Dette er en av stridighetene ... folk flest/kommunen osv mener Rica skulle flytte billettsalget til døra mtp "allemannsretten" eller hva det het ... retten til å bevege seg hvor man vil i naturen ... så har vi det gåendeDrGreve skrev:Derfor sier jeg at turen i seg selv vil være en stor opplevelse for naturopplevelsene står i kø, men jeg kommer aldri til å betale 300,- for å komme inn på en parkeringsplass :)jhn skrev:At Nordkapp er en knaus har jeg aldri hørt noen bestride, det er det Norge består av, knaus etter knaus etter knaus etter .. og det som lokker både nordmenn og utlendinger i hopetall til å kjøre rundt og titte på alle de knausene, sjøl finner jeg også stor glede i dette
Nordkapp er like langt unna som Lake Como
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Nå må vi ikke "kapre tråden" med avgiftspolitikk. Får heller sparke Rica i "softbutt'en", og la de skikkelige gutta få fortsette. Ville vært pokker så interessant å følge med på en slik "Ironbutt"-tur

Edit: Sorry, men jeg sporet av etter å ha fulgt med på denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=ironbutt" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Sorry, men jeg sporet av etter å ha fulgt med på denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=ironbutt" onclick="window.open(this.href);return false;

Sist redigert av norse900 den 10 feb 2014, 23:28, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
DrGreve skrev:Såvidt jeg vet så er det en hotellkjede (Rica) som drifter Nordkapp-platået og som vet å ta seg betalt.norse900 skrev:Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet)DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
Min personlige mening er at man får en flott tur på vei til Nordkapp, men ta heller spasèrturen til Knivskjellsodden i stedet for å betale snart 300 kroner bare for å få snu kjøretøyet sørover igjen :)
Og i 2014 blir det sikkert over 300 også...
Eller kjør til Lake Como

Hvor lang er spaserturen til Knivskjellodden?????

If it ain't broke, I'll break it.
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
JanK skrev:Jeg kjører Milano - Kongsvinger på ca 30 timer, da er det motorvei hele veien.
Hvis du ikke skal på autobahn blir det nok mer enn 10 timer om dagen, det er tross alt 210 mil.
Da kjører du ikke gs800 ihvertfall :-) :-)
Edit..... Brukte det på toppen av kroppen... Ble ikke så ille alikevel
Sist redigert av Epylypzon den 10 feb 2014, 23:23, redigert 1 gang totalt.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Nå er det maaaange år siden jeg gikk den turen, men under 10km en vei, mener jeg å huske. Jhn er den lokalkjente?ejs skrev:DrGreve skrev:Såvidt jeg vet så er det en hotellkjede (Rica) som drifter Nordkapp-platået og som vet å ta seg betalt.norse900 skrev:Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet)DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
Min personlige mening er at man får en flott tur på vei til Nordkapp, men ta heller spasèrturen til Knivskjellsodden i stedet for å betale snart 300 kroner bare for å få snu kjøretøyet sørover igjen :)
Eller kjør til Lake Como
![]()
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
DrGreve skrev:Nå er det maaaange år siden jeg gikk den turen, men under 10km en vei, mener jeg å huske. Jhn er den lokalkjente?ejs skrev:DrGreve skrev:Såvidt jeg vet så er det en hotellkjede (Rica) som drifter Nordkapp-platået og som vet å ta seg betalt.norse900 skrev:Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet)DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Eller kjør til Lake Como
![]()
jhn har blitt så gammel, at han husker nok ikke lenger.

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- jhn
Hey hey hey, mener å huske at det stemmer godt som DrGreve sier, under 10 km, nærmere bestemt 9. Et par timer hver vei i flatt terreng.ojda skrev:DrGreve skrev:Nå er det maaaange år siden jeg gikk den turen, men under 10km en vei, mener jeg å huske. Jhn er den lokalkjente?ejs skrev:DrGreve skrev:Såvidt jeg vet så er det en hotellkjede (Rica) som drifter Nordkapp-platået og som vet å ta seg betalt.norse900 skrev:Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet)DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Eller kjør til Lake Como
![]()
jhn har blitt så gammel, at han husker nok ikke lenger.![]()
Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Er ikke så flink, men veldig ivrig!
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Det krever dog at man tar med seg et kokeapparat...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como..DrGreve skrev:På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Ja ikke santSuperMorten skrev:Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como..DrGreve skrev:På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Mye billigere å kjøre til Lake Como og. Og du slipper sansynligvis regnet.hakhap skrev:Ja ikke santSuperMorten skrev:Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como..DrGreve skrev:På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jhn
Regn er ikke det største problemet her ... så en værstatistikk her om dagen, der stod det at Blindern hadde 763 mm nedbør i fjord mens vi hadde 765 ... altså 2 mm mere.JohnnyTh skrev:Mye billigere å kjøre til Lake Como og. Og du slipper sansynligvis regnet.hakhap skrev:Ja ikke santSuperMorten skrev:Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como..DrGreve skrev:På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Men en annen ting ... man kjører ikke til Nordkapp pga været, men til tross for. Hvis man forventer samme været 1000 km nord for polarsirkelen som man har 2000 km sør for samme sirkel ... ja da har man gått glipp av litt elementær kunnskap om verden omkring seg
Neida, mente ikke at jeg forventet samme været- Bare at jeg er lei av å kjøre i regn. Nå må jo i rettferdighetens navn sies at jeg klarte å få noen turer i oppholdsvær sist sommer.jhn skrev:Regn er ikke det største problemet her ... så en værstatistikk her om dagen, der stod det at Blindern hadde 763 mm nedbør i fjord mens vi hadde 765 ... altså 2 mm mere.JohnnyTh skrev:Mye billigere å kjøre til Lake Como og. Og du slipper sansynligvis regnet.hakhap skrev:Ja ikke santSuperMorten skrev:Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como..DrGreve skrev:På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
Men en annen ting ... man kjører ikke til Nordkapp pga været, men til tross for. Hvis man forventer samme været 1000 km nord for polarsirkelen som man har 2000 km sør for samme sirkel ... ja da har man gått glipp av litt elementær kunnskap om verden omkring seg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
KM vil gjerne oppover i eget land. Jeg vil gjerne sydover. Foreløpig har jeg vunnet diskusjonen, det hjalp at pappa maste litt ekstra om å få oss på besøk til Ungarn igjen i år, så da har vi utsatt problemstillingen til 2015.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]