Utdannelse i militæret

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F

Utdannelse i militæret

Legg inn av Erik.H.M »

Hei! :-)
Jeg har veldig lyst til å utdanne eg i militæret, det eneste er at jeg ikke vet hva kravene for å komme inn er :scratch
Jeg tenker mest på om man kan ha briller? Jeg skjønner at jeg ikke kan bli noen marinejeger hvis jeg ikke har perfekt syn, men hva er mine alternativer? Må man ha et 100%perfekt syn for å kunne utdanne seg der?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Utdannelse i militæret

Legg inn av SuperMorten »

Det eneste du sikkert ikke kan bli er jagerflyver. Ellers skulle det ikke være noe problem :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Erik.H.M skrev:Hei! :-)
Jeg har veldig lyst til å utdanne eg i militæret, det eneste er at jeg ikke vet hva kravene for å komme inn er :scratch
Jeg tenker mest på om man kan ha briller? Jeg skjønner at jeg ikke kan bli noen marinejeger hvis jeg ikke har perfekt syn, men hva er mine alternativer? Må man ha et 100%perfekt syn for å kunne utdanne seg der?
Mener å huske at for å bli jagerflyger så kan man heller ikke laser operere synet. Det kan man muligens hvis man skal andre ting.
Vil uansett anbefale en slik laser operasjon hvis man bruker briller. Briller er ei plage under feltmessige forhold.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten

Vent med laser. Det er forskjellige typer laseroperasjoner, bl.a. Lasik og Lasek. En av de er diskvalifiserende den andre ikke. Husker ikke hvem som er hva.

Brukeravatar
Erik.H.M

Legg inn av Erik.H.M »

SuperMorten skrev:Det eneste du sikkert ikke kan bli er jagerflyver. Ellers skulle det ikke være noe problem :)

Så det du sier er at jeg kan bli stort sett det jeg vil? :D
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
SuperMorten

Erik.H.M skrev:
SuperMorten skrev:Det eneste du sikkert ikke kan bli er jagerflyver. Ellers skulle det ikke være noe problem :)

Jepp :prf Husk at Forsvaret har veldig mange forskjellige stillinger som utfører en mengde oppgaver. Jeg kjenner folk som har tatt både fagbrev og mesterbrev som håndverker (maler/rørlegger/snekker). I tillegg har du mekaniske yrker som bilmekaniker o.l. Du har også alle typer innenfor administrasjon, kontor og regnskap. Den delen av forsvaret jeg kjenner til er flinke til å ta inn lærlinger. Da er ofte førstegangstjenesten en del av læreperioden, før man går opp til fagprøve, og evt tar høyere utdanning etter dette. I tillegg har du alle de stillingene du forbinder med forsvaret, alle de i uniform, med våpen osv.. :knegg Her er det ofte fysiske og psykiske tester som avgjør om du er skikket..

Brukeravatar
Erik.H.M

Legg inn av Erik.H.M »

SuperMorten skrev:
Erik.H.M skrev:

Jepp :prf Husk at Forsvaret har veldig mange forskjellige stillinger som utfører en mengde oppgaver. Jeg kjenner folk som har tatt både fagbrev og mesterbrev som håndverker (maler/rørlegger/snekker). I tillegg har du mekaniske yrker som bilmekaniker o.l. Du har også alle typer innenfor administrasjon, kontor og regnskap. Den delen av forsvaret jeg kjenner til er flinke til å ta inn lærlinger. Da er ofte førstegangstjenesten en del av læreperioden, før man går opp til fagprøve, og evt tar høyere utdanning etter dette. I tillegg har du alle de stillingene du forbinder med forsvaret, alle de i uniform, med våpen osv.. :knegg Her er det ofte fysiske og psykiske tester som avgjør om du er skikket..
Bare til å legge seg i hardtrening da :prf Takk for nyttig tilbakemelding
- Jeremy Clarkson

Svar