Ragnhild skrev:Liz og Bikeport har stadig no nytt å fortelle
Og der har de vel rett ? Selv føler jeg veldig sjeldent det store "behovet" for å kjøre som en gærning, antagelig fordi jeg ikke får et kick av det. Og dessuten så kan det bli veldig dyrt å kjøre fort og jeg er en gjerrigknark påstår Haus Gestapo. Jeg slutter aldri å bli forundret over hvordan enkelte neglisjerer fartsgrensene. Det hjelper nok fælt å ikke ha så mye hk også.
Veivesenet har satt opp boks i innkjøringa til huset for å overvåke fartsnivået på veien. Det er 40 sone her og rekorden er til nå 108 km/t. Generellt så ligger den vanlige trafikant i 50 til 62 km/t sier gubben som henter ut data fra boksen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Var ute en liten tur nå nettopp og ble lysvarslet av en trailersjåfør om at trafikken sto stille et lite stykke foran i min fartsretning.
Og ganske riktig; der sto trafikken stille rett rundt en sving og noen titalls meter videre nedover i veien lå en bil på taket i vegbanen.
Som dere ser i oppslaget nedenfor så hadde denne forsøkt å kjøre forbi på en av de korte rettstrekningene i stigningen fra Jevnaker (og forbi 'Oldermors Karjol'...) opp mot Olimbshøgda på rv. 35 i retning mot rv. 4.
Fin MC-strekningen denne korte biten og godt egnet for MCister også når det gjelder forbikjøringer. Men dagens bilfører har sikkert skjønt at hun bør la være. og la meg si det slik; hun er ikke den eneste som har prøvd dette på samme sted og med samme resultatet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det hadde vært bedre om alle hadde kjørt som meg ! Ny rekord i fartsmåleren i buskene sier Kawa Bæiben, 122 km/t. I 40 sone. Ja ja... Jeg irritere meg ikke så mye over det, men tviler på om jeg gidder å være behjelpelig med å skrape opp idioten av asfalten når det smeller. Einar, både mora di og dama di er glade i deg og blir glade om du kommer til Nasjonal Sans & Forsamling snart. De vil ha deg rundt seg i mange år til de skjønner du.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering