Litt bedre balanse i regnskapet, for å si det slik, er bra

Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk.Bringisen skrev:Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for megpoulet_cavalier skrev:Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
Her er det noe jeg ikke har fått med meg men jeg hever tommelen likevelojda skrev:Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk.Bringisen skrev:Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.![]()
Det som skiller er mindre ting, og personlig smak er helt avgjørende for riktig valg.
Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i,
men den kan absolutt være riktig for han fordet.![]()
Nå har jeg som kjent Triumph Explorer selv, og har hatt den i 2 fulle sessonger (rullet 45000 km).
Jeg har prøvet Multistrada, GS1200 2013 og Honda VFR1200X både med og uten automatgir. :-)å
Med hånda på hjertet ville jeg garrantert valgt Explorer igjen om det ikke hadde vært for
hovedimportøren i Stockholm. Nå vet jeg ikke sikkert.
Både jeg og BusaTrond ellsker sykklene våre.![]()
AJ var skuffet etter sin test av samme sykkel.![]()
Her må det prøvekjøres, og prøvekjøres lenge og på flere typer veg for å finne den
som er mest riktig.
Det viktigste er at nettopp du er fornøyd med sykkelen din, ingen andre kan vel fortelle noe annet? Og man må forstå at ikke andre mener det samme som oss selv......ikke santojda skrev:Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for megpoulet_cavalier skrev:Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
av den grunn.
Den er en flott sykkel, men sett totalt er det fortsatt Triumphen som tilfredsstiller meg best.
Å (Dette er viktig) dette er ikke merke-betinget.
Jeg mener nei.Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene
Joda, for min del ville det være å lyve om jeg ikke synes det er kjekt at "min" sykkel vinner mye heder og ære. Men jeg ville også lyve om jeg sa at det var grunnet til at jeg velger akkurat den sykkelen.AJ skrev:Jeg mener nei.Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene
Men likevel savner jeg nok en bedre balanse i mange av testene jeg har lest.
Derfor synes jeg det er hyggelig at det i noen tester gis klart uttrykk for at man overraskes positivt av enkelte sykler. Et bevis, kan vi kanskje si, på at noen greier å overvinne forutinntattheten som virker rimelig framtredende i enkelte tilfeller...
Det var vel det som var finest med å gå "gravid" med ny sykkel over et halvt år, før man fikk mulighetZZR-Erling skrev:Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
Følger deg veldig på før opplevelsen Ojda, valget av sykkel, bestilling av ny sykkel, venting på at sykkelen skal komme, og til sist reise ned for å hente. Husker det som det var i går, heldig var jeg at flere fra MCsiden også valgte å møte opp på den store dagen. Her er nok et av mine største øyeblikk som mc kjører.ojda skrev:Det var vel det som var finest med å gå "gravid" med ny sykkel over et halvt år, før man fikk mulighetZZR-Erling skrev:Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
til å sitte og å kjøre med den, mens omtaler og tester haglet inn.
Jeg hadde helt klare forventninger til hva nyskapningen skulle være basert på de testene, og ved en lengre prøvekjøring kunne jeg bare huke av punkt etter punkt som var som forventet eller overrasket positivt.
Etter det gjorde jeg vel en feil, ved å ikke fortsette å prøve de andre syklene i klassen.
Men basert på senere prøvekjøringer ville resultatet vert det samme.
En del av utvelgelsen ble jo også basert på likes/dislikes av utseende av detaljer.
Jeg kunne nesten like gjerne kjørt:
En BMW med mindre vibrasjoner.
En Yamaha med sterkere motor og penere instrumenter.
En MotoGuzzi med penere front.
En Ducati jeg hadde tro på å kunne beholde lappen på.![]()
Vi får prøve å få et vaffeltreff i 2014 også Ojda, du har jo fått smakt på vaflene til kona og de er viden kjent for å være gode.ojda skrev:Ja. En flott dag, hadde det ikke vært for at jeg ble snytt for vaffler.
JRO skrev:Vi får prøve å få et vaffeltreff i 2014 også Ojda, du har jo fått smakt på vaflene til kona og de er viden kjent for å være gode.ojda skrev:Ja. En flott dag, hadde det ikke vært for at jeg ble snytt for vaffler.