfall av det jeg har merket meg, som betaler 17k i året.

Er jo helt latterlig. Bare ansvar forsikring og over 10K i året for en Ninja 250R ?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Snikendeugle »

Jajo den kan være litt drøy om det kun er ansvarsforsikring. Finn en annen tilbyder :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Snikendeugle skrev:Jajo den kan være litt drøy om det kun er ansvarsforsikring. Finn en annen tilbyder :)

Mulig du kan ramse opp noen steder som går ann og skjekke via en kalkulator på nettet ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38168
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av AJ »

JavaUpdate skrev: Mulig du kan ramse opp noen steder som går ann og skjekke via en kalkulator på nettet ?
Har ikke prøvd selv, men kom over denne siden:

https://tjenestetorget.no/forsikring/?g ... cgod8hUAVg" onclick="window.open(this.href);return false;

Verd å prøve? Kanskje...

Byttet nylig forsikringsselskap selv, fra Gjensidige til Codan.
MC-forsikringen ble litt dyrere, men pakka totalt med seks forsikringsobjekter ble noen tusenlapper billigere pr. år.
Vilkårene så og si like.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av SuperMorten »

AJ skrev:
Byttet nylig forsikringsselskap selv, fra Gjensidige til Codan.
MC-forsikringen ble litt dyrere, men pakka totalt med seks forsikringsobjekter ble noen tusenlapper billigere pr. år.
Vilkårene så og si like.
Sånn er det her også. Ser ikke på MC-forsikring separat, men summen av bil, MC, hus, innbo, livsforsikring, reiseforsikring m.m.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Når man er 18-19 år helt uten bonus og skal forsikre en Lett MC med "R" i navnet så koster det flesk desverre, og grunnen er nok ganske enkel. Du befinner deg i en alder hvor du vil prøve ut grensene og på en R-sykkel så går dette desverre ofte galt og det vet forsikringsselskapene alt om. Slike skyhøye priser betyr egentlig at dem ikke har så veldig lyst til å ha deg som kunde, men i følge norsk lov så tror jeg ikke dem har lov til å nekte deg forsikring. Men prisene kan dem jo skru opp som dem vil.

Forsikringsselskaper vil ha voksne sløve mennekser med hus/bil/hund/unger etc. med autogiro avtale.

Selv er jeg heldigvis over den verste alderen med tanke på forsikring og i en alder av 37 år og full bonus på bil, så kommer jeg langt bedre ut av det.

Jeg er så glad jeg kjører en cruiser!
forsikring.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av SveinT »

Javaupdate... i stedet for å starte med den store tidkrevende ringerunda
kan du jo begynne med å leke deg litt med nettkalkulatorene hos
de selskap som har det. Kanskje du finner en annen sykkel som du
kommer mye rimeligere ut med, og som heller ikke blir helt feil..

Jeg traff på denne litt eldre artikkelen på googlesøk i går,
mye kan vel sammenlignes ennå..

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=542525" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vg.no/uploaded/image/bilderi ... 01_753.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


--------------

Jeg sjekket selv en Hayabusaforsikring denne uka,
blant annet hos Codan - som i prinsippet ikke forsikrer disse fikk jeg vite,
men unntaksvis til totalkunder med riktig profil og historikk. (les gamling)
Fikk en pris på 10.300 ca.. Som ikke skal være så galt i grunn,
selv om jeg leste at en i forumet her hadde fått en slik forsikring for 3500 i et annet mindre selskap.
For da må selskapet ha gjort en feil ... :eh ?

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Bjerknez skrev:Når man er 18-19 år helt uten bonus og skal forsikre en Lett MC med "R" i navnet så koster det flesk desverre, og grunnen er nok ganske enkel. Du befinner deg i en alder hvor du vil prøve ut grensene og på en R-sykkel så går dette desverre ofte galt og det vet forsikringsselskapene alt om. Slike skyhøye priser betyr egentlig at dem ikke har så veldig lyst til å ha deg som kunde, men i følge norsk lov så tror jeg ikke dem har lov til å nekte deg forsikring. Men prisene kan dem jo skru opp som dem vil.

Forsikringsselskaper vil ha voksne sløve mennekser med hus/bil/hund/unger etc. med autogiro avtale.

Selv er jeg heldigvis over den verste alderen med tanke på forsikring og i en alder av 37 år og full bonus på bil, så kommer jeg langt bedre ut av det.

Jeg er så glad jeg kjører en cruiser!
forsikring.JPG
No er ikke Ninja en fullverdig R sykkel har eg hørt. Siden man sitter mye mer rett enn en ordinær R sykkel, og noen kaller den bare Ninja250 uten R. Da også Ninja300 som kawasaki har fjerna R i navnet også. Lett mc er det ikke, da lett MC er opp til 125 cc.
Som forklart over er dette mellomklasse. Om noen har en annen finfin sykkel til maks 50K brukt, så er eg veldig takknemlig for om dere sender lenker til de på finn.no. Da også om de har billig forsikring. Tenkter forsikring på 6K elsn i året.

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Hvor får billig forsikring?

Legg inn av JavaUpdate »

Elolz skrev:Du får lett Ninja 250R forsikret for den prisen. Som sagt, sjekk med IF! De har også priskalkulator, men ser ut som den er nede for vedlikehold nå. Gjensidige var et av de dyreste selskapene for 250R da jeg ringte rundt sist.

Når jeg skulle forsikre både 250R og 748'en var det mange som nektet meg å forsikre eller kom med helt syke tilbud som 15 tusen eller mer for delkasko, dette med 50% bonus. På 748'en var plutselig Gjensidige klart billigst for min del og IF svindyre. Prisene varierer sykt mellom selskapene og sykkelmodeller.

Du må ikke gi opp selv om ETT selskap gir deg et latterlig tilbud ;-)
Skal si jeg ble glad når jeg så resultatet ! Skrev inn personnummer og alt det der. Kawasaki Ninja 250R/300. Skal si jeg ble litt overrasket over prisen. Takker meget for den der ! Ninja blir det om disse prisene stemmer på IF.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar