Forslag til lav sykkel til jente ?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
kskaden
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F

Forslag til lav sykkel til jente ?

Legg inn av kskaden »

Hei :)
Jeg sliter litt med at jeg er for lav for sykkelen min. Jeg har en Honda cbr 600 F. Jeg rekker ikke ned i bakken, og dette synes jeg er litt vanskelig. Føler ikke at jeg får den gode kjøreopplevelsen som jeg burde hatt! Vurderer å selge den, og kjøpe en sykkel som er mer "lettkjørt" for meg!

Er det noen som har noen bra forslag på sykkler som er "lave" og lettkjørte ?

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Re: forslag til lav sykkel til Jente ?

Legg inn av rogg »

Mener Suzuki har noen lave 600cc. Bure kikke innom hos en Suki-forhandler å titte. Også yamaha her noen.Hvis ikke finnes det mange custum sykkler.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

kskaden

Legg inn av kskaden »

Har du noen forslag til åssen yamaha sykler som er lave ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kskaden skrev:Har du noen forslag til åssen yamaha sykler som er lave ?
Har selv en Yamahya TDM, men den har ikke spesielt lav setehøyde.
Jeg vet at Bimma her på Forumet har en BMW ST 800 med lavere sete enn det som leveres originalt til denne sykkelen.
Jeg vet også at hun trives svært godt med sykkelen med denne setehøyden.
Samme gjelder Solo_Twin, som har en Moto Guzzi Breva 750. Om hun har fått senket salen vet jeg ikke, men jeg har vært på tur med begge disse trivelige damene og de har ikke hatt noen problemer verken med kjøringen eller håndtering av syklene sine.
Jeg er heltsikker på at begge to kan gi deg et og annet nyttig tips :janikk

Som et siste tips kan jeg nevne at det finnes senkesett man kan få kjøpt. Søk gjerne på eBay og andre steder etter "lowering kits" til nettopp den type sykkel du har.
Med slike 'kits' kan sykkelen senkes opptil 3-4 centimeter.

Og til slutt ønsker jeg deg velkommen til MCsidens Forum :thumleft
Hyggelig med flere damer her :knegg

kskaden

Re: Forslag til lav sykkel til jente ?

Legg inn av kskaden »

Takk for tips :)

Jeg har undersøkt med senkesett, men om jeg får senket 3-4 cm så rekker jeg fortsatt ikke helt ned! :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kskaden skrev:Takk for tips :)

Jeg har undersøkt med senkesett, men om jeg får senket 3-4 cm så rekker jeg fortsatt ikke helt ned! :-k
Da tror jeg nesten du må se deg om etter annen sykkel... Alternativene blir da som regel en cruiser (Yamaha Dragstar osv.)
Ække så lurt å senke sykker'n mer enn 3-4 cm., vil jeg tro... :scratch
Grunnen er et at ting (evt. midtstøtte, eksosanlegg, fotpinner osv.) kan ta nedi ganske tidlig ved svingkjøring siden bakkeklareringen blir ganske mye redusert...

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Sjekk ut Yamha YZF Thundercat 600R du... :) Den er lav, kjapp og sinnsykt god å kjøre... Hadde sånn i fjor..

Bilde
Bilde

Og velkommen til forumet :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kskaden

Legg inn av kskaden »

cheron skrev:Sjekk ut Yamha YZF Thundercat 600R du... :) Den er lav, kjapp og sinnsykt god å kjøre... Hadde sånn i fjor..

Bilde
Bilde

Og velkommen til forumet :)
Hehe:) Den var jo bare knallfin! Men er alle YZF forholdsvis lave, eller er det bare den Thundercat typen ?

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Thundercat er en mindre versjon en Thunderace som jeg har nå. Thunderace er litt større både fysisk og motormessig.. Merket stor forskjell.. Så jeg ville prøvesittet en sånn sykkel.. Er i samme klasse som den du har nå :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kskaden

Legg inn av kskaden »

cheron skrev:Thundercat er en mindre versjon en Thunderace som jeg har nå. Thunderace er litt større både fysisk og motormessig.. Merket stor forskjell.. Så jeg ville prøvesittet en sånn sykkel.. Er i samme klasse som den du har nå :)
Det blir nok helt sikkert en prøvesitting på meg nå :) Den fallt i smak :)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Hyggelig med flere jenter :)
Ikke ta deg nær av at Gutta Boyz er litt uhøvlete i kanten. Det er bare utapå de er sånn...

MotGuzzi Breva er et alternativ for folk med korte føtter. BMW 800ST som Bimma kjører er noe høyere, men den er sikkert like artig å kjøre for det.

Brevaen til SoloTwin
Bilde

Bilde

Den ble riktig så lekker etter at hu lakka den. Men Brevaen er jo en perle uansett

SoloTwins Blogg http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=13&t=1111

ST'n til Bimma
Bilde

Bimmas blogg
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=13&t=990

Har vært med som instruktør på Senior MCs førerutviklingskurs et par år nå, og ser at det ofte er lite kjøreerfaring som setter grensene for kjøreopplevelsen og ikke sykkelen. Og det gjelder like mye for Gutta Boyz med noen år på baken som motorsyklister, som for de som har et MC-sertifikat av nyere dato.

Men du må nesten ta runden og prøvesitte de aktuelle syklene. Kawa 250 Ninja som BomBom på forumet har, er jo heller ikke noen stor sykkel, og hvis det ikke er planer om Norge rundt annahver uke slik som Bimma gjør, kan den sikkert være et alternativ.

kskaden

Legg inn av kskaden »

Ragnhild skrev:Hyggelig med flere jenter :)
Ikke ta deg nær av at Gutta Boyz er litt uhøvlete i kanten. Det er bare utapå de er sånn...

MotGuzzi Breva er et alternativ for folk med korte føtter. BMW 800ST som Bimma kjører er noe høyere, men den er sikkert like artig å kjøre for det.

Brevaen til SoloTwin
Bilde

Bilde

Den ble riktig så lekker etter at hu lakka den. Men Brevaen er jo en perle uansett

SoloTwins Blogg http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=13&t=1111

ST'n til Bimma
Bilde

Bimmas blogg
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=13&t=990

Har vært med som instruktør på Senior MCs førerutviklingskurs et par år nå, og ser at det ofte er lite kjøreerfaring som setter grensene for kjøreopplevelsen og ikke sykkelen. Og det gjelder like mye for Gutta Boyz med noen år på baken som motorsyklister, som for de som har et MC-sertifikat av nyere dato.

Men du må nesten ta runden og prøvesitte de aktuelle syklene. Kawa 250 Ninja som BomBom på forumet har, er jo heller ikke noen stor sykkel, og hvis det ikke er planer om Norge rundt annahver uke slik som Bimma gjør, kan den sikkert være et alternativ.
Hei :)

Takk for nyttige sykkeltips :) Det spørs nok om det blir litt prøvesitting på meg !

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Vet du hvor lav setehøyde du må ha?. På BIKEZ finner du data på de fleste sykler.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

BIKEZ.COM er det vel, eller hur, GG?

kskaden

Legg inn av kskaden »

Gammelgutt skrev:Vet du hvor lav setehøyde du må ha?. På BIKEZ finner du data på de fleste sykler.
Nei, jeg vet ikke det, men det skal jeg jo finne ut :) Det var fint, da skal jeg titte litt der :)

Svar